Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
eylemy |
Dersi Veren(ler): |
Özen Baş, eylemy , Aylin Sunam |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Anahtar endüstrilerin çalışma kavramlarını, prensiplerini ve geçirdikleri dönüşümleri anlamaları ve uygulamaya geçirebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, yayıncılık ve yayımcılık, reklamcılık, kurumsal iletişim ve itibar yönetimi, ekonomi ve ticaret, hukuk ve etik, kültür ve sanat ve politika gibi sosyal bilimler disiplinindeki temel kavram ve konseptler ile yeni medya alanındaki temel kavramların ilişkisini vurgulamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca yeni medya kavramının tanımı, temelleri ve yeni medyanın toplum, kültür, ekonomi, politika ve yasalar üzerindeki etkileri hakkında temel bilgi sahibi olacaklardır. Bu ders aynı zamanda siber alan çalışmalarına da bir giriş niteliğindedir ve kavramın kültür, kimlik, teknolojik aygıt ve donanımlar ile ilişkileri hakkında öğrencilere temel bilgiler sunmayı hedefler. Bu ders eğitici filmler/videolar, vaka çalışmaları sunumları ve sektörden konuk konuşmacılar ile desteklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yeni medya ortamının temel dinamiklerini yorumlayabilmek.
- 2- Yeni medyanın sosyal, politik, ekonomik ve kültürel sonuçlarını analiz edebilmek.
- 3- Yeni medya platformları, formları ve içerikleri hakkında tartışma yürütebilmek.
- 4- Yeni bir medya hizmeti, iş modeli, uygulama veya bir dijital kampanya tasarlayabilmek.
- 5- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
- 6- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
- 7- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Yeni Medya Üzerine Düşünmek 2. Yeni Medya Araçları ile Toplumu Analiz Etmek 3. Yeni Medya için Yeni İşletmeler Tasarlamak Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir ( ). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup ödevinden (iki öğrenci) ve yeni medyanın siyasal, kültürel ve toplumsal etkileri üzerine bir vaka analizi çalışması ile ilgili sunumundan oluşur ( ). Üçüncü modülde, öğrencilerden bireysel olarak bir yeni medya uygulamasının gelecekteki eğilimleri üzerine bir vaka çalışması yürütmeleri veya bir dijital medya kampanyası dizayn etmeleri istenir (@). Bu bireysel proje teslim edilmeden önce, öğrencilerden projeleri ile ilgili bir zihin haritalandırması sunumu beklenir ( ). |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
|
2 |
Modül (I): Yeni Medya Üzerine Düşünmek:Yeni Medyada “Yeni” Olan Nedir? |
21. yy. Yeni Medya ekosistemi hakkında bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma |
3 |
Modül (I): Yeni Medya Üzerine Düşünmek:Nesnelerin İnterneti (IoT) |
Nesnelerin interneti hakkında bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için outline çıkarma |
4 |
Modül (I): Yeni Medya Üzerine Düşünmek:Web 1.0’dan Web 2.0’a |
Sınıf içi tartışma için ilgili örnekler getirme, deneyim yazısının geliştirilmesi |
5 |
Modül (I): Yeni Medya Üzerine Düşünmek:Yakınsama Kültürü Nedir, Ne Değildir? |
Teknolojik, ekonomik ve kültürel yakınsama üzerine bireysel araştırma, deneyim yazısı hakkında mentorlere danışma |
6 |
Modül (II): Yeni Medya Araçları ile Toplumu Analiz Etmek:Bilgi Güvenliği ve Mahremiyet |
Yeni medya teknolojileri ile hayatımıza giren bilgi güvenliği ve mahremiyet ihlali kavramları üzerine bireysel araştırma, grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme |
7 |
Modül (II): Yeni Medya Araçları ile Toplumu Analiz Etmek:Birey ve Kimlik |
Forum tartışmaları, grupların beyin fırtınası için bir araya gelmesi |
8 |
Modül (II): Yeni Medya Araçları ile Toplumu Analiz Etmek:E-yönetişim ve Devlet |
Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya gelme |
9 |
Modül (II): Yeni Medya Araçları ile Toplumu Analiz Etmek:Kültür ve Sanat |
Sınıf içi tartışma, diğer gruplar ile akran değerlendirmesi, mentorler ile proje hakkında final değerlendirmesi |
10 |
Grup Sunumları: Yeni Medyanın Sosyal, Politik ve Kültürel Etkileri |
Gruplar halinde projelerin sunumu |
11 |
Modül (III): Yeni Medya için Yeni İşletmeler Tasarlamak: Yeni Medya Ekonomisi ve İş Modeli |
Yeni medya ile ortaya çıkan yeni işletme modelleri üzerine bireysel çalışma, dijital kampanyalar tasarlamak üzerine bireysel proje taslakları geliştirmek için beyin fırtınası, mentorlere bireysel proje fikirlerinin danışılması |
12 |
Modül (III): Yeni Medya için Yeni İşletmeler Tasarlamak: Reklam, Halkla İlişkiler, Dijital Kampanyalar |
Dijital halkla ilişkiler kampanyaları üzerine bireysel araştırma, vaka analizleri üzerine forum tartışmaları, bireysel proje taslaklarının montörler ile birlikte finalize edilmesi |
13 |
Modül (III): Yeni Medya için Yeni İşletmeler Tasarlamak: Bireysel Sunumlar: Zihin-Haritaları |
Bireysel projelerin zihin haritalandırılması sunumu ile akran ve mentorlere sunulması |
14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation: Understanding New Media, MIT Press,1999.
Levinson, P., New New Media, Penguin Academics, 2009.
Spurgeon C., Advertising and New Media, Routledge, 2008.
Lister, M. et al., New Media: A Critical Introduction, London, Sage, 2009.
Pavlik, John V. & McIntosh, Shawn, Converging Media. A New Introduction to Mass Communication,2014. |