DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Multimedya Laboratuvarı NMD 316 Bahar 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ender AKAY
Dersi Veren(ler): Özer BEREKET
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Haber, gerçek, eğlence gibi farklı multimedya içeriklerini çeşitli prodüksiyon teknikleri kullanarak üretmeleri,
• Akademik ve sektörel mentörler eşliğinde çok formlu medya prodüksiyonları geliştirmeleri,
• Farklı kamera türleri, ses kayıt ekipmanları vb. hem yazılım hem de donanım olarak çeşitli medya üretim araçlarını kullanmaları,
• Multimedya üretimi için farklı türde görsel-işitsel kaynaklar üretmeyi ve kullanmayı öğrenmeleri,
• Multimedya uygulamalı çalışmalar için geleneksel görsel-işitsel içerik biçimlerini dijital olanlarla birleştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere dijital medya için hem gerçek hem de kurgusal haber içeriği, belgeseller, gerçek zamanlı içerikler üretmek için gerekli temel bilgileri sunmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler akademik ve sektörel mentörler eşliğinde çalışmayı ve grup çalışmasındaki sorumluluklarını yerine getirmeyi öğrenirken aynı zamanda birden fazla türde dijital araç aracılığıyla bir hikaye anlatmayı öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca internet, TV, dijital yayıncılık, sosyal medya, web siteleri ve bloglar gibi farklı platformlarda çalışacak ve işlerini tanıtacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Grup içi çalışmalar ile çoklu ortamlar için içerik üretimi üzerine temel esasları öğrenebilmek.
  • 2- Farklı medya türleri için içerik üretme ve yazı yazma becerileri geliştirebilmek.
  • 3- Görsel-işitsel içeriklerle çalışma ve farklı türdeki medya projelerini gerçek zamanlı olarak formüle etme becerilerini geliştirebilmek.
  • 4- Farklı yazılım türleri kullanarak medya ürünlerinin farklı versiyonlarını geliştirebilmek.
  • 5- İyi bir tanıtım ve dağıtım planı hazırlayarak farklı medya platformlarında ürün/hizmet üretebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kavramlar, Yazı için Beceri Setleri ve Araştırma 2. Haberler ve Gerçekler 3. Multimedya Hikaye Anlatımı Uygulamaları Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Modüller genellikle modül iinde analiz edilecek kavramların gerekliliğinin ortaya konduğu bir giriş ile başlar sonraısnda öğrencilerden gözlemlerini sunmaları istenir ( ). Derste öğrendikleri bilgileri içselleştirebilmeleri için öğrencilerden bir grup projesi hazırlamaları beklenmektedir (p). Sınıf içi tartışmalara aktif katılım ve derse devam genel notun geri kalan ’luk kısmını oluşturmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) Bireysel Araştırma, sınıf içi tartışma
2 Modül (I): Kavramlar, Yazı İçin Beceri Setleri ve Araştırma: Yazı yazma becerileri Bireysel Araştırma, sınıf içi tartışma
3 Modül (I): Kavramlar, Yazı İçin Beceri Setleri ve Araştırma: Gerçek haber, hikaye, kurgu yazma atölyesi Workshop
4 Modül (I): Kavramlar, Yazı İçin Beceri Setleri ve Araştırma: Multimedya içerik üretimi için yazılımın önemi Workshop
5 Modül (I): Kavramlar, Yazı İçin Beceri Setleri ve Araştırma: Multimedya içerik üretimi için ekipman kullanma Workshop
6 Modül (II): Haberler ve Gerçekler : Multimedya kısa öyküler hazırlama Sınıf içi sunumlar ve tartışma
7 Modül (II): Haberler ve Gerçekler : Multimedya kurgu hikayelerini uygulamalı hale getirmek Sınıf içi sunumlar ve tartışma
8 Modül (II): Haberler ve Gerçekler : Multimedya kurgu hikayelerini uygulamalı hale getirmek Sınıf içi sunumlar ve tartışma
9 Modül (III): Multimedya Hikaye Anlatımın Uygulamaları: Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak Workshop
10 Modül (III): Multimedya Hikaye Anlatımın Uygulamaları: Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak Sınıf içi sunumlar ve tartışma
11 Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak: Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak Sınıf içi sunumlar ve tartışma
12 Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak: Multimedya haber prodüksiyonunu uygulamalı yapmak: Instagram Workshop
13 Grup sunumları Sınıf içi tartışma ve değerlendirme
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 1 70
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 5 20
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje17878
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler5630
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5