Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Etik | GEN 601 | Güz | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6.5 |
Akademik Birim: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Doktora |
Dersin Koordinatörü: | Lerna Koharik YANIK |
Dersin Amacı: | Bu ders yüksek lisans öğrencilerine feminist araştırma tasarımı ve metodolojisindeki temel konuları tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler toplumsal cinsiyet çalışmalarında bakış açısı teorisi, kesişimsellik, feminist etik, nitel ve nicel yöntemler ile canlı olmayan verilerle nasıl araştırma yapılacağını içeren temel kavramları ve metodolojik yaklaşımları öğreneceklerdir. Bu ders aynı zamanda toplumsal cinsiyet çalışmalarında araştırma yazma ve yayınlama konularını da kapsayacaktır. |
Dersin İçeriği: | Araştırma yöntemleri (nitel ve nicel), insanlarla ve canlı olmayan verilerle çalışmak için araştırma yöntemleri, araştırma etiği, araştırma tasarımı ve araştırma yayınlama |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, tartışma, atölye, akran değerlendirmesi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Metodlara Giriş | |
2 | Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarında Araştırma Ortamı | |
3 | Kesişimsellik, Bakış Açısı Yaklaşımları | |
4 | Postmodern / Postyapısal Yaklaşımlar | |
5 | Feminist Etik | |
6 | İnsanlarla Araştırma Yöntemleri | |
7 | Canlı Olmayanlarla Araştırma Yöntemleri | |
8 | Araştırma Tasarımı | |
9 | Araştırma Yazma ve Yayınlama | |
10 | Kamu Bilim | |
11 | Araştırma Önerileri Üzerine Çalıştay | |
12 | Araştırma Önerileri Üzerine Çalıştay | |
13 | Araştırma Önerileri Üzerine Çalıştay | |
14 | Araştırma Önerileri Üzerine Çalıştay |
Contemporary Feminist Research from Theory to Practice Patricia Leavy Anne Harris; Handbook of Feminist Research: Theory and Praxis Sharlene Hesse-Biber; Haraway, D. (2003). Situated knowledges: The science question in feminism and the privilege of partial perspective In Y. S. Lincoln & N. K. Denzin (Eds.), Turning points in qualitative research: Tying knots in a handkerchief (pp. 21–46). Lanham, MD: Rowman & Littlefield. ; Tuck, E., & Yang, K. W. (2012). Decolonization is not a metaphor. Decolonization: Indigeneity, Education and Society, 1 (1), 1–40.; Crenshaw, K. (1991). Mapping the margins: Intersectionality, identity politics, and violence against women of color. Stanford Law Review, 43 (6), 1241–1299.; Davis, A. (1996). Gender, class, and multiculturalism: Rethinking “race” politics. In A. R. Gordon & C. Newfield (Eds.), Mapping multiculturalism (pp. 40–48). Minneapolis: University of Minnesota Press; Lorde, A. (1997). The uses of anger. Women’s Studies Quarterly, 25 (1/2), 278–285. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 25 |
Ödev | 5 | 50 |
Sunum/Jüri | 1 | 25 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 12.5 | 12.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 162.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 |