Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersi Veren(ler): |
eylemy |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital çağda kullanıcı deneyiminin temellerini öğrenmeleri,
• Bir Kullanıcı Deneyimi Şeması kullanarak prototip tasarlamaları,
• Gerçek zamanlı bir kullanıcı deneyimi projesi geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, dijital çağda ayrıntılı bir kullanıcı deneyimi teorisi ve kullanıcı deneyimi modellerinin bir prototiğinin pratiğini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilere en temel kavramları sunacak ve öğrenciler akademik ve sektörel mentörler aracılığı ile Adobe XD ve Zeplin programlarını kullanarak Kullanıcı Deneyimi tabanlı bir tasarım projesinin çalışan bir modelini oluşturacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kullanıcı Deneyimi süreçlerinin temel kavramlarını kavrayabilmek
- 2- Kullanıcı Deneyimi prototiplerini görselleştirebilmek
- 3- Kullanıcı Deneyimi temelleri kapsamında prototip geliştirebilmek.
- 4- Adobe XD, Zeplin, Figma gibi yazılımları kullanıcı deneyimi tasarlamak için kullanabilme becerisi kazanabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri 2. Kullanıcı Deneyimi Prototipleme 3. Kullanılabilirlik Örneklemesi Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup ödevinden oluşur (P). Üçüncü modülde, öğrencilerden çalışmalarını sektör partnerlerine sunmaları ve geri bildirim almaları beklenmektedir (@). |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
|
2 |
Modül (I): Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri: Kullanıcı deneyimi bilgi mimarisi |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma |
3 |
Modül (I): Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri: Kullanıcı deneyimi etkileşim tasarımı |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma |
4 |
Modül (I): Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri: Kullanıcı tasarımını temel prensipleri |
Sınıf içi tartışma için ilgili örnekler getirme, deneyim yazısının geliştirilmesi |
5 |
Modül (I): Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri: Kullanıcıları anlamak |
Workshop |
6 |
Modül (II): Kullanıcı Deneyimini Prototipleme: Kullanıcı deneyimi model ve yapılarını görselleştirme |
Grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme |
7 |
Modül (II): Kullanıcı Deneyimini Prototipleme: Adobe XD ve Zeplin ile kullanıcı deneyimi tasarlama |
Grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme |
8 |
Modül (II): Kullanıcı Deneyimini Prototipleme: Temel CSS işlevleri |
Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya gelme |
9 |
Modül (II): Kullanıcı Deneyimini Prototipleme: Kullanıcı deneyimi tabanlı canlı uygulamaların yeniden modellenmesi |
Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya gelme |
10 |
Kendi Prototipinizi Oluşturun |
Proje geliştirme ve geri bildirim alma |
11 |
Modül (III): Kullanılabilirlik Örneklemesi: Kullanıcı deneyimi testi ve hata düzeltme |
Mentörlere grup proje fikirlerinin danışılması |
12 |
Modül (III): Kullanılabilirlik Örneklemesi: Kullanıcı Deneyimi ve Erişilebilirlik |
Grup projelerinin taslaklarının mentörler ile birlikte finalize edilmesi |
13 |
Final Sunumları ve Akran Değerlendirmesi |
|
14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.