DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sosyal Sinirbilim |
PSYC 493 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1- Öğrencileri yeni gelişen sosyal sinirbilim alanının zorlukları ve vaatleri konusunda bilgilendirmek. 2- Öğrecilere çeşitli sosyal psikolojik süreçlerin altında yatan nöral mekanizmalarla ilişkili temel teorileri ve deneysel bulguları öğretmek. 3- Öğrencileri sosyal psikolojik fenomenleri anlamada sinirbilimsel metotların uygulanmasını eleştirel bir şekilde değerlendirebilecek bir zihin ile donatmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders yeni gelişen sosyal sinirbilim alanında çeşitli konulardaki teorik tartışmaları ve ampirik bulguları kapsayacak. Dönem öğrencileri sosyal sinirbilimin ne olduğu ve üzerine inşa edildiği çeşitli metotlar konusunda bilgilendirerek başlayacak. Daha sonrasında her hafta farklı konular, birincil araştırma, derleme ve fikir makaleleri okuyarak ve bunları derslerde tartışarak işlenecek. Konular, başkalarının yüzlerini algılamak için özelleşmiş nöral devrelerden karmaşık sosyal kararların altında yatan nöral hesaplamalara kadar faklılık gösterecek. Her konu öğrencilerin sosyal problemlere sinirbilimsel bir açıdan yaklaşmanın faydalarının yanında kısıtlamalarını da öğrenmesi için eleştirel bir bakış açısıyla tartışılacak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sosyal psikolojik süreçlerin sinirbilimsel bir açıdan araştırılmasının doğasından gelen zorlukları ve eşsiz faydaları içselleştirmiş olmak.
- 2- Sosyal sinirbilimdeki güncel teorileri, metotları ve ampirik bulguları eksiksiz bir şekilde anlıyor olmak.
- 3- Sosyal psikolojik fenomenlere sinirbilimsel yaklaşımlar uygulayan teorilerı ve deneyleri eleştirel bir açıdan inceleme kabiliyetini göstermek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş, Sosyal Sinirbilimin Zorlukları ve Vaatleri |
|
2 |
Sosyal Sinirbilimde Metotlar |
|
3 |
Sosyal Sinirbilimde Metotlar |
|
4 |
Sosyal Uyaranların Algılanması |
|
5 |
Benlik-başkaları Ayrımı |
|
6 |
Duyguların Algılanması |
|
7 |
Bağ Kurma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bağ Kurma |
|
10 |
Grup Süreçleri |
|
11 |
Empati ve Merhamet |
|
12 |
Empati ve Merhamet |
|
13 |
Sosyal Karar Verme ve Nöroekonomi |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Her hafta birincil araştırma, derleme ve fikir makaleleri formatlarında okumalar belirlenecektir |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek