DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Yapımı ADV 405 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Can Yücel METİN
Dersi Veren(ler): Can Yücel METİN
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklam yapımı sürecinin yapısı ve bu yapıyı oluşturan rollerin sorumlulukları hakkında genel bir bilgi sahibi olması
• Bir yaratıcı ajansın kampanya üretim mekanizmasına sürecin başından sonuna kadar hâkim olması
• Fikirle başlayan yaratıcı tasarım sürecinin farklı mecralara nasıl uyarlandığı konusunda bilgi sahibi olması beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamcılık sektöründe prodüksiyonun nasıl ele alındığını görsel etkinin farklı mecralarda nasıl yaratıldığı, statik reklam prodüksiyonda öğelerin nasıl kullanıldığı, bir televizyon reklamının nasıl üretildiği, reklamcılık sektöründe kullanıcı deneyiminin nasıl tasarlandığı. dijital medya ve prodüksiyon becerilerinin nasıl geliştirildiği gibi başlıklar altında inceler. Sektörden gelen misafir konuşmacılarımız sayesinde öğrenciler reklam yapımına çok farklı boyutlardan bakabilme fırsatını bulur
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı mecralardaki reklamlara sanatsal yaklaşımı oluşturan unsurları kullanma becerisi
  • 2- Farklı mecralardaki reklamlara sanatsal yaklaşımı oluşturan unsurları kullanma becerisi
  • 3- Bir reklam kampanyasını farklı perspektiflerden değerlendirebilme becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Statik reklam yapımı 2. Film yapımı 3. Dijital reklam yapımı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Ders planı tanıtımı)
2 Görsel etkiyi oluşturmak Ders Notları
3 Sanat yönetmeni kimdir Ders Notları
4 Basın reklamlarında sanat yönetimi Ders Notları
5 Modül proje sunumları Proje sunumu
6 Hareketli görüntüde sanat yönetimi Ders notları
7 Video reklam türleri Ders notları
8 TV reklamı yapım süreci Ders notları
9 Modül proje sunumları Proje sunumu
10 Dijital medyanın dinamikleri Ders notları
11 Kullanıcı deneyimini tasarlamak Ders notları
12 Çevrimiçi video pazarlama Ders notları
13 Modül proje sunumları Proje sunumu
14 Ders inceleme haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 50
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje32163
Sunum/Jüriye Hazırlık31545
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3