Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yenilikçi Medya Laboratuvarı | NMD 216 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersi Veren(ler): | Özer BEREKET |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Medya üretim araçları, gerekli yazılım ve donanım altyapıları da dahil olmak üzere, kullanabilmeleri • Yenilikçi medya araçları tasarlamak ve içerik üretmek konusunda yaratıcı düşünceden beslenmeleri, • Geleneksel ve yenilikçi medya araçlarını kullanarak projelerini en iyi uygulamalara ve görünür ürünlere dönüştürmeleri, • Arttırılmış gerçeklik, sanal ve karma gerçeklik, 360 sinema da dahil olmak üzere çeşitli yeni medya formlarının üretim ve geliştirme mekanizmalarına dair süreçlere hakim olmaları, • Mentörler rehberleğinde gruplar halinde çalışmaları ve demolar yaparak özgün fikirler geliştirmeleri, • Sektöre entegre olmak için en iyi stratejiyi geliştirebilmeleri, • İşbirliği yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders geleneksel ve yeni gelişmekte olan medya araçlarını kullanırken yaratıcı düşüncenin ve aktif inovatif araştırma yapmanın yeni tür medya formları geliştirirken önemini vurgulumayı amaçlamaktadır. Bu sayede öğrenciler ortaya çıkan medya eserlerini piyasaya sunma yöntem ve teknikleri hakkında ileri düzeyde bir anlayışa sahip olacaklardır. Ayrıca kendi yenilikçi medya formlarını geliştirmek için bütünsel bir strateji oluşturmayı, ardından da bu medya formlarını yönetmeyi ve tanıtmayı öğrenecekler ve gelişen medya pazarının finansal ve yönetim dinamiklerine hakim olacaklardır. Öğrenciler bu derste dönem boyunca geliştirecekleri bir grup projesi etrafında kendi illgi alanlarını araştırma ve geliştirme şansı da elde edecek ve grup projelerinde rol alacaklardır. Bu ders eğitici filmler/videolar, vaka çalışmaları sunumları ve sektörden konuk konuşmacılar ile desteklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Beceri ve Fikir Toplama 2. Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Geliştirilir? 3. Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Üretilir? Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. İlk modülün değerlendirmesi öğrenciler proje fikirlerini gruplar halinde sunarlar ( ). İkinci modülün değerlendirmesi ise endüstri partnerleri ve akran değerlendirmeleri ile projelerin geliştirilmesidir ( ). Üçüncü ve son modül ise öğrenciler ilk iki modülde tasarladıkları projeleri üretime geçirirler (0). Genel notun geri kalanı (0) ise öğrencinin grup çalışmasında aktif rol oynaması ve derse katkı sağlaması üzerinden değerlendirmeye tabidir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) | |
2 | Modül (I): Beceri ve Fikir Toplama:Yaratıcı Düşünce | Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı |
3 | Modül (I): Beceri ve Fikir Toplama :Fikir Havuzu oluşturma ve bireysel araştırma yapma yetilerini geliştirme | Sınıf içi tartışma |
4 | Modül (I): Beceri ve Fikir Toplama :Teknoloji, yazılım ve donanım | Workshop hazırlığı ve görsel-işitsel materyal toplamak |
5 | Modül (I): Beceri ve Fikir Toplama :Projenin stratejisi, zaman çizelgesi ve finansmanının belirlenmesi | Bireysel araştırma: beyin fırtınası |
6 | Modül (II): Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Geliştirilir?:Proje için gerekli materyallerin toplanması ve üretilmesi | Sınıf içi workshop |
7 | Modül (II): Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Geliştirilir?:Proje için gerekli yazılım ve donanımın tespiti | Sınıf içi workshop |
8 | Modül (II): Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Geliştirilir?:Proje için gerekli yazılım ve donanımın kullanılması | Proje sunumlarına gruplar halinde hazırlık ve workshoplar üzerine değerlendirme |
9 | Modül (III): Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Üretilir?:Yazılı, Görsel-işitsel tasarım ve üretim planı | Proje taslaklarını finalize etmek için beyin fırtınası, mentorlere grup proje fikirlerinin üretim planlarının danışılması |
10 | Modül (III): Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Üretilir?:Üretim-I | Grup sunumları, sınıf içi tartışma |
11 | Modül (III): Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Üretilir?:Üretim-II | Grup sunumları, sınıf içi tartışma |
12 | Modül (III): Yenilikçi Medya Projeleri Nasıl Üretilir?:Akran değerlendirmesi | Grup projelerinin zihin haritalandırılması sunumu ile akranlara sunulması ve feedback alınması |
13 | Projelerin gruplar halinde akademisyenler ve endüstri partnerlerinden oluşan jüriye sunumu | Grup sunumları |
14 | Tekrar ve Değerlendirme |
Emerging Media Uses and Dynamics, Xigen Li Routledge, 2015. New Digital Storytelling: Creating Narratives with New Media by Alexander, Bryan Santa Barbara, California, 2011. Emerging Genres in New Media Environments, Editors: Miller, Carolyn R., Kelly, Ashley R. 2017 , Palgrave Macmillan. |
1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Proje | 1 | 70 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | 20 |
Total: | 14 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 70 | 70 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | ||
OC2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | ||||
OC3 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||
OC4 | 3 | 3 | |||||||
OC5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||
OC6 | 3 | 3 | |||||||
OC7 | 2 | 3 | 3 |