DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medyada İçerik Stratejileri NMD 204 Güz-Bahar 02+04+00 Seçmeli 4 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özer BEREKET
Dersi Veren(ler): Özer BEREKET
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital içeriğin nasıl planlandığını ve dijital ekonominin bir parçası haline geldiğine dair kavrayış geliştirebilmeleri,
• Dijital platformlardaki en güncel trendleri ve içerik etkileşim stratejilerini takip edebilmeleri,
• Medya içeriğinin yeni medya dijital ortamında geçirdiği dönüşümlere ilişkin kavrayış geliştirebilmeleri,
• İçeriği yönetmenin çeşitli ve yaratıcı yollarını uygulamaya geçirebilmeleri,
• Reel sektör firmaları ve uzmanlarla işbirliği içinde içerik üretebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere içerik pazarlaması ve içerik üretiminde gerekli iş akışı ve stratejileri hakkında temel bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Vaka çalışmaları ve gerçek yaşam örneklerinin analizi yoluyla öğrenciler, dijital içerik üretim ve dağıtım kanallarının kuralları ve sosyal medya için stratejik düşünme yetkinliklerine sahip olacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İçeriğin yeni medyada rolünü yorumlayabilmek.
  • 2- Yeni içerik dağıtım kanallarını kavrayabilmek.
  • 3- İletişim stratejisi oluşturma becerilerini geliştirebilmek.
  • 4- Sektördeki yeni trendleri analiz edebilmek.
  • 5- Farklı mecralara göre yeni içerik formları hakkında tartışma yürütebilmek.
  • 6- İçerik yönetiminde haklar ve etikler konusunda farkındalık yaratabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İçerik Yönetimi Nedir? 2. Pratikte İçerik Yönetimi 3. Pratikte İçerik Dağıtımı Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir ( ). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup projesi şeklindedir, öğrencilerden proje önerisini yazılı bir şekilde teslim etmesi beklenir ( ). Üçüncü modülde, öğrenciler Instagram Hikayeler, Reels, Tiktok videoları, podcast, Twitter Spaces, Clubhouse vb. yeni medya formatları üzerinden grup projelerini hayata geçirecek ve bir ürün ortaya koyacaklardır (@). Öğrencilerden aynı zamanda projelerini sözlü bir şekilde endüstri partnerlerine ve akranlarına sunması beklenmektedir (). Genel notun geri kalanı, sınıf içi tartışmalara ve ekip çalışmasına aktif katılım üzerinden değerlendirilecektir ().


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Modül (I): İçerik Yönetimi Nedir?: Geleneksel ve Sosyal Medya arasındaki etkileşim
2 Modül (I): İçerik Yönetimi Nedir?: İçerik İletişimi (1995-2004: web 2.0, sosyal medya, kullanıcı odaklı içerik, interaktivite) Bireysel okuma, sınıf içi tartışma
3 Modül (I): İçerik Yönetimi Nedir?: (2004-2014: video devrimi, görsel, işitsel ve interaktif içerikler) Bireysel okuma, sınıf içi tartışma
4 Modül (I): İçerik Yönetimi Nedir? : İçerik Yönetiminde etik ve haklar Bireysel okuma, sınıf içi tartışma
5 Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi: E-iş atmosferi Bireysel okuma, sınıf içi tartışma
6 Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi?: Entegre edilmiş içerikler nasıl üretilir? En iyi pratikler, konuk konuşmacı, sınıf içi tartışma
7 Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi: E-iş atmosferi Vaka analizleri, sınıf içi tartışma
8 Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi: Entegre edilmiş içerikler nasıl üretilir? Vaka analizleri, sınıf içi tartışma
9 Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi?: İçerik marka itibarını nasıl etkiler? Vaka analizleri, sınıf içi tartışma
10 Modül (III): Pratikte İçerik Dağıtımı: Sürdürülebilir içerik dağıtım modelleri nasıl inşa edilir? Projelerin geliştirilmesi
11 Modül (III): Pratikte İçerik Dağıtımı: Sosyal medyada marka stratejileri Endüstri partnerleri ile workshop
12 Modül (III): Pratikte İçerik Dağıtımı: müşteri ilişkileri yönetimi Grup projelerinin finalize edilmesi
13 Jüriye projelerin sunumu Mentorlerden feedback alınması
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Content Marketing: Insider's Secret to Online Sales & Lead Generation (Rick Ramos)
Content is Currency: Developing Powerful Content for Web and Mobile (Jon Wuebben)
The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Meghan Casey)
Content Rules (Ann Handley, C.C. Chapman)
How to Create Awesome Content: Blog Post Ideas That Get Results (Mike Fishbein)
Content Strategy for the Web (Kristina Halvorson, Melissa Rach)
Content Machine: Use Content Marketing to Build a 7-figure Business with Zero Advertising (Dan Norris)
Content Inc.: How Entrepreneurs Use Content to Build Massive Audiences... (Joe Pulizzi)


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 1 50
Ödev 1 20
Sunum/Jüri 1 15
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 8 5
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje17575
Ödev13030
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler818
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6