Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültürel Çeşitlilik ve İletişim | COMM 314 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Asker KARTARI |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Kültürlerarası iletişim için gerekli kavramları, terminolojiyi, yaklaşımları, teorileri öğrenmesi • Kültürlerarasılık bilgisi ve kültürlerarası iletişim yetkinliği kazanması • Kültürlerarası iletişim için seçilmiş bir ortamda bir saha çalışması yürütmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere kültürlerarası iletişim kuramlarının kuramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin iletişimsel farklılıkları anlamak, üstesinden gelmek ve takdir etmek için bu teorileri kullanmalarına yardımcı olur. Ele alacakları kavramlar şunları içerir: işaretlerin doğası dilsel görelilik ve dil ile düşünce arasındaki ilişki çok dillilik dilsel ve iletişimsel yeterlilik arasındaki fark sözsüz iletişim ve dil ile güç, ırk, sınıf ve cinsiyet arasındaki bağlantılar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Kurs 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kültürlerarası İletişim Kuramları 2. Kültürlerarası Yetkinlik Elde Etme 3. Kültürlerarası İletişimi Sahada Uygulamak Dersler bir ders şeklinde olacak ve daha sonra öğreticiler derinlemesine tartışmalar ve/veya grup sunumları ve ardından tartışma biçiminde olacaktır. Sınıf içi uygulamalar oranında değerlendirilecektir. Her ders, öğrenci sunumları tarafından takip edilecek bölüm veya kağıt okumaları atamıştır. Genel olarak, sunumlara 0, alan günlüğüne puan verilecektir. Genel notun geri kalanı, @, daha sonra bitirme projesi kapsamındadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası | |
2 | Kültürlerarası İletişimin Temel Kavramları | Okuma: Kartarı, A. Sayfalar: 21-65. |
3 | Kültürde Farklılaşma: Kültür Farkını Keşfetmenin Etmenin Yolları | Okuma: Kartarı, A. Sayfalar: 65-75. |
4 | Kültürel Boyutlar Teorisi | Okuma: Kartarı, A. Sayfalar: 75-92. |
5 | Sunum haftası | Öğrenci, kültürlerarası iletişim için bir senaryo sunacak |
6 | Kültürel Çeşitlilik ve İletişim | Okuma: Jandt, F. E.: Bölüm I |
7 | Kültür ve Sözlü İletişim | Okuma: Jandt, F. E.: Bölüm II |
8 | Kültür ve Sözsüz İletişim | Okuma: Jandt, F. E.: Bölüm III |
9 | Sunum Haftası | Öğrenciler Kültürlerarası İletişim alanında bir alan için proje önerisi hazırlayacaklardır. |
10 | Kültürlerarası İletişim Yeterliliğini Uygulamak | Okuma: Jandt, F. E.: Kısım III Bölüm 8 Kartarı, A.: s. 71-103 |
11 | Kültürlerarası İletişimde Belirleyici Faktörler | Okuma: Jandt, F. E.: Kısım III Kısım 11 |
12 | Kültür, İletişim ve Etik | Okuma: Jandt, F. E.: Kısım III Kısım 12 |
13 | Saha Çalışması Haftası | |
14 | Değerlendirme Haftası |
F. E. (2004) An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. California: Sage. Kartarı, A. (2006) Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Proje | 1 | 40 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 9 | 18 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 |