DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Araştırma Stüdyosu NMD 302 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Hem nicel hem de nitel araştırma tasarımı ve yöntemlerinde beceriler kazanmaları,
• Bir dijital medya araştırması başlatmak, tasarlamak, yürütmek ve analiz edebilmeleri,
• Yeni medyada karma araştırma metodolojilerini uygulayabilmeleri,
• Büyük veriyi toplamak ve analiz etmek için gerekli yetkinlikleri geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin çevrimiçi ve sosyal medya araştırmaları için nicel ve nitel araştırma tasarlama konusunda gerekli yetkinlikleri kazanmasını amaçlayan bir “araştırma stüdyosu”dur. Bu sayede öğrencilere sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini yeni medya ortamı ve araçlarıyla keşfetme ve sentezleme için gerekli beceriler kazandırılacaktır. Öğrenciler dersin sonunda pratik bilgileri ışığında kendi yeni medya araştırmalarını tasarlayacaklardır. Bu ders ayrıca, sektör temsilcilerinin aktif katılımı ve kolaylaştırması ile birlikte yürütülücek, ve çeşitli ölçekteki yeni medya ortamlarında yaratıcı ve yenilikçi yeni medya projeleri üzerine vaka analizleri ile desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni medya ortamında bir sosyal bilim araştırmasının ana unsurlarını kavrayabilmek.
  • 2- Dijital medya araştırması tasarlayabilmek.
  • 3- Nitel ve nicel dijital medya araştırması yapabilmek.
  • 4- Dijital medya içeriği toplamak ve analiz edebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Dijital Medya Araştırmalarında Tasarım Odaklı Düşünme 2. Niteliksel Çevrimiçi Araştırma Yürütme 3. Veri Madenciliğinin Temelleri 4. Nicel Çevrimiçi Araştırma Yürütme Değerlendirme dört modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi proje fikir önerisi şeklindedir (). İkinci modülde öğrenciler birinci modülde seçtikleri proje konusu üzerinde netnografi araştırması yapacaklardır (). Üçüncü modülde öğrencilerden büyük veri toplama () ve dördüncü modülde ise topladıkları verilerin analizlerini yapmaları istenmektedir ( ).


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Module (I): Dijital Medya Araştırmalarında Tasarım Odaklı Düşünme:Araştırmada Temel Kavramlar ve Kuram Araştırma projesini yapılandırmak, literatür ile çalışmak
3 Module (I): Dijital Medya Araştırmalarında Tasarım Odaklı Düşünme:Araştırma Yöntemleri Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
4 Module (I): Dijital Medya Araştırmalarında Tasarım Odaklı Düşünme:Dijital Medya Araştırmasında Güncel Konular Atanan ders materyalini gözden geçirme, bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
5 Module (II): Niteliksel Çevrimiçi Araştırma Yürütme:Çevrimiçi Mülakatlar Workshop: çevrimiçi mülakatlar
6 Module (II): Niteliksel Çevrimiçi Araştırma Yürütme:Netnografik Araştırma Yapmak Netnografi ile dijital araştırma yapmak (Assignment)
7 Module (III): Veri Madenciliğinin Temelleri:Veri Bilimine Giriş Veri bilimi ile ilgili atanan okumaların yapılması, deneyim yazısı (Assignment)
8 Module (III): Veri Madenciliğinin Temelleri:Sosyal Medya Veri Analitiği-I Workshop: Twitter’dan metinsel data toplama (sektör partnerleri ile)
9 Module (III): Veri Madenciliğinin Temelleri:Sosyal Medya Veri Analitiği-II Workshop: Instagram’dan görsel data toplama (sektör partnerleri ile), grup projeleri için büyük veri toplamak.
10 Module (IV): Nicel Çevrimiçi Araştırma Yöntemleri:Çevrimiçi Anketler Workshop: Çevrimiçi anket tasarlamak
11 Module (IV): Nicel Çevrimiçi Araştırma Yöntemleri:Çevrimiçi İçerik Analizi Workshop: Çevrimiçi içerik analizi tasarlamak
12 Module (IV): Nicel Çevrimiçi Araştırma Yöntemleri:Çevrimiçi Ağ Analizi Workshop: Çevrimiçi ağ analizi tasarlamak
13 Module (IV): Nicel Çevrimiçi Araştırma Yöntemleri:Grup projelerinin sektör mentorlerine sunumu Grup projelerinin akranlara ve sektör partnerlerine sunulması, akran değerlendirmesi, mentorler ve partnerlerden feedback alınması.
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Berger, A. A. (2015). Media and communication research methods: An introduction to qualitative and quantitative approaches. Sage Publications.
Kozinets, R. (2010). Netnography: doing ethnographic research online, Sage Publications.
Online and Social Media Research: Tools and Techniques for Market Researchers, Wiley, 2010.
Sloan, L. & Quan-Hasse, A. (2017). The Sage Handbook of Social Media Research Methods. Sage Publications.
Walliman, N. (2011). Research Methods: The Basics. Routledge Publications


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 50
Ödev 3 30
Sunum/Jüri 1 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 6 -
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15050
Ödev3515
Sunum/Jüriye Hazırlık12525
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler6318
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3 2 1 2 2 2 1    
OC2 2 2 1 3 2 2 1    
OC3 2 2 1 3 2 2 1    
OC4 2 2 1 3 2 2 1