Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Topluluklar | NMD 201 | Güz | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Özen Baş |
Dersi Veren(ler): | Özen Baş, eylemy |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Yeni teknolojiler ve yeni medyada dolayımlama biçimleri ile ilgili anahtar kavramlar ve temalar etrafında kavrayış geliştirmeleri, • Çağdaş toplumlardaki kültürel, sosyal ve politik dinamikler ile eleştirel bir şekilde ilgilenme ve güncel tartışmalara angaje olma becerileri geliştirmeleri, • Yeni medya teknolojilerinin toplumdaki sosyal, politik, kültürel, ekonomik dinamiklere olan etkilerini ölçebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders yeni medya ekolojisinin toplumdaki sosyal, politik ve teknolojik dinamiklere olan etkisini vaka çalışmaları ile destekleyerek öğrencilere sunmayı amaçlar. Öğrenciler, medyadaki dijitalleşme ve yakınsama gibi süreçlerin toplumdaki poliitk, ekonomik, kültürel ilişkileri nasıl dönüştürdüğünü ve toplumsal ilişkileri nasıl şekillendirdiği üzerine düşünmeyi ve analiz etmeyi öğreneceklerdir. Bu ders aynı zamanda dijitalleşmenin internet yönetişimi gözetim, küreselleşme, katılımcı siyaset, kimlik oluşumu, inovasyon ve günlük yaşam pratikleri gibi güncel konulardaki etkilerini analiz etmek için temel bilgiler sunmayı hedefler. Bu ders eğitici filmler/videolar, vaka çalışmaları sunumları ve sektör partnerlerimizin partnerlerin aktif katılımı ile desteklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Teknoloji ve Toplumu Tartışmak 2. Yeni Medyanın Handikaplarını ve Fırsatlarını Analiz Etmek 3. Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bir grup proje çalışması ve sunumu şeklindedir. İkinci modülün değerlendirmesi, yazılı bir araştırma raporu şeklinde olup, üçüncü modül öğrencilerin kendi bloglarında bir TED Talk incelemesi üzerine yazılı bir rapor yazmaları şeklinde değerlendirmeye tabi tutulacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) | |
2 | Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak:Teknolojik Belirlenimcilik | Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
3 | Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak:Bilgi Güvenliği | Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
4 | Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak:Ağ Toplumu | Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
5 | Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak:Dijital Uçurum | Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
6 | Modül (II): Yeni Medyanın Handikaplarını ve Fırsatlarını Analiz Etmek:Gözetim ve Mahremiyet | Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop |
7 | Modül (II): Yeni Medyanın Handikaplarını ve Fırsatlarını Analiz Etmek:Kontrol ve Yönetişim | Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop |
8 | Modül (II): Yeni Medyanın Handikaplarını ve Fırsatlarını Analiz Etmek:Yeni Medya ve Platform Ekonomisi | Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop |
9 | Module (III): Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak:Kimlik ve Gündelik Hayat | Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop |
10 | Module (III): Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak:Dijital Topluluklar | Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
11 | Module (III): Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak:Katılımcı Kültür | Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
12 | Module (III): Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak:Yeni Medyada Sanat ve Oyun | Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
13 | Grup Sunumları | |
14 | Tekrar ve Değerlendirme |
Grewal, R., Lilien, G. L., & Mallapragada, G. (2006). Location, location, location: How network embeddedness affects project success in open source systems. Management science, 52(7), 1043-1056. Pavlik, J. V., & McIntosh, S. (2004). Converging media. An Introduction to Mass Communication. Shen, C., & Monge, P. (2011). Who connects with whom? A social network analysis of an online open source software community. First Monday. Turkle, S. (2017). Alone together: Why we expect more from technology and less from each other. Hachette UK. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | - |
Proje | 1 | 40 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 8 | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Total: | 23 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
OC2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||
OC3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | |||
OC4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||
OC5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 |