Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ender AKAY |
Dersi Veren(ler): |
Özer BEREKET |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Haber, gerçek, eğlence gibi farklı multimedya içeriklerini çeşitli prodüksiyon teknikleri kullanarak üretmeleri,
• Akademik ve sektörel mentörler eşliğinde çok formlu medya prodüksiyonları geliştirmeleri,
• Farklı kamera türleri, ses kayıt ekipmanları vb. hem yazılım hem de donanım olarak çeşitli medya üretim araçlarını kullanmaları,
• Multimedya üretimi için farklı türde görsel-işitsel kaynaklar üretmeyi ve kullanmayı öğrenmeleri,
• Multimedya uygulamalı çalışmalar için geleneksel görsel-işitsel içerik biçimlerini dijital olanlarla birleştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrencilere dijital medya için hem gerçek hem de kurgusal haber içeriği, belgeseller, gerçek zamanlı içerikler üretmek için gerekli temel bilgileri sunmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler akademik ve sektörel mentörler eşliğinde çalışmayı ve grup çalışmasındaki sorumluluklarını yerine getirmeyi öğrenirken aynı zamanda birden fazla türde dijital araç aracılığıyla bir hikaye anlatmayı öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca internet, TV, dijital yayıncılık, sosyal medya, web siteleri ve bloglar gibi farklı platformlarda çalışacak ve işlerini tanıtacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Grup içi çalışmalar ile çoklu ortamlar için içerik üretimi üzerine temel esasları öğrenebilmek.
- 2- Farklı medya türleri için içerik üretme ve yazı yazma becerileri geliştirebilmek.
- 3- Görsel-işitsel içeriklerle çalışma ve farklı türdeki medya projelerini gerçek zamanlı olarak formüle etme becerilerini geliştirebilmek.
- 4- Farklı yazılım türleri kullanarak medya ürünlerinin farklı versiyonlarını geliştirebilmek.
- 5- İyi bir tanıtım ve dağıtım planı hazırlayarak farklı medya platformlarında ürün/hizmet üretebilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kavramlar, Yazı için Beceri Setleri ve Araştırma 2. Haberler ve Gerçekler 3. Multimedya Hikaye Anlatımı Uygulamaları Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Modüller genellikle modül iinde analiz edilecek kavramların gerekliliğinin ortaya konduğu bir giriş ile başlar sonraısnda öğrencilerden gözlemlerini sunmaları istenir ( ). Derste öğrendikleri bilgileri içselleştirebilmeleri için öğrencilerden bir grup projesi hazırlamaları beklenmektedir (p). Sınıf içi tartışmalara aktif katılım ve derse devam genel notun geri kalan ’luk kısmını oluşturmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
Bireysel Araştırma, sınıf içi tartışma |
2 |
Modül (I): Kavramlar, Yazı İçin Beceri Setleri ve Araştırma: Yazı yazma becerileri |
Bireysel Araştırma, sınıf içi tartışma |
3 |
Modül (I): Kavramlar, Yazı İçin Beceri Setleri ve Araştırma: Gerçek haber, hikaye, kurgu yazma atölyesi |
Workshop |
4 |
Modül (I): Kavramlar, Yazı İçin Beceri Setleri ve Araştırma: Multimedya içerik üretimi için yazılımın önemi |
Workshop |
5 |
Modül (I): Kavramlar, Yazı İçin Beceri Setleri ve Araştırma: Multimedya içerik üretimi için ekipman kullanma |
Workshop |
6 |
Modül (II): Haberler ve Gerçekler : Multimedya kısa öyküler hazırlama |
Sınıf içi sunumlar ve tartışma |
7 |
Modül (II): Haberler ve Gerçekler : Multimedya kurgu hikayelerini uygulamalı hale getirmek |
Sınıf içi sunumlar ve tartışma |
8 |
Modül (II): Haberler ve Gerçekler : Multimedya kurgu hikayelerini uygulamalı hale getirmek |
Sınıf içi sunumlar ve tartışma |
9 |
Modül (III): Multimedya Hikaye Anlatımın Uygulamaları: Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak |
Workshop |
10 |
Modül (III): Multimedya Hikaye Anlatımın Uygulamaları: Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak |
Sınıf içi sunumlar ve tartışma |
11 |
Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak: Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak |
Sınıf içi sunumlar ve tartışma |
12 |
Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak: Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak: Instagram |
Workshop |
13 |
Grup sunumları |
Sınıf içi tartışma ve değerlendirme |
14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.