Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersi Veren(ler): |
İsmail Hakkı POLAT |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Arama motorlarının çalışma prensiplerini ve içerik pazarlaması için arama motorları algoritmalarının önemini kavramaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrencilere arama motoru algoritmalarını analiz etme ve bu bilgileri medya tüketici topluluğunun girdilerine dayalı olarak yorumlama için gerekli temel bilgileri sunmayı amaçlamaktadır. Bu dersi alan öğrenciler arama motoru optimizasyonu (SEO) ile ilgili ayrıntılı bilgi ve beceri geliştirecek ve yeni medya iş modellerini desteklemek için stratejiler kullanmayı öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- SEO ile stratejik bir sosyal medya varlığı oluşturabilmek.
- 2- Yeni medya tüketicileri için marka deneyimi becerileri geliştirebilmek.
- 3- Etkili sosyal medya kampanyaları uygulayabilimek için arama motorlarını ve algoritmaları analiz edebilmek
- 4- Arama motorları ile pratik içerik pazarlaması yapabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Arama Motorları Nasıl Çalışır? 2. Algoritmalar ile Çevrimiçi Varlığınızı Arttırın 3. Hedef Kitlenizle Etkileşimi Güçlendirin Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (%). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup sunumundan (iki öğrenci) (%). Üçüncü modülde, öğrencilerden bir dijital kampanya tasarlamaları ve yazılı bir rapor hazırlamaları istenmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
|
2 |
Modül (I): Arama Motorları Nasıl Çalışır?: Arama motorları web sayfanızı nasıl sıralar? |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma |
3 |
Modül (I): Arama Motorları Nasıl Çalışır?: Sayfa-içi, sayfa-dışı, iniş sayfaları |
Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için outline çıkarma |
4 |
Modül (I): Arama Motorları Nasıl Çalışır?: Alan adı otoritesi ve sosyal otorite |
Sınıf içi tartışma için ilgili örnekler getirme, deneyim yazısının geliştirilmesi |
5 |
Modül (I): Arama Motorları Nasıl Çalışır?: Arama motoru optimizasyonu |
En iyi örnekler |
6 |
Modül (II): Algoritmalar ile Çevrimiçi Varlığını Arttırın: Çevrimiçi itibar ve görünürlük |
Bireysel araştırma, grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme |
7 |
Modül (II): Algoritmalar ile Çevrimiçi Varlığını Arttırın: Sayfa trafiğinizi ölçmek |
Forum tartışmaları, grupların beyin fırtınası için bir araya gelmesi |
8 |
Modül (II): Algoritmalar ile Çevrimiçi Varlığını Arttırın: İçerik her zaman kral mıdır? |
Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya gelme |
9 |
Modül (II): Algoritmalar ile Çevrimiçi Varlığını Arttırın: Google Analytics ne işe yarar? |
Workshop |
10 |
Grup Sunumları |
Gruplar halinde sunum |
11 |
Modül (III): Hedef Kitlenizle Etkileşimi Güçlendirin: Hedef kitle demografisi |
Bireysel proje taslakları geliştirmek için beyin fırtınası, mentorlere bireysel proje fikirlerinin danışılması |
12 |
Modül (III): Hedef Kitlenizle Etkileşimi Güçlendirin: Satış ortaklığı pazarlaması |
Forum tartışmaları, bireysel proje taslaklarının montörler ile birlikte finalize edilmesi |
13 |
Modül (III): Hedef Kitlenizle Etkileşimi Güçlendirin: Nöro-pazarlama |
Bireysel projelerin akran ve mentorlere sunulması |
14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.