Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim, Teknoloji, Endüstri ve Girişimci Mühendislik | GE 201 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | ŞENER OKTİK |
Dersin Amacı: | Bu ders Mühendislik ve Doğa Bilimi öğrencilerine 14 haftalık çalışmayla, değer yaratmaya yönelik girişimci düşünce yapısının oluşturacak bilgi beceri ve yetkinliklerin temellerini vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mühendislik ve Doğa Bilimi öğrencileri için 14 hafta süreli olan ders dört ana eğitimsel bölümden oluşmaktadır: 1) Bilim teknoloji ve endüstri üçgeni kavramına giriş ve üçgenin her köşesinin birbiriyle ilişkiler ağı. Bu bölümde girişimci düşünce yapısının güncel tanımı ve rekabetçi dünyada hızlı değişen gelişmiş teknolojilerdeki yeri ve değeri tartışılacaktır. 2) Farklı sektörlerde dinamik olarak değişen yeni fikirler, yeni teknolojiler ve yeni ürünler konusundaki fırsatları belirlemek için veri toplama yöntemi çalışmaları için seçilmiş konularda soru setleri hazırlama. İncelenecek başlıklar: sahip olunan bilgi beceri ve yetkinliklerin belirlenmesi; alt yapı ve teknoloji olgunluk düzeyinin belirlenmesi; finansal kaynakların incelenmesi; iş dünyasındaki eko sistem; ulusal ve uluslararası pazar koşulları ve seçilmiş alanı ilgilendiren yasalar, yönetmelikler ve kuralların değerlendirilmesi vb… 3) Soru setlerinin değerlendirmesi için güncel yenilik yönetimi araçlarının tanıtılması ve potansiyeli yüksek fikir, teknoloji ve ürünlerin seçimi ve “iş modeli” oluşturma ve fikri mülkiyet haklarının korunması konusunda bilgilendirme 4) Startup için örnek olay çalışmaları, girişimcilerden esinlenme ve grupların sunumları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders ve proje temelli |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | -Bilim Teknoloji Endüstri ve Girişimci Mühendislik kavramına giriş ve dersi yürütecek takımın tanıtımı (dersin koordinatörü, ve konu spesifik experler; yönetişim, finans, fikri mülkiyet hakları vb..), grişimci iş adamları, risk sermayesi sağlayıcılar.. -Bilim, teknoloji ve sanayi kutsal üçgeni |
2 | Bilim teknoloji inovasyon ve girişimcilik | -Bilim, teknoloji ve inovasyon döngüsü -Girişimcinin anatomisi ve girişimci mühendislik |
3 | Yeni ve başlangıç sürecindeki fikirleri, teknolojileri ve ürünleri belirlemek | -Seçilmiş alanlar için portfolyo hazırlanma yöntemleri -Seçilmiş konular için ayrıntılı soru seti hazırlanma yöntemleri |
4 | Soru setleri için veriler ve veri toplama | -Fikirler -Kaynaklar --İnsan kaynakları (bilgi, beceri ve yetkinlikler) --Teknoloji hazırlık düzeyi (teknolojik olgunluk) --Alt yapı (Ar&Ge, ÜR&Ge ve Üretim) -Politikalar (Yasa , yönetmeli , yönerge vb..) -Teşvikler -Pazar yapısı ve eğilimleri |
5 | “Soru setinin” değerlendirilmesi ve teknoloji hazırlık seviyesi (THS) | -Yeni ve başlangıç sürecindeki fikir teknoloji ve ürünlerin sistematik değerlendirilme araçlarına giriş -Stage-gate metodolojisi (seviye-karar yöntemi) ve ötesi |
6 | Örnek çalışmalar | En az üç en fazla beş öğrenciyle oluşan takımların örnek olay çalışmaları |
7 | Örnek çalışmaların sunumları | Sınıfa 20 dakikalık örnek çalışma sunumları |
8 | Fikri Mülkiyet Hakları | -Telif haklarına yönelik yasalar -Sanayi mülkiyet hakları -Markaların Korunması -Fikri mülkiyetin patentle korunması -Endüstriyel tasarım -Ticari sırlar |
9 | Yeni bir başlangıç şirketinin (startup) kurulması | -Ulusal ve uluslarası ölçekte fırsatlar -Yasal konular -Finansal konular -İş planı yapmak -Fikir, teknoloji ve ürün onayı |
10 | Startup örnek çalışma takımları | -En az üç enfazla 5 öğrenciden oluşan takımları seçilmiş bir konuda startup şirketi için örnek çalışmayı 11. Haftada sunmak üzere (use case) hazırlaması -İş planı, işletme modeli, finansallar, -Fikir, teknoloji, ürün geliştirme planı ve pazarlama -Beş yıllık plan -Nakit akışı ve başa baş analizi |
11 | Girişimci yatırımcılardan esinlenme | Farklı sektörlerden iki konuşmacı ve izleyen değerlendirme |
12 | Girişimci yatırımcılardan esinlenme | Farklı sektörlerden iki konuşmacı ve izleyen değerlendirme |
13 | Takımların projelerinin panele sunumu | Panel: Koordinatör + dış experler + girişimci yatırımcılar |
14 | Takımların projelerinin panele sunumu | Panel: Koordinatör + dış experler + girişimci yatırımcılar |
Teaching the Entrepreneurial Mindset to Engineers, Lisa Bosman, Stephanie Fernhaber, Springer 2018 On the way to creativity: Engineers as intrapreneurs in organizations. Menzel HC, Technovation, 2007; 27 (12):732-743. How To Be Innovative: Early-stage Innovation For Scientists, Technologists And Others - From Idea To Proof-of-concept (Innovation Technology Knowledge), Lednor, P., World Scientific 2019, https://doi.org/10.1142/10491 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 |