DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Marka İletişimi COMM 312 Bahar 01+04+00 Seçmeli 1 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital medya ortamında marka ve marka stratejilerini anlaması
• Marka iletişiminde yeni medya tekniklerini ve sosyal medya platformlarını incelemesi
• Markalara uygun anlatıları ve dijital hikaye anlatıcılığını kurgulaması
• Akışkan ve ilişkilendirilmiş içeriği inşaa etmesi
• Sosyal medya markalaşması için modelleri ve taktikleri öğrenmesi beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders sosyal medya platformlarını entegre ederek markalara uygun marka iletişimi geliştirmeyi amaçlar. Dersler boyunca markaların görünürlüğünü artıracak teknik ve içeriklere odaklanılacaktır. Bu ders, marka iletişimini ve yeni medya iletişim stratejilerini lisans düzeyinde göstermeyi amaçlar. Bu ders, marka iletişimi ve yeni medya araçları konularında derin bir bakış açısı geliştirmeyi ve yeni medya ortamı için gereken marka iletişimi prensiplerini ve anlatılarını anahtar uygulamalarla anlatmayı hedeflemektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Marka ve marka stratejilerin özelliklerini yorumlamak
  • 2- Markalama stratejilerinde etkili sosyal medya içeriği oluşturmak
  • 3- Marka iletişiminde yeni medya araçlarının yarattığı fırsatları anlamak
  • 4- Sosyal medya markalaması için güncel yeni medya tekniklerini tanımlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Marka Değeri ve Marka İnşaası 2. Akışkan ve İlişkilendirilmiş İçerik ( dijital ve çift yönlü hikaye anlatıcılığı) 3. Farklı Sosyal Ağlarda Marka İletişimi Dersler kavramsal ve kuramsal bir girişle başlayıp, grup tartışmaları ve sunumlarla devam edecektir. Öğrencilerden öğrendikleri doğrultusunda gözlemlerini ve küçük projelerle bilgilerini ortaya koymaları istenecektir. Yazılı projeleri ve sunuşlarının toplamı P olarak değerlendirilecektir. %5’i sınıf arkadaşalrı tarafından notlanacaktır.ders öncesi okuması gereken makaleleri okuyarak veya sunuşunu hazırlayarak katılım sağlamalıdır.Derse katılım olarak değerlendirilir. Geri kalan @ ise final projesini kapsar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Marka İnşasına Giriş Kevin Lane Keller. Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Pearson, 2013 ch 1
3 Marka Değeri Kaynakları Ders Okumaları
4 Marka Rezonans Piramit Modeli. Kevin Lane Keller. Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Pearson, 2013 ch 2-3
5 Marka Yönetimi Süreçleri Marka Analizi ve Marka Rezonans Piramidi proje raporu
6 Dijital İletişim Yapısı Richard Rosenbaum-Elliott,Larry Percy,Simon Pervan. Strategic Brand Management. Oxford University Press.second edition, 2011.section 3 Kevin Lane Keller. Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Pearson, 2013 ch 4-5 http://keyhole.co/blog/15-social-media-branding-strategies/
7 Akışkan ve İlişkilendirilmiş İçerik Ders Okumaları, Vaka Analizleri
8 Dijital Hikaye anlatıcılığının Evrimi Ders Okumaları, Vaka Analizleri
9 Kampanya ve İçerik analizi Markaya uygun akışkan ve ilişkilendirilmiş içerik hazırlama
10 Sosyal Medya Dinamikleri Sosyal Medya Analizi ve Raporu
11 Sosyal Medya Stratejileri http://keyhole.co/blog/15-social-media-branding-strategies/ https://hbr.org/2016/03/branding-in-the-age-of-social-media
12 Sosyal Medya Markalama Taktikleri Ders Okumaları
13 5 Kaynaklı Model Robert Davis, Social Media Branding for Small Business:The 5–Sources Model.Business Expert Press. 2015 ch.2-3-4-5 https://hbr.org/2016/03/branding-in-the-age-of-social-media. İlgili kavrama dair raporlama ve sunuş
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Albert M. Muniz, Jr. and Thomas C. O’Guinn, Brand Community, 2001 Tracy Stokes, How Social Media Is Changing Brand Building, 2012
Richard Rosenbaum-Elliott,Larry Percy,Simon Pervan. Strategic Brand Management. Oxford University Press.second edition, 2011.
Georgios Tsimonis Sergios Dimitriadis , (2014)," Brand strategies in social media ", Marketing Intelligence &
Planning, Vol. 32 Iss 3 pp. 328 – 344
Humbatov, Shahriyar: Brand Management with Social Media: In Service Industry.
Hamburg, Anchor Academic Publishing 2015.
Michel Laroche, Mohammad Reza Habibi, Marie-Odile Richard, To be or not to be in social media: How brand loyalty is affected by social media?, 2012 Haakon Jensen, Social Media in B2B Branding , 2010
Robert Davis, Social Media Branding for Small Business:The 5–Sources Model. Business Expert Press. 2015
Kevin Lane Keller. Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Pearson, 2013
Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick. The art of Social Media. 2014


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Uygulama 2 20
Proje 2 20
Sunum/Jüri 1 10
Proje Raporları 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2918
Proje21530
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Proje Raporlarının Sunumu14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4