Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Araştırma Stüdyosu | NMD 302 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Hem nicel hem de nitel araştırma tasarımı ve yöntemlerinde beceriler kazanmaları, • Bir dijital medya araştırması başlatmak, tasarlamak, yürütmek ve analiz edebilmeleri, • Yeni medyada karma araştırma metodolojilerini uygulayabilmeleri, • Büyük veriyi toplamak ve analiz etmek için gerekli yetkinlikleri geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin çevrimiçi ve sosyal medya araştırmaları için nicel ve nitel araştırma tasarlama konusunda gerekli yetkinlikleri kazanmasını amaçlayan bir “araştırma stüdyosu”dur. Bu sayede öğrencilere sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini yeni medya ortamı ve araçlarıyla keşfetme ve sentezleme için gerekli beceriler kazandırılacaktır. Öğrenciler dersin sonunda pratik bilgileri ışığında kendi yeni medya araştırmalarını tasarlayacaklardır. Bu ders ayrıca, sektör temsilcilerinin aktif katılımı ve kolaylaştırması ile birlikte yürütülücek, ve çeşitli ölçekteki yeni medya ortamlarında yaratıcı ve yenilikçi yeni medya projeleri üzerine vaka analizleri ile desteklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Dijital Medya Araştırmalarında Tasarım Odaklı Düşünme 2. Niteliksel Çevrimiçi Araştırma Yürütme 3. Veri Madenciliğinin Temelleri 4. Nicel Çevrimiçi Araştırma Yürütme Değerlendirme dört modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi proje fikir önerisi şeklindedir (). İkinci modülde öğrenciler birinci modülde seçtikleri proje konusu üzerinde netnografi araştırması yapacaklardır (). Üçüncü modülde öğrencilerden büyük veri toplama () ve dördüncü modülde ise topladıkları verilerin analizlerini yapmaları istenmektedir ( ). |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) | |
2 | Module (I): Dijital Medya Araştırmalarında Tasarım Odaklı Düşünme:Araştırmada Temel Kavramlar ve Kuram | Araştırma projesini yapılandırmak, literatür ile çalışmak |
3 | Module (I): Dijital Medya Araştırmalarında Tasarım Odaklı Düşünme:Araştırma Yöntemleri | Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
4 | Module (I): Dijital Medya Araştırmalarında Tasarım Odaklı Düşünme:Dijital Medya Araştırmasında Güncel Konular | Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
5 | Module (II): Niteliksel Çevrimiçi Araştırma Yürütme:Çevrimiçi Mülakatlar | Workshop: çevrimiçi mülakatlar |
6 | Module (II): Niteliksel Çevrimiçi Araştırma Yürütme:Netnografik Araştırma Yapmak | Netnografi ile dijital araştırma yapmak (Assignment) |
7 | Module (III): Veri Madenciliğinin Temelleri:Veri Bilimine Giriş | Veri bilimi ile ilgili atanan okumaların yapılması, deneyim yazısı (Assignment) |
8 | Module (III): Veri Madenciliğinin Temelleri:Sosyal Medya Veri Analitiği-I | Workshop: Twitter’dan metinsel data toplama (sektör partnerleri ile) |
9 | Module (III): Veri Madenciliğinin Temelleri:Sosyal Medya Veri Analitiği-II | Workshop: Instagram’dan görsel data toplama (sektör partnerleri ile), grup projeleri için büyük veri toplamak. |
10 | Module (IV): Nicel Çevrimiçi Araştırma Yöntemleri:Çevrimiçi Anketler | Workshop: Çevrimiçi anket tasarlamak |
11 | Module (IV): Nicel Çevrimiçi Araştırma Yöntemleri:Çevrimiçi İçerik Analizi | Workshop: Çevrimiçi içerik analizi tasarlamak |
12 | Module (IV): Nicel Çevrimiçi Araştırma Yöntemleri:Çevrimiçi Ağ Analizi | Workshop: Çevrimiçi ağ analizi tasarlamak |
13 | Module (IV): Nicel Çevrimiçi Araştırma Yöntemleri:Grup projelerinin sektör mentorlerine sunumu | Grup projelerinin akranlara ve sektör partnerlerine sunulması, akran değerlendirmesi, mentorler ve partnerlerden feedback alınması. |
14 | Tekrar ve Değerlendirme |
Berger, A. A. (2015). Media and communication research methods: An introduction to qualitative and quantitative approaches. Sage Publications. Kozinets, R. (2010). Netnography: doing ethnographic research online, Sage Publications. Online and Social Media Research: Tools and Techniques for Market Researchers, Wiley, 2010. Sloan, L. & Quan-Hasse, A. (2017). The Sage Handbook of Social Media Research Methods. Sage Publications. Walliman, N. (2011). Research Methods: The Basics. Routledge Publications |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | - |
Proje | 1 | 50 |
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 6 | - |
Total: | 23 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |