DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dinamik Web Tasarımı NMD 313 Güz-Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: eylemy
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dinamik web tasarımı için gerekli olan HTML/CSS programlamasının temellerini öğrenmeleri,
• Görsel temeller üzerine bir web projesi tasarlamaları,
• Sınıfta hazırladıkları tasarımı canlı şekilde yayınlamaları,
• Kendi web projelerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere bir web sitesinin görsel üretim süreçlerinin ayrıntılı bir teorisini ve uygulamasını sunmayı amaçlamaktadır. Bu derste öğrenciler ayrıca bir web sitesi tasarlamak için gerekli temel grafik yazılımlarını kullanmayı öğrenecek, HTML/CSS kodlarını kullanarak web tasarımı konusunda gerekli beceri setlerine sahip olacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dinamik web tasarımı için gerekli olan HTML/CSS programlamasının temellerini öğrenmeleri,
  • 2- Görsel temeller üzerine bir web projesi tasarlamaları,
  • 3- Sınıfta hazırladıkları tasarımı canlı şekilde yayınlamaları,
  • 4- Kendi web projelerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Boostrap Web Geliştirme: HTML 2. Boostrap Web Geliştirme: CSS 3. Kod ve İçerik Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup ödevinden oluşur (`). Üçüncü modülde, öğrencilerden grup projelerini çevrimiçi hale getirmeleri ve çıktılarını akademik ve sektör mentörlerine sunmaları beklenmektedir (0).


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Boostrap Web Geliştirme: HTML: HTML metin içeriği geliştirme Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma
3 Modül (I): Boostrap Web Geliştirme: HTML: HTML tablosu ve sütun geliştirme Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için outline çıkarma
4 Modül (I): Boostrap Web Geliştirme: HTML: HTML özeeliklerini satır içi kullanma Sınıf içi tartışma için ilgili örnekler getirme, deneyim yazısının geliştirilmesi
5 Modül (I): Boostrap Web Geliştirme: HTML: İçeriği arttırmak için HTML Workshop, deneyim yazısı teslimi
6 Modül (II): Boostrap Web Geliştirme: CSS: CSS kural kümeleri Grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme
7 Modül (II): Boostrap Web Geliştirme: CSS: CSS ile web oluşturma Grupların beyin fırtınası için bir araya gelmesi
8 Modül (II): Boostrap Web Geliştirme: CSS: Stil kodlarını satır içi kullanma Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya gelme
9 Modül (II): Boostrap Web Geliştirme: CSS: Stil kodlarını harici olarak kullanma Sınıf içi tartışma, diğer gruplar ile akran değerlendirmesi, mentorler ile proje hakkında final değerlendirmesi
10 HTML/CSS Birleştirme- Bir web sayfası yayınlama Grup projelerinin geliştirilmesi
11 Modül (III): Kod ve İçerik: Ekiplerle görsel ve hedef seçimi Proje fikirlerinin mentörlere danışılması, geri bildirim alınması
12 Modül (III): Kod ve İçerik: Ekiplerle tasarım sunumları Grup proje taslaklarının montörler ile birlikte finalize edilmesi
13 Final sunumları ve akran değerlendirmesi
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 60
Sunum/Jüri 1 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 10
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje17272
Sunum/Jüriye Hazırlık13030
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler166
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 1   2 2          
OC2       3 2   1    
OC3       2          
OC4       1     1