DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Kültür NMD 212 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Aylin Sunam
Dersi Veren(ler): Aylin Sunam
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Siber uzamı anlamak için analitik araçlar geliştirmeleri,
• Kültürel kimlik konularını (ırk, sınıf, cinsiyet, cinsellik) ve bunların siber kültürde nasıl yeniden şekillendiğini analiz etmeleri,
• Siber uzama yönelik çeşitli altkültürel tepkileri ve kullanımları keşfetmeleri,
• Siber uzam ve siber kültürler üzerinde, içinde ve bunlarla birlikte araştırma yapabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, siber uzamın ve siber kültürlerin sembolik, maddi ve deneyimsel yönlerini araştırmaya açar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kültürel kimlikleri anlayabilmek.
  • 2- Siber uzamın dönüşümünü ve fiziksel ve siber uzamdaki kültürel kimlikler arasındaki farklılıkları kavrayabilmek.
  • 3- Makaleler yazarken ve projeler yürütürken siber uzam ve kültür kavramları ve teorileri ile eleştirel bir şekilde ilişki kurabilmek.
  • 4- Fikirleri net bir şekilde tartışabilmek ve ifade edebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Siber Kültür ve Dijital Kimlikler 2. Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları Değerlendirme iki modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi siber kültür ve dijital kimlikler üzerine bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (0). İkinci modülün değerlendirmesi, seçilen bir dijital kimlik ve siber uzamın uygulamalı yönlerinden biri üzerinden bir grup kritik analiz projesi oluşturmak temelinde değerlendirirli (P). Sınıf içi tartışmalara aktif katılım ve bireysel çalışma ödevleri ders notunun ’lik kısmını oluşturmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Siber Kültür ve Dijital Kimlikler : Sosyal kimlikleri anlamak Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
3 Modül (I): Siber Kültür ve Dijital Kimlikler : Siber kültürün dinamikleri Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
4 Modül (I): Siber Kültür ve Dijital Kimlikler: Siber kültür ve kimlik-I Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
5 Modül (I): Siber Kültür ve Dijital Kimlikler : Siber kültür ve kimlik-II: çevrimiçi benlik sunumu Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
6 Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: Ağ toplumu Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
7 Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: Bağlantılı birey Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
8 Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: çevrimiçi politik kimlikler Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
9 Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: çevrimiçi kolektif eylem Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
10 Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: dijital gençlik kültürü Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
11 Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: siber uzamda toplumsal cinsiyet ve cinsellik Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
12 Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: Dijital kültür ve din Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
13 Modül (II): Dijital Kimliklerin Siber Uzamda Uygulamaları: Dijital kimlikler ve gözetim Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Brian D. Loader & Dan Mercea (2011), Networking Democracy?, Information, Communication & Society, 14:6, 757-769
Bullingham, Lisa, & Vasconcelos, Ana C. (2013). ‘The presentation of self in the online world’: Goffman and the study of online identities. Journal of Information Science, 39(1), 101–112.
Christian Fuchs (2007). Transnational space and the ‘network society’, TwentyFirst Century Society, 2:1, 49-78


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 50
Ödev 1 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 20
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13939
Ödev13030
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11414
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3       1   2    
OC2 3       1 1      
OC3 3 2 2 1 2 1     2
OC4 2     2 1