Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersi Veren(ler): |
Özer BEREKET |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital uygulama geliştirme ve üretme aşamalarını öğrenmeleri,
• Akademik ve sektörel mentörler rehberliğinde gruplar halinde çalışabilmeleri ve dijital medya uygulamaları için fikir geliştirmeleri,
• Dijital uygulamalar geliştirmek için farklı donanım ve yazılım medya üretim araçlarını kullanmaları,
• Dijital uygulamalar tasarlarken ve geliştirirken yaratıcı pratiklerde bulunmaları,
• Bir dijital uygulamayı görsel olarak tasarlamayı öğrenmeleri,
• Görsel-işitsel içerikleri dijital uygulama geliştirirken kullanmaları beklenmektedir |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, dijital dünya için çok yönlü yaratıcı düşünme, araştırma yapma ve farklı uygulamalar üretmeyi vurgulamaktadır. Öğrenciler bu dersi alırken dijital uygulamalar geliştirme yöntem ve teknikleri hakkında ileri düzeyde bir anlayış ve kavrayışa sahip olacaklardır. Öğrenciler ayrıca gruplar halinde çalışacak ve dijital uygulama projelerini yönetmek ve tanıtmak için iletişim stratejileri geliştireceklerdir. Bu ders aynı zamanda dinamik djital uygulamalar tasarlamak, geliştirmek ve yönetmek için gerekli olan finansal dinamiklere dair de gerçek zamanlı bir temel bilgiler sunmayı hedefler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Herhangi bir konuda yaratıcı dijital uygulama fikirleri geliştirebilmek.
- 2- Uygulama geliştirme için kavramsal yazı yazma ve içerik oluşturma becerileri geliştirebilmek,
- 3- Dijital bir uygulama geliştirmek için görsel-işitsel içeriklerle çalışma becerisi geliştirebilmek.
- 4- Dijital uygulamalar tasarlamak için farklı türde donanım ve yazılım kullanma becerisi geliştirebilmek.
- 5- Dijital uygulamalar oluşturmanın geliştirme, yönetim ve dağıtım adımları için cesur stratejiler oluşturabilmek
- 6- Dijital uygulama geliştirme projelerini hedef kitle ile etkileşime katabilmek.
- 7- Mesajları etkin bir şekilde iletebilen dinamik uygulamalar tasarlayabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler 2. Uygulama/1: Strateji 3. Uygulama/2: Tasarım Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramların gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Öğrencilerden daha sonra edindikleri bilgiyi içselleştirebilmeleri için kavramlarla ilgili gözlemlerini deneyim yazısı şeklinde sunmaları ve sınıf-içi tartışmalara aktif şekilde katılmaları beklenir (0). Öğrencilerden ayrıca bir dijital uygulama projesi ortaya koymaları istenir (p). |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma |
2 |
Modül (I): Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler: Uygulama geliştirmek için fikir üretimi ve kavramsal yazı becerileri |
Sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için outline çıkarma |
3 |
Modül (I): Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler: Araştırma ve belgeleme |
Workshop |
4 |
Modül (I): Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler: Teknoloji, yazılım ve donanım |
Workshop |
5 |
Modül (I): Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler: Bir uygulamayı fonlamak |
Bireysel araştırma, grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme |
6 |
Modül (II): Uygulama/1: Strateji: Bir uygulama için kalkınma planı ve stratejisi hazırlamak |
Sınıf-içi sunumlar ve tartışma |
7 |
Modül (II): Uygulama/1: Strateji: Finansal kaynaklar bulmak |
Sınıf-içi sunumlar ve tartışma |
8 |
Modül (II): Uygulama/1: Strateji: Pazar dinamikleri ve dağıtım yöntemleri |
Sınıf-içi sunumlar ve tartışma |
9 |
Modül (III): Uygulama/2: Tasarım: Dijital uygulamalar geliştirme-hands on |
Workshop |
10 |
Modül (III): Uygulama/2: Tasarım: Uygulamada etkinlik ve kullanılabilirlik |
Workshop |
11 |
Modül (III): Uygulama/2: Tasarım: Arayüzler |
Workshop |
12 |
Modül (III): Uygulama/2: Tasarım: Dinamik bir uygulama tasarlayabilme |
Sınıf-içi sunumlar ve tartışma |
13 |
Web, sosyal medya ve kitle iletişim araçları bağlantıları kurma |
|
14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.