Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Aylin Sunam |
Dersi Veren(ler): |
Aylin Sunam |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Siber uzamı anlamak için analitik araçlar geliştirmeleri,
• Kültürel kimlik konularını (ırk, sınıf, cinsiyet, cinsellik) ve bunların siber kültürde nasıl yeniden şekillendiğini analiz etmeleri,
• Siber uzama yönelik çeşitli altkültürel tepkileri ve kullanımları keşfetmeleri,
• Siber uzam ve siber kültürler üzerinde, içinde ve bunlarla birlikte araştırma yapabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, siber uzamın ve siber kültürlerin sembolik, maddi ve deneyimsel yönlerini araştırmaya açar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kültürel kimlikleri anlayabilmek.
- 2- Siber uzamın dönüşümünü ve fiziksel ve siber uzamdaki kültürel kimlikler arasındaki farklılıkları kavrayabilmek.
- 3- Makaleler yazarken ve projeler yürütürken siber uzam ve kültür kavramları ve teorileri ile eleştirel bir şekilde ilişki kurabilmek.
- 4- Fikirleri net bir şekilde tartışabilmek ve ifade edebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Siber Kültür ve Dijital Kimlikler 2. Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları Değerlendirme iki modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi siber kültür ve dijital kimlikler üzerine bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (0). İkinci modülün değerlendirmesi, seçilen bir dijital kimlik ve siber uzamın uygulamalı yönlerinden biri üzerinden bir grup kritik analiz projesi oluşturmak temelinde değerlendirirli (P). Sınıf içi tartışmalara aktif katılım ve bireysel çalışma ödevleri ders notunun ’lik kısmını oluşturmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
|
2 |
Modül (I): Siber Kültür ve Dijital Kimlikler : Sosyal kimlikleri anlamak |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
3 |
Modül (I): Siber Kültür ve Dijital Kimlikler : Siber kültürün dinamikleri |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
4 |
Modül (I): Siber Kültür ve Dijital Kimlikler: Siber kültür ve kimlik-I |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
5 |
Modül (I): Siber Kültür ve Dijital Kimlikler : Siber kültür ve kimlik-II: çevrimiçi benlik sunumu |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
6 |
Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: Ağ toplumu |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
7 |
Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: Bağlantılı birey |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
8 |
Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: çevrimiçi politik kimlikler |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
9 |
Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: çevrimiçi kolektif eylem |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
10 |
Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: dijital gençlik kültürü |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
11 |
Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: siber uzamda toplumsal cinsiyet ve cinsellik |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
12 |
Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: Dijital kültür ve din |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
13 |
Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: Dijital kimlikler ve gözetim |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.