DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kültürel Çeşitlilik ve İletişim COMM 314 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Kültürlerarası iletişim için gerekli kavramları, terminolojiyi, yaklaşımları, teorileri öğrenmesi
• Kültürlerarasılık bilgisi ve kültürlerarası iletişim yetkinliği kazanması
• Kültürlerarası iletişim için seçilmiş bir ortamda bir saha çalışması yürütmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere kültürlerarası iletişim kuramlarının kuramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin iletişimsel farklılıkları anlamak, üstesinden gelmek ve takdir etmek için bu teorileri kullanmalarına yardımcı olur. Ele alacakları kavramlar şunları içerir: işaretlerin doğası dilsel görelilik ve dil ile düşünce arasındaki ilişki çok dillilik dilsel ve iletişimsel yeterlilik arasındaki fark sözsüz iletişim ve dil ile güç, ırk, sınıf ve cinsiyet arasındaki bağlantılar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kültürlerarası iletişim kuramlarını günlük yaşamda uygulama becerisi.
  • 2- Kültürel farklılıkları anlama ve kabul etme konusunda etnosentrik bir durumdan etno-göreceli bir duruma doğru ilerleme yeteneği
  • 3- Kültürel farklılıklara saygı duyma ve farklılıkların hiyerarşik olmadığını anlama becerisi
  • 4- Aynı ana dili paylaşmadığı kişilerle ve farklı bir dünya görüşü, değer sistemi ve iletişim tarzı sergileyen kişilerle iletişim kurabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Kurs 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kültürlerarası İletişim Kuramları 2. Kültürlerarası Yetkinlik Elde Etme 3. Kültürlerarası İletişimi Sahada Uygulamak Dersler bir ders şeklinde olacak ve daha sonra öğreticiler derinlemesine tartışmalar ve/veya grup sunumları ve ardından tartışma biçiminde olacaktır. Sınıf içi uygulamalar oranında değerlendirilecektir. Her ders, öğrenci sunumları tarafından takip edilecek bölüm veya kağıt okumaları atamıştır. Genel olarak, sunumlara 0, alan günlüğüne puan verilecektir. Genel notun geri kalanı, @, daha sonra bitirme projesi kapsamındadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası
2 Kültürlerarası İletişimin Temel Kavramları Okuma: Kartarı, A. Sayfalar: 21-65.
3 Kültürde Farklılaşma: Kültür Farkını Keşfetmenin Etmenin Yolları Okuma: Kartarı, A. Sayfalar: 65-75.
4 Kültürel Boyutlar Teorisi Okuma: Kartarı, A. Sayfalar: 75-92.
5 Sunum haftası Öğrenci, kültürlerarası iletişim için bir senaryo sunacak
6 Kültürel Çeşitlilik ve İletişim Okuma: Jandt, F. E.: Bölüm I
7 Kültür ve Sözlü İletişim Okuma: Jandt, F. E.: Bölüm II
8 Kültür ve Sözsüz İletişim Okuma: Jandt, F. E.: Bölüm III
9 Sunum Haftası Öğrenciler Kültürlerarası İletişim alanında bir alan için proje önerisi hazırlayacaklardır.
10 Kültürlerarası İletişim Yeterliliğini Uygulamak Okuma: Jandt, F. E.: Kısım III Bölüm 8 Kartarı, A.: s. 71-103
11 Kültürlerarası İletişimde Belirleyici Faktörler Okuma: Jandt, F. E.: Kısım III Kısım 11
12 Kültür, İletişim ve Etik Okuma: Jandt, F. E.: Kısım III Kısım 12
13 Saha Çalışması Haftası
14 Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

F. E. (2004) An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. California: Sage. Kartarı, A. (2006) Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Uygulama 2 20
Arazi Çalışması 1 10
Proje 1 40
Sunum/Jüri 1 30
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2918
Arazi Çalışması11010
Proje15050
Sunum/Jüriye Hazırlık31030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4