DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Platformlar NMD 416 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: eylemy
Dersi Veren(ler): eylemy
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Gelişmekte olan televizyon formatlarının ve platformlarının temellerini anlamaları,
• Yeni nesil TV hizmetlerini öğrenmeleri,
• Gelişmekte olan platformlarda gelecekteki gelişmeleri tahmin etmek için araçlar geliştirmeleri,
• Gelişmekte olan TV hizmetlerinin, uygulamalarının ve teknolojilerinin etkisini analiz ederken yayıncıların ve izleyicilerin bakış açısını kazanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere televizyonun değişen kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders sonunda öğrenciler, hem dijital TV teknolojileri ve TV izleyicilerinin değişen davranışları, hem de internet üzerinden TV’ye sunulan yenilikçi hizmetlerin ve geniş bant etkisinin medya endüstrisi üzerindeki etkisini analiz edebilecekleri temel bilgilere sahip olacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Mevcut TV programları ve teknolojilerini yorumlayabilmek.
  • 2- İçerik sağlayıcıları için yaratılan yeni fırsatları anlayabilmek
  • 3- İnternet TV’nin temelleri hakkında kavrayış geliştirebilmek.
  • 4- Gelecekteki izleyici ve TV etkileşimi hakkında bütüncül tahminlerde bulunabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak 2. İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” ve dijital televizyon platformlarının geliştirilmesi ile ilgili vaka çalışması araştırması şeklindedir ( ). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup ödevinden oluşur, öğrencilerden gelişmekte olan bir TV platformunu seçmeleri ve platformun geçmişini de değerlendirerek değişen izleyici tüketim alışkanlıklarını ve olası geleceğine dair stratejiler geliştirmeleri beklenir. Sınıf-içi tartışmalara aktif katılım ve grup çalışmalarında alınan roller ders notunun ’sini oluşturmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak: Geleneksel yayıncılık Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
3 Modül (I): Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak: Gelişmekte olan TV platformları Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
4 Modül (I): Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak: En popüler TV platformları: vaka analizleri Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
5 Modül (I): Gelişmekte Olan Televizyon Formatlarını ve Platformlarını Anlamak: TV ve internet: mükemmel eşleşme? Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, deneyim yazısı
6 Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Küreselde TV izleme alışkanlıkları Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
7 Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: İçerik oluşturma fırsatları Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
8 Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Dijital platformların tüketicileri Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
9 Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Gelecekteki TV hizmetlerini tahmin etme Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
10 Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek: Gelecektek, ,zleyici taleplerini tahmin etme Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
11 Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Popüler dijital platformların geleceğini bugünden yansıtmak Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
12 Modül (II): İzleyici Davranış ve Eğilimlerini Analiz Etmek ve Bunlara Yanıt Verebilmek: Değişen dijital içerik oluşturma pazarını analiz etmek: ne tür içerikler? Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
13 Workshop Grup projelerinin sunumu ve geri bildirim alınması
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje 1 50
Ödev 1 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 10
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13939
Ödev13030
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11414
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4