DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Hareketli Grafik VCD 319 Güz 02+02+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Tipografi prensipler ile animasyonun temelleri arasındaki ilişkiyi uygulamaya dökebilmeleri,
• Zaman tabanlı medya için yazı, imaj, yapı ve sistem sentezleyebilmeleri,
• Dijital yaratıcılıkla ilgili bilgi ve beceri kazanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere hareketli grafik disiplininde bilgi, beceri ve pratiklerini sağlamayı amaçlar. Öğrencilere hareketli görsel disiplinleri, görsel okur yazarlık ve hareketli grafik metotlarını tanıtır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Hareketli grafik tasarıma yönelik evrensel değerleri, temel ilke ve kuralları kullanma becerisi edinecek,
  • 2- Animasyon teorilerini anlamayacak ve uygulayabilecek,
  • 3- Şekil, tipografi ve renk kullanarak animasyon üretebilecek,
  • 4- Hareketli grafik ve hareketli görüntü ile çalışacak ve bunları birleştirebilecek,
  • 5- Kreatif üretim sürecinde ekip çalışması tecrübesi edinecek,
  • 6- Adobe After Effects programını ileri düzeyde kullanabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Şekil / Vektör Animasyonu 2. Kinetik Tipografi 3. Post-Prodüksiyon Evreler genellikle evre içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası
2 (Modül I: Şekil / Vektör Animasyonu) Geçmişten günümüze animasyon teknikleri Seçili görsel
3 (Modül I: Şekil / Vektör Animasyonu) Animasyona giriş: Adobe After Effects Şekil ve Renk yönetimi Keypoint Seçili görsel
4 (Modül I: Şekil / Vektör Animasyonu) Gelişmiş Keypoint ayarları (Graph Editor, Keyframe Assistant) Animasyonda şekil, renk, geçiş, maskeleme, yönetimi Seçili görsel
5 (Modül I: Şekil / Vektör Animasyonu) 2.D Parallax Gelişmiş Render seçenekleri Seçili görsel
6 (Modül I: Şekil / Vektör Animasyonu) Dosyalama Sistemi Adobe After Effects ve Adobe Photoshop programlarının eşlenik kullanımı Perspektif, 3D Layer ve Sanal Kamera Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
7 (Modül II: Kinetik Tipografi) Kinetik tipografi Adobe After Effects ve Adobe Illustrator programlarının eşlenik kullanımı. Seçili görsel
8 (Modül II: Kinetik Tipografi) Gelişmiş Kinetik Tipografi Seçili görsel
9 (Modül II: Kinetik Tipografi) Gelişmiş Maskeleme Video Efektleri Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
10 (Modül II: Post-Prodüksiyon) Hareketli Görüntü ve Hareketli Grafik Buluntu görüntü Seçili görsel
11 (Modül II: Post-Prodüksiyon) Motion Tracking Yeşil perde post-prodüksiyonu Seçili görsel
12 (Modül II: Post-Prodüksiyon) Zamanlama Renk ayarlamaları Görüntü, ses ve hareket Seçili görsel & modül hakkında görsel sunum ve proje görsellerinin teslim edilmesi.
13 Final Sunumları
14 Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 2 10
Proje 3 50
Sunum/Jüri 3 30
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama248
Proje31545
Sunum/Jüriye Hazırlık31030
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   1 1 3 1 2 1 1      
OC2       3   2          
OC3       2   2          
OC4       2   2          
OC5       3   3          
OC6       3