DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medyada Güncel Konular NMD 401 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: eylemy
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Türkiye’deki geleneksel ve yeni medyada politikalarına, düzenlemelerine ve bunların uygulanmasına dair eleştirel ve analitik bir bakış açısı kazanmaları,
• Çağdaş tarih içerisinden bir olay ve/veya periyodu medya tarihi açısından ele alarak analitik araştırma becerilerini geliştirmeleri,
• Medya ürünlerini tarihselleştirirken yazı yazma, sunum yapma ve proje yapma becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, Türkiye’de medyadaki güncel konuları politik ekonomi, siyaset ve hukukla bağlantılı olarak anlamak ve analiz etmek için gerekli yetkinliği sunmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler bu alt alanların her birini şekillendiren tarihsel olayları ve gerilimleri inceleyerek Türkiye’de medyanın dönüşümünün kilit dönemlerine odaklanacaklardır. Bu ders aynı zamanda çağdaş vaka analizleri üzerine çalışma fırsatı verirken, medya ve iletişim teknolojileri kapsamında gelecekteki olası senaryoları ve potansiyel zorlukları tespit etmede de öğrencilere yol gösterir. Öğrenciler bu ders sayesinde medyaya tarihsel bir perspektif ile bakabilme kapasitesi geliştirirken, bu perspektif ile makale yazma, metin ve multimedya içerik üretme ve sunum yapma becerilerini de geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Türkiye’de medyanın dönüşümüne dair kavrayış geliştirebilmek.
  • 2- Medya endüstrisine dair bilinç uyandırmak ve medyaya eleştirel olarak bakabilmek.
  • 3- Medya ile ilgili güncel bir konuda makale yazma ya da araştırma yapma deneyimi kazanabilmek
  • 4- Gruplar halinde çalışarak öğrenci portföyleri için multi-medya içerikler ve eserler üretebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Türkiye’de Medyanın Gelişimi 2. Yeni Medya Ekolojisinin Zorlukları ve Fırsatları 3. Vaka Analizleri ve Multimedya Grup Projeleri Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Modül 1 ve 2’nin değerlendirmesi seçilen bir konu veya vaka çalışması hakkında kısa araştırma makaleleri şeklindedir. Bu makale çıktıları bölümümüze ait Cibali Postası internet sayfamızda blog formatında yayınlanacaktır. Modül 3’ün değerlendirmesi genel notun @’ını oluşturur ve öğrencilerden gruplar halinde bir multi-medya projesi üretmeleri istenir ve bu proje sınıfta sunulur. Dersin geri kalan ’lik yüzdesi öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif katılımları üzerinden değerlendirilecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Türkiye’de Medyanın Gelişimi:Medya ve Çok Partili Döneme Geçiş Bireysel araştırma: Türkiye’nin yakın sosyal ve siyasi tarihi, sınıf içi tartışma
3 Modül (I): Türkiye’de Medyanın Gelişimi:Medyanın Neoliberalleşmesi Bireysel araştırma: Türkiye’nin yakın tarihinde ekonomi ve medya ilişkisi
4 Modül (I): Türkiye’de Medyanın Gelişimi:1990lar’da Medya Sınıf içi tartışma
5 Modül (I): Türkiye’de Medyanın Gelişimi:2000ler’de Değişen Medya: Sahiplik, Regülasyon ve Kanun Sınıf içi tartışma
6 Modül (II): Yeni Medya Ekolojisinin Zorlukları ve Sınırlılıkları:Yenilikçi Medya Formları ve Geleneksel Medya ile Rekabet (2010-2022) Araştırma makalelerin sınıf içinde sunumu, akran değerlendirmesi
7 Modül (II): Yeni Medya Ekolojisinin Zorlukları ve Sınırlılıkları:Türkiye’de internet, Alternatif (bağımsız) Medya, Aktivizm, ve politika Sınıf içi grup araştırması (aktivizm ve bağımsız medya) ve sunumu
8 Modül (II): Yeni Medya Ekolojisinin Zorlukları ve Sınırlılıkları:Sosyal Medya, Politika ve Propaganda Sınıf içi grup araştırması (gelecekteki yeni medya ve iletişim teknolojileri ve bunun Türkiye’deki yeni medya mecralarına etkisi) ve sunumu
9 Modül (III): Vaka Analizleri ve Multimedya Grup Projeleri:İnovasyon ve Yeni Medya’da Geleceğin Trendleri Mentörler eşliğinde gruplar halinde proje üretilmesi için beyin fırtınası
10 Modül (III): Vaka Analizleri ve Multimedya Grup Projeleri:İnternet Yasası, Politikaları ve Yönetişim Mentörler eşliğinde gruplar halinde proje üretilmesi için diğer gruplarla akran değerlendirmesi
11 Modül (III): Vaka Analizleri ve Multimedya Grup Projeleri:Yeni Medya ve İtibar Yönetimi Mentörler ile vaka analizi workshop çalışması
12 Modül (III): Vaka Analizleri ve Multimedya Grup Projeleri:Yeni Medyada Etik Proje taslaklarının finalize edilmesi
13 Grup sunumları Gruplar halinde multi-medya projelerinin sunumu, mentörler ile proje hakkında final değerlendirmesi
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 20
Proje 1 30
Ödev 2 40
Sunum/Jüri 1 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 8 -
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15252
Ödev22040
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler8216
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4