DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uygulama Geliştirme Atölyesi NMD 311 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): Özer BEREKET
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital uygulama geliştirme ve üretme aşamalarını öğrenmeleri,
• Akademik ve sektörel mentörler rehberliğinde gruplar halinde çalışabilmeleri ve dijital medya uygulamaları için fikir geliştirmeleri,
• Dijital uygulamalar geliştirmek için farklı donanım ve yazılım medya üretim araçlarını kullanmaları,
• Dijital uygulamalar tasarlarken ve geliştirirken yaratıcı pratiklerde bulunmaları,
• Bir dijital uygulamayı görsel olarak tasarlamayı öğrenmeleri,
• Görsel-işitsel içerikleri dijital uygulama geliştirirken kullanmaları beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital dünya için çok yönlü yaratıcı düşünme, araştırma yapma ve farklı uygulamalar üretmeyi vurgulamaktadır. Öğrenciler bu dersi alırken dijital uygulamalar geliştirme yöntem ve teknikleri hakkında ileri düzeyde bir anlayış ve kavrayışa sahip olacaklardır. Öğrenciler ayrıca gruplar halinde çalışacak ve dijital uygulama projelerini yönetmek ve tanıtmak için iletişim stratejileri geliştireceklerdir. Bu ders aynı zamanda dinamik djital uygulamalar tasarlamak, geliştirmek ve yönetmek için gerekli olan finansal dinamiklere dair de gerçek zamanlı bir temel bilgiler sunmayı hedefler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Herhangi bir konuda yaratıcı dijital uygulama fikirleri geliştirebilmek.
  • 2- Uygulama geliştirme için kavramsal yazı yazma ve içerik oluşturma becerileri geliştirebilmek,
  • 3- Dijital bir uygulama geliştirmek için görsel-işitsel içeriklerle çalışma becerisi geliştirebilmek.
  • 4- Dijital uygulamalar tasarlamak için farklı türde donanım ve yazılım kullanma becerisi geliştirebilmek.
  • 5- Dijital uygulamalar oluşturmanın geliştirme, yönetim ve dağıtım adımları için cesur stratejiler oluşturabilmek
  • 6- Dijital uygulama geliştirme projelerini hedef kitle ile etkileşime katabilmek.
  • 7- Mesajları etkin bir şekilde iletebilen dinamik uygulamalar tasarlayabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler 2. Uygulama/1: Strateji 3. Uygulama/2: Tasarım Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramların gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Öğrencilerden daha sonra edindikleri bilgiyi içselleştirebilmeleri için kavramlarla ilgili gözlemlerini deneyim yazısı şeklinde sunmaları ve sınıf-içi tartışmalara aktif şekilde katılmaları beklenir (0). Öğrencilerden ayrıca bir dijital uygulama projesi ortaya koymaları istenir (p).


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma
2 Modül (I): Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler: Uygulama geliştirmek için fikir üretimi ve kavramsal yazı becerileri Sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için outline çıkarma
3 Modül (I): Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler: Araştırma ve belgeleme Workshop
4 Modül (I): Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler: Teknoloji, yazılım ve donanım Workshop
5 Modül (I): Kavramlar, Beceri Setleri, Fikirler: Bir uygulamayı fonlamak Bireysel araştırma, grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme
6 Modül (II): Uygulama/1: Strateji: Bir uygulama için kalkınma planı ve stratejisi hazırlamak Sınıf-içi sunumlar ve tartışma
7 Modül (II): Uygulama/1: Strateji: Finansal kaynaklar bulmak Sınıf-içi sunumlar ve tartışma
8 Modül (II): Uygulama/1: Strateji: Pazar dinamikleri ve dağıtım yöntemleri Sınıf-içi sunumlar ve tartışma
9 Modül (III): Uygulama/2: Tasarım: Dijital uygulamalar geliştirme-hands on Workshop
10 Modül (III): Uygulama/2: Tasarım: Uygulamada etkinlik ve kullanılabilirlik Workshop
11 Modül (III): Uygulama/2: Tasarım: Arayüzler Workshop
12 Modül (III): Uygulama/2: Tasarım: Dinamik bir uygulama tasarlayabilme Sınıf-içi sunumlar ve tartışma
13 Web, sosyal medya ve kitle iletişim araçları bağlantıları kurma
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 1 70
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 5 20
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje17878
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler5630
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5                  
OC6                  
OC7