DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medyada İş Geliştirme NMD 312 Güz-Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): İsmail Hakkı POLAT
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Çağdaş ve gelişmekte olan yeni medya iş modellerini analiz etmeleri ve yeni medya ekosisteminin işleyişindeki ekonomik teşvikleri analiz edebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, ekonomi, işletme, girişimcilik gibi kavramların yeni medya ekosistemi için önemini vurgulamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler yeni medya ortamında değişen iş modelleri ve dijital fırsatlar hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır. Uygulamalı pazarlama becerileri geliştirecekler ve işletmelerini büyütmek için kapsamlı içgörüler kazanacaklardır
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni medya iş fikirlerini eyleme geçirebilmek.
  • 2- Sürekli gelişen yeni medya ortamına duyarlı yeni medya iş modelleri geliştirebilmek.
  • 3- Mobil işletmelerin ve reklamcılığın geleceğini değerlendirebilmek.
  • 4- Farklı çevrimiçi topluluklara ve tüketici medyasına ulaşabilmek
  • 5- Yeni medya iş projelerine etkileşim katabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Yeni Medya İşletme Modelleri 2. Değişen İş Modelleri ve Reklamcılığın Rolü 3. Dijital Girişiminizi Büyütün Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (%). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup sunum ödevinden (iki öğrenci) oluşur (%). Üçüncü modülde, öğrencilerden çeşitli yeni medya araçlarını kullanarak bir işletmeyi büyütebilecek entegre bir pazarlama planı oluşturmaları beklenmektedir (P).


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Yeni Medya İşletme Modelleri:Geleneksel yayıncılık ve ötesi Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma
3 Modül (I): Yeni Medya İşletme Modelleri: Doğrudan tüketiciye iş modelleri Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için outline
4 Modül (I): Yeni Medya İşletme Modelleri: Şirketler arası pazarlama iş modelleri Sınıf içi tartışma için ilgili örnekler getirme, deneyim yazısının geliştirilmesi
5 Modül (I): Yeni Medya İşletme Modelleri: Yeni medya işletmesi için iş fikri nasıl geliştirilir? Bireysel araştırma, deneyim yazısı hakkında mentorlere danışma
6 Modül (II): Değişen İş Modelleri ve Reklamcılığın Rolü: Satış alanındaki dönüşümler ve reklamcılığın rolü Bireysel araştırma, grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme
7 Modül (II): Değişen İş Modelleri ve Reklamcılığın Rolü: İşletmenizi test edin Forum tartışmaları, grupların beyin fırtınası için bir araya gelmesi
8 Modül (II): Değişen İş Modelleri ve Reklamcılığın Rolü: Dijital reklam kullanıcı merkezli yaklaşım Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya
9 Modül (II): Değişen İş Modelleri ve Reklamcılığın Rolü: Medya metrikleri ile çalışmak Sınıf içi tartışma, diğer gruplar ile akran değerlendirmesi, mentorler ile proje hakkında final değerlendirmesi
10 Grup Sunumları
11 Modül (III): Dijital Girişiminizi Büyütün: İşletmeniz için yeni medya araçlarından nasıl yararlanabilirsiniz? Bireysel çalışma, proje taslakları geliştirmek için beyin fırtınası, mentorlere bireysel proje fikirlerinin danışılması
12 Modül (III): Dijital Girişiminizi Büyütün: İçeriğinizin erişimini nasıl arttırırsınız? Forum tartışmaları, bireysel proje taslaklarının montörler ile birlikte finalize edilmesi
13 Modül (III): Dijital Girişiminizi Büyütün: Hedef kitlenizi nasıl angaje edersiniz? Bireysel projelerin akran ve mentorlere sunulması
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 50
Ödev 1 25
Sunum/Jüri 1 25
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15050
Ödev12929
Sunum/Jüriye Hazırlık12929
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5