DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medya ve Toplum NMD 202 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: eylemy
Dersi Veren(ler): eylemy
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Yeni teknolojiler ve yeni medyada dolayımlama biçimleri ile ilgili anahtar kavramlar ve temalar etrafında kavrayış geliştirmeleri,
• Çağdaş toplumlardaki kültürel, sosyal ve politik dinamikler ile eleştirel bir şekilde ilgilenme ve güncel tartışmalara angaje olma becerileri geliştirmeleri,
• Yeni medya teknolojilerinin toplumdaki sosyal, politik, kültürel, ekonomik dinamiklere olan etkilerini ölçebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders yeni medya ekolojisinin toplumdaki sosyal, politik ve teknolojik dinamiklere olan etkisini vaka çalışmaları ile destekleyerek öğrencilere sunmayı amaçlar. Öğrenciler, medyadaki dijitalleşme ve yakınsama gibi süreçlerin toplumdaki poliitk, ekonomik, kültürel ilişkileri nasıl dönüştürdüğünü ve toplumsal ilişkileri nasıl şekillendirdiği üzerine düşünmeyi ve analiz etmeyi öğreneceklerdir. Bu ders aynı zamanda dijitalleşmenin internet yönetişimi gözetim, küreselleşme, katılımcı siyaset, kimlik oluşumu, inovasyon ve günlük yaşam pratikleri gibi güncel konulardaki etkilerini analiz etmek için temel bilgiler sunmayı hedefler.
Bu ders eğitici filmler/videolar, vaka çalışmaları sunumları ve sektör partnerlerimizin partnerlerin aktif katılımı ile desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Geleneksel medya ve yeni medyanın özelliklerini ayırt edebilmek.
  • 2- Değişen teknoloji ve toplumsal, ekonomil ve sosyal ilişkiler arasındaki bağlantılara dair farkındalık kazanabilmek.
  • 3- Dijitalleşme, yakınsama, dolayımlama gibi kavramların gündelik hayata olan etkileri konusundaki tartışmaları aktif şekilde yürütebilmek.
  • 4- Yeni medyadaki temel tartışmalarla ilgili olarak eleştirel düşünme, yazma ve iletişim kurma becerileri geliştirebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Teknoloji ve Toplumu Tartışmak 2. Yeni Medyanın Handikaplarını ve Fırsatlarını Analiz Etmek 3. Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bir grup proje çalışması ve sunumu şeklindedir. İkinci modülün değerlendirmesi, yazılı bir araştırma raporu şeklinde olup, üçüncü modül öğrencilerin kendi bloglarında bir TED Talk incelemesi üzerine yazılı bir rapor yazmaları şeklinde değerlendirmeye tabi tutulacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak:2 Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak Teknolojik Belirlenimcilik Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
3 Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak:Bilgi Güvenliği Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
4 Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak:4 Ağ Toplumu Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
5 Modül (I): Teknoloji ve Toplumu Tartışmak:Dijital Uçurum Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
6 Modül (II): Yeni Medyanın :6 Modül (II): Yeni Medyanın Handikaplarını ve Fırsatlarını Analiz Etmek Gözetim ve Mahremiyet Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop
7 Modül (II): Yeni Medyanın :7 Kontrol ve Yönetişim Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop
8 Handikaplarını ve Fırsatlarını Analiz Etmek:Yeni Medya ve Platform Ekonomisi Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop
9 Module (III): Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak:Kimlik ve Gündelik Hayat Atanan ders materyalini gözden geçirme, workshop
10 Module (III): Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak:Dijital Topluluklar Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
11 Module (III): Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak:Katılımcı Kültür Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
12 Module (III): Yeni Medya ve Gündelik Hayatı Anlamak:Yeni Medyada Sanat ve Oyun Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
13 Grup Sunumları
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Flew, Terry and Smith Richard (2014) New Media: An Introduction. Oxford University Press .
Lister, M . et al. (2008) New Media : A Crtitical Introduction. London and New York: Taylor and Francis.
Creeber, Glen, and Royston Martin. 2009. Digital cultures. Maidenhead: Open University Press.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 1 30
Ödev 1 30
Sunum/Jüri 1 30
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13030
Ödev12525
Sunum/Jüriye Hazırlık11818
Final Sınavı13535
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1     3            
OC2     3            
OC3 2 2              
OC4 3 2