DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kullanıcı Deneyimi NMD 414 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): eylemy
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital çağda kullanıcı deneyiminin temellerini öğrenmeleri,
• Bir Kullanıcı Deneyimi Şeması kullanarak prototip tasarlamaları,
• Gerçek zamanlı bir kullanıcı deneyimi projesi geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital çağda ayrıntılı bir kullanıcı deneyimi teorisi ve kullanıcı deneyimi modellerinin bir prototiğinin pratiğini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilere en temel kavramları sunacak ve öğrenciler akademik ve sektörel mentörler aracılığı ile Adobe XD ve Zeplin programlarını kullanarak Kullanıcı Deneyimi tabanlı bir tasarım projesinin çalışan bir modelini oluşturacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kullanıcı Deneyimi süreçlerinin temel kavramlarını kavrayabilmek
  • 2- Kullanıcı Deneyimi prototiplerini görselleştirebilmek
  • 3- Kullanıcı Deneyimi temelleri kapsamında prototip geliştirebilmek.
  • 4- Adobe XD, Zeplin, Figma gibi yazılımları kullanıcı deneyimi tasarlamak için kullanabilme becerisi kazanabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri 2. Kullanıcı Deneyimi Prototipleme 3. Kullanılabilirlik Örneklemesi Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup ödevinden oluşur (P). Üçüncü modülde, öğrencilerden çalışmalarını sektör partnerlerine sunmaları ve geri bildirim almaları beklenmektedir (@).


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri: Kullanıcı deneyimi bilgi mimarisi Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma
3 Modül (I): Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri: Kullanıcı deneyimi etkileşim tasarımı Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı için brief alma
4 Modül (I): Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri: Kullanıcı tasarımını temel prensipleri Sınıf içi tartışma için ilgili örnekler getirme, deneyim yazısının geliştirilmesi
5 Modül (I): Kullanıcı Deneyimi Tasarım Temelleri: Kullanıcıları anlamak Workshop
6 Modül (II): Kullanıcı Deneyimini Prototipleme: Kullanıcı deneyimi model ve yapılarını görselleştirme Grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme
7 Modül (II): Kullanıcı Deneyimini Prototipleme: Adobe XD ve Zeplin ile kullanıcı deneyimi tasarlama Grup projesi için fizibilite çalışması ve eşleşme
8 Modül (II): Kullanıcı Deneyimini Prototipleme: Temel CSS işlevleri Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya gelme
9 Modül (II): Kullanıcı Deneyimini Prototipleme: Kullanıcı deneyimi tabanlı canlı uygulamaların yeniden modellenmesi Sınıfta içi tartışma, grup projeleri hakkında tartışmak ve feedback almak için mentorler ile bir araya gelme
10 Kendi Prototipinizi Oluşturun Proje geliştirme ve geri bildirim alma
11 Modül (III): Kullanılabilirlik Örneklemesi: Kullanıcı deneyimi testi ve hata düzeltme Mentörlere grup proje fikirlerinin danışılması
12 Modül (III): Kullanılabilirlik Örneklemesi: Kullanıcı Deneyimi ve Erişilebilirlik Grup projelerinin taslaklarının mentörler ile birlikte finalize edilmesi
13 Final Sunumları ve Akran Değerlendirmesi
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 50
Sunum/Jüri 1 40
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 10
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15555
Sunum/Jüriye Hazırlık12323
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler155
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4