Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Medyada İçerik Stratejileri | NMD 204 | Güz-Bahar | 02+04+00 | Seçmeli | 4 | 7 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Özer BEREKET |
Dersi Veren(ler): | Özer BEREKET |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Dijital içeriğin nasıl planlandığını ve dijital ekonominin bir parçası haline geldiğine dair kavrayış geliştirebilmeleri, • Dijital platformlardaki en güncel trendleri ve içerik etkileşim stratejilerini takip edebilmeleri, • Medya içeriğinin yeni medya dijital ortamında geçirdiği dönüşümlere ilişkin kavrayış geliştirebilmeleri, • İçeriği yönetmenin çeşitli ve yaratıcı yollarını uygulamaya geçirebilmeleri, • Reel sektör firmaları ve uzmanlarla işbirliği içinde içerik üretebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere içerik pazarlaması ve içerik üretiminde gerekli iş akışı ve stratejileri hakkında temel bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Vaka çalışmaları ve gerçek yaşam örneklerinin analizi yoluyla öğrenciler, dijital içerik üretim ve dağıtım kanallarının kuralları ve sosyal medya için stratejik düşünme yetkinliklerine sahip olacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İçerik Yönetimi Nedir? 2. Pratikte İçerik Yönetimi 3. Pratikte İçerik Dağıtımı Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir ( ). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup projesi şeklindedir, öğrencilerden proje önerisini yazılı bir şekilde teslim etmesi beklenir ( ). Üçüncü modülde, öğrenciler Instagram Hikayeler, Reels, Tiktok videoları, podcast, Twitter Spaces, Clubhouse vb. yeni medya formatları üzerinden grup projelerini hayata geçirecek ve bir ürün ortaya koyacaklardır (@). Öğrencilerden aynı zamanda projelerini sözlü bir şekilde endüstri partnerlerine ve akranlarına sunması beklenmektedir (). Genel notun geri kalanı, sınıf içi tartışmalara ve ekip çalışmasına aktif katılım üzerinden değerlendirilecektir (). |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modül (I): İçerik Yönetimi Nedir?: Geleneksel ve Sosyal Medya arasındaki etkileşim | |
2 | Modül (I): İçerik Yönetimi Nedir?: İçerik İletişimi (1995-2004: web 2.0, sosyal medya, kullanıcı odaklı içerik, interaktivite) | Bireysel okuma, sınıf içi tartışma |
3 | Modül (I): İçerik Yönetimi Nedir?: (2004-2014: video devrimi, görsel, işitsel ve interaktif içerikler) | Bireysel okuma, sınıf içi tartışma |
4 | Modül (I): İçerik Yönetimi Nedir? : İçerik Yönetiminde etik ve haklar | Bireysel okuma, sınıf içi tartışma |
5 | Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi: E-iş atmosferi | Bireysel okuma, sınıf içi tartışma |
6 | Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi?: Entegre edilmiş içerikler nasıl üretilir? | En iyi pratikler, konuk konuşmacı, sınıf içi tartışma |
7 | Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi: E-iş atmosferi | Vaka analizleri, sınıf içi tartışma |
8 | Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi: Entegre edilmiş içerikler nasıl üretilir? | Vaka analizleri, sınıf içi tartışma |
9 | Modül (II): Pratikte İçerik Yönetimi?: İçerik marka itibarını nasıl etkiler? | Vaka analizleri, sınıf içi tartışma |
10 | Modül (III): Pratikte İçerik Dağıtımı: Sürdürülebilir içerik dağıtım modelleri nasıl inşa edilir? | Projelerin geliştirilmesi |
11 | Modül (III): Pratikte İçerik Dağıtımı: Sosyal medyada marka stratejileri | Endüstri partnerleri ile workshop |
12 | Modül (III): Pratikte İçerik Dağıtımı: müşteri ilişkileri yönetimi | Grup projelerinin finalize edilmesi |
13 | Jüriye projelerin sunumu | Mentorlerden feedback alınması |
14 | Tekrar ve Değerlendirme |
Content Marketing: Insider's Secret to Online Sales & Lead Generation (Rick Ramos) Content is Currency: Developing Powerful Content for Web and Mobile (Jon Wuebben) The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Meghan Casey) Content Rules (Ann Handley, C.C. Chapman) How to Create Awesome Content: Blog Post Ideas That Get Results (Mike Fishbein) Content Strategy for the Web (Kristina Halvorson, Melissa Rach) Content Machine: Use Content Marketing to Build a 7-figure Business with Zero Advertising (Dan Norris) Content Inc.: How Entrepreneurs Use Content to Build Massive Audiences... (Joe Pulizzi) |
1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Proje | 1 | 50 |
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 8 | 5 |
Total: | 23 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 75 | 75 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 | ||||||||||
OC6 |