DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kriptopara ve Blokzincir NMD 412 Güz-Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): İsmail Hakkı POLAT
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Kriptopara birimleri ve blokzinrinin temellerini kavramaları,
• Merkezileştirilmiş finans sistemlerinden merkezi olmayan sistemlere geçişi kavramaları,
• Küresel/yerel kriptopara birimi ve blok zinciri vakaları hakkında bilgi edinmeleri,
• Temel programlama becerilerine sahip kendi blokzinciri tabanlı kriptopara birimlerini tasarlamaları ve geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere kriptopara birimi ve blokzinciri kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler eski takas usulü finans sistemlerinden başlayarak blokzinciri tabanlı kriptopara birimi Bitcoin’e kadar parasal ve finansal sistemlerin evrimi hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır. Bu ders ayrıca öğrencilere gerçek hayat örnekleri üzerinden piyasa özellikleri, ekonomisi ve piyasaların geleceği ile kriptopara birimi ve blokzincir ekosistemi hakkında genel bir kavrayış kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Konvansiyonel para birimleri, dijital para ve kriptopara birimini ayırt edebilmek
  • 2- Kriptopara birimini, blokzinciri ve Bitcoin’i yorumlayabilmek
  • 3- Merkezileştirilmiş ağlardan merkezi olmayan ağlara geçişi analiz edebilmek
  • 4- Temel kodlama becerilerine sahip bir örnek kritopara birimi ve akıllı sözleşme gösterebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kriptoparaya Giriş 2. Blokzinciri Sistemlerinin Teknik Kavramları 3. Merkezi Olmayan Ağlar için Kriptopara Birimi Tasarlamak Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (%). İkinci modülün değerlendirmesi, blokzinciri ekosisteminin pazar özellikleri ile ilgili bir grup sunumundan oluşur (%). Üçüncü modülde öğrenciler çalışma gruplarına ayrılır ve 12 saatlik mini hackathon formatında kendi kriptoparalarını tasarlamaları ve geliştirmeleri istenir (@). Sınıf içi tartışmalara aktif katılım dersin ’luk kısmını oluşturur.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Kriptoparaya Giriş: Paranın evrimi Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma
3 Modül (I): Kriptoparaya Giriş: Dijital çağda para Bireysel araştırma, atanan ders materyalini gözden geçirme, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için outline çıkarma
4 Modül (I): Kriptoparaya Giriş: Siberpunk'dan Bitcoin'e Sınıf içi tartışma için ilgili örnekler getirme, deneyim yazısının geliştirilmesi
5 Modül (I): Kriptoparaya Giriş: Kriptopara ekosistemi ve piyasalar Bireysel araştırma, deneyim yazısı hakkında mentorlere danışma
6 Modül (II): Blokzinciri Sistemlerinin Teknik Kavramları: Bitcoin'den Blokzinciri'ne Bireysel araştırma, grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme
7 Modül (II): Blokzinciri Sistemlerinin Teknik Kavramları: Dijital finanstan dijital güven protokollerine Forum tartışmaları, grupların beyin fırtınası için bir araya gelmesi
8 Modül (II): Blokzinciri Sistemlerinin Teknik Kavramları: Blokzinciri kullanım durumları ve akıllı sözleşmeler Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya gelme
9 Modül (II): Blokzinciri Sistemlerinin Teknik Kavramları: Blokzinciri ile işinizi merkezsizleştirin Sınıf içi tartışma, diğer gruplar ile akran değerlendirmesi, mentorler ile proje hakkında final değerlendirmesi
10 Grup Sunumları Gruplar halinde projelerin sunumu
11 Modül (III): Merkezi Olmayan Ağlar için Kriptopara Birimi Tasarlamak: Kriptopara birimi cüzdanı oluşturma Final Hackathon: Kendi Kriptopara biriminizi tasarlayın, geliştirini sunun
12 Modül (III): Merkezi Olmayan Ağlar için Kriptopara Birimi Tasarlamak: UNISWAP veya DAI kullanarak DeFi uygulaması geliştirme Final Hackathon: Kendi Kriptopara biriminizi tasarlayın, geliştirini sunun
13 Modül (III): Merkezi Olmayan Ağlar için Kriptopara Birimi Tasarlamak: Akıllı sözleşme programları Final Hackathon: Kendi Kriptopara biriminizi tasarlayın, geliştirini sunun
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Vigna P., Casey J., Michael; , The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order P, Picadur, 2016.
Ammous S., The Bitcoin Standard, Wiley, 2018.
Nakamoto, S., Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System, https://bitcoin.org/bitcoin.pdf, 2008.
The ascent of money/The End of Money As we Know it/Banking on Bitcoin (YouTube).


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 1 40
Ödev 1 25
Sunum/Jüri 1 25
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje14242
Ödev12525
Sunum/Jüriye Hazırlık11616
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4