DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Startuplar İnşa Etmek NMD 304 Bahar 02+04+00 Seçmeli 4 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İsmail Hakkı POLAT
Dersi Veren(ler): İsmail Hakkı POLAT
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• “Girişimci ruh” kavrayışına sahip olmaları,
• Dijital ekosistemi ve dinamiklerini kavrayıp analiz edebilmeleri,
• Dijital bir girişimde bulunmaya motive olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital uıkıcı düşünce metodolojisini izleyerek bir dijital girişimde bulunabilmek için gerekli olan beceri seti sağlar. Öğrenciler dönem boyunca girişimci ruh, dijital ekosistem ve dijital girişim gibi temel kavramlarla tanışıcaklardır. Fikir yaratma ve kavramsallaştırma, ekip çalışması içinde yer alma ve takım oluşturma, ürün/hizmet geliştirme, ortaklık kurma ve stratejik iletişim, satış ve pazarlama iletişimi gibi konularda da beceriler geliştireceklerdir. Bu ders aynı zamanda öğrencilere yeni medya mecralarında ve işletmelerinde başarı için gerekli olan girişimci ruh, işbirliği ve teknolojik yeterlilik gibi aktarılabilir kavramsal beceriler de elde edeceklerdir. Bu ders vaka çalışmaları sunumları ve sektörden konuk konuşmacılar ile desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Girişimciliğin temel kavramları üzerine kavramsal düşünebilmek
  • 2- Dijital girişim ekosistemini ve dinamiklerini anlama becerisi geliştirebilmek.
  • 3- Dijital bir başlangıç işini modelleme yeteneği geliştirebilmek.
  • 4- Dijital bir girişim prototipi oluşturabilmek ve yönetebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Girişimci Ruhu Geliştirmek 2. Dijital Ekosistemi Anlamak 3. Dijital Bir Startup İnşa Etmek Değerlendirmede öğrencilerden sınıf içi tartışmalara ve atölye çalışmalarına aktif katılım beklenir (). Ayrıca dersin değerlendirme kriterleri arasında haftalık ödev teslimleri () ve midterm workshop’u vardır ($). İlgili sektörlerden mentorlerin katılımı ile gerçekleştirilen ve başarılı ve başarısız vaka örneklerinin araştırılması ve incelenmesi yoluyla yürütülecek olan sınıf içi etkinliklerden sonra öğrenciler dijital dönüşüm ve dijital yıkıcı düşünceye dair kapsamlı bir yaklaşım geliştireceklerdir. Bunu takiben üçüncü modülde, öğrencilerden kendi dijital girişimlerini kurmalarının beklendiği bir proje ortaya çıkarmaları ve final hackathon’da gruplar halinde çalışmaları beklenir (P).


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Girişimci Ruhu Geliştirmek: Girişimciliğin temelleri Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı
3 Modül (I): Girişimci Ruhu Geliştirmek: Fikir, yaratım ve kavramsallaştırma Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı
4 Modül (I): Girişimci Ruhu Geliştirmek: Ekip kurmak Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı
5 Modül (I): Girişimci Ruhu Geliştirmek: Dijital işlermlerin dinamikleri Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı
6 Modül (I): Girişimci Ruhu Geliştirmek: Dijital ürün/hizmet geliştirme Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı
7 Modül (I): Girişimci Ruhu Geliştirmek: Dijital ekosistemde ortaklık ve iletişim Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı
8 Ara Sınav Workshop: Kendi Dijital Ürününüzü/Hizmetinizi Oluşturun Araştırma yazısı, akran değerlendirmesi
9 Modül (III): Dijital Bir Startup İnşa Etmek: Dijital girişimler için iş modellemesi Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı
10 Modül (III): Dijital Bir Startup İnşa Etmek: Dijital satış ve pazarlama Başarı ve Başarısızlık Hikayeleri
11 Modül (III): Dijital Bir Startup İnşa Etmek: Dijital işletme yönetimi Başarı ve Başarısızlık Hikayeleri
12 Modül (III): Dijital Bir Startup İnşa Etmek: Dijital başlangıç için değerlendirme ipuçları Başarı ve Başarısızlık Hikayeleri
13 FINAL HACKATHON: Kendi Dijital Startup’ınızı İnşa Edin Final projesi teslimi
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Moro-Visconti, R., Startup Valuation: From Strategic Business Planning to Digital Networking, Palgrave Pivot; 1st ed. 2019.
Skala, A., Digital Startups in Transition Economies: Challenges for Management, Entrepreneurship and Education, Palgrave Macmillan; 1st ed. 2021.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 1 50
Ödev 8 16
Ara Sınavlar 1 24
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje17676
Ödev8324
Ara Sınavlar13333
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4