DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Çocuk Hukuku (Seçmeli Ders) |
LAW 440 |
Bahar |
02+01+00 |
Seçmeli |
2 |
4 |
Akademik Birim: |
Hukuk Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1) Öğrencilere Çocuk Hukukunda Başlıca Kaynaklar ve Tarihçesi, Kamu Hukukunca Çocuğun Korunması, Medeni Hukukta Çocuğun Konumu, Sosyal Yardım, Güvenlik ve İş Hukuku Açısından Çocuğun Durumu hakkında bilgi vermek
2) Çocuk hukuku alanında çalışabilir hukukçular haline getirmek.
3) Çocuk hakları savunuculuğunda kendini geliştirmek isteyen hukukçulara yol göstermek. |
Dersin İçeriği: |
Çocuk hukuku hakkında temel bilgilerin öğretilmesi ve tartışılması. Çocuk hukukuna ilişkin uygulamadan kararların tahlil edilmesi. Çocuk hukukuna hakim olan yasal düzenlemelerin öğretilmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çocuk Hukukunun Temel Kavramları, Çocuk Hukuku Hakkında Genel Bilgileri bilme
- 2- Çocuk Hukukunda Başlıca Kaynaklar ve Tarihçesinden haberdar olma
- 3- Kam u Hukukunca Çocuğun Korunması Medeni Hukukta Çocuğun Konumu hakkında bilgi sahibi olma
- 4- Sosyal Yardım, Güvenlik ve İş Hukuku Açısından Çocuğun Durumunu öğrenme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, karar incelemesi, tartışma. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Çocuk Hukuku Hakkında Genel Bilgiler |
|
2 |
Çocuk Hukukunun Tarihçesi |
|
3 |
Karar İncelemesi |
|
4 |
Çocuk Hukukunun Başlıca Kaynakları |
|
5 |
Çocuk Hukukunun Temel Kavramları |
|
6 |
Kamu Hukukunca Çocuğun Korunması |
|
7 |
Ara Sınav Haftası |
|
8 |
Medeni Hukukta Çocuğun Konumu |
|
9 |
Karar İncelemesi |
|
10 |
6284 Sayılı Yönetmelik Kapsamında Çocuk |
|
11 |
Sosyal Güvenlik Açısından Çocuk Hukuku |
|
12 |
İş Hukuku çerçevesinde çocukların durumu |
|
13 |
Ceza İnfaz Kurumlarındaki çocukların durumu |
|
14 |
Final Sınavı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Rona Serozan, Çocuk Hukuku, İstanbul 2016. |
DİĞER KAYNAKLAR
Emine Akyüz, Çocuk Hukuku, İstanbul 2010. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
2 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 1 | 3 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 100 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek