Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
eylemy |
Dersi Veren(ler): |
eylemy |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Gelişmekte olan televizyon formatlarının ve platformlarının temellerini anlamaları,
• Yeni nesil TV hizmetlerini öğrenmeleri,
• Gelişmekte olan platformlarda gelecekteki gelişmeleri tahmin etmek için araçlar geliştirmeleri,
• Gelişmekte olan TV hizmetlerinin, uygulamalarının ve teknolojilerinin etkisini analiz ederken yayıncıların ve izleyicilerin bakış açısını kazanmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrencilere televizyonun değişen kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders sonunda öğrenciler, hem dijital TV teknolojileri ve TV izleyicilerinin değişen davranışları, hem de internet üzerinden TV’ye sunulan yenilikçi hizmetlerin ve geniş bant etkisinin medya endüstrisi üzerindeki etkisini analiz edebilecekleri temel bilgilere sahip olacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mevcut TV programları ve teknolojilerini yorumlayabilmek.
- 2- İçerik sağlayıcıları için yaratılan yeni fırsatları anlayabilmek
- 3- İnternet TV’nin temelleri hakkında kavrayış geliştirebilmek.
- 4- Gelecekteki izleyici ve TV etkileşimi hakkında bütüncül tahminlerde bulunabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak 2. İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” ve dijital televizyon platformlarının geliştirilmesi ile ilgili vaka çalışması araştırması şeklindedir ( ). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup ödevinden oluşur, öğrencilerden gelişmekte olan bir TV platformunu seçmeleri ve platformun geçmişini de değerlendirerek değişen izleyici tüketim alışkanlıklarını ve olası geleceğine dair stratejiler geliştirmeleri beklenir. Sınıf-içi tartışmalara aktif katılım ve grup çalışmalarında alınan roller ders notunun ’sini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
|
2 |
Modül (I): Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak: Geleneksel yayıncılık |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
3 |
Modül (I): Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak: Gelişmekte olan TV platformları |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
4 |
Modül (I): Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak: En popüler TV platformları: vaka analizleri |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
5 |
Modül (I): Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak: TV ve internet: mükemmel eşleşme? |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı |
6 |
Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Küreselde TV izleme alışkanlıkları |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
7 |
Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: İçerik oluşturma fırsatları |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
8 |
Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Dijital platformların tüketicileri |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
9 |
Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Gelecekteki TV hizmetlerini tahmin etme |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
10 |
Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek: Gelecektek, ,zleyici taleplerini tahmin etme |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
11 |
Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Popüler dijital platformların geleceğini bugünden yansıtmak |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
12 |
Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Değişen dijital içerik oluşturma pazarını analiz etmek: ne tür içerikler? |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
13 |
Workshop |
Grup projelerinin sunumu ve geri bildirim alınması |
14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.