Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Oyun Teorisi ve Uygulamaları | IE 610 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Doktora |
Dersin Koordinatörü: | A. Çağrı Tolga |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçları: 1. Oyun teorisinde temel sonuçlarla ilgili aşinalık geliştirmek; 2. Oyun teorisinde kullanılan matematik araçları ile ilgili aşinalık geliştirmek; 3. Oyun teorisindeki sonuçların varsayımlarını ve kısıtlamalarını, tabi ki bunlardan doğan sorunların çözümünü açıklayabilir; 4. Oyun teorisinin uygulama konularını inceleyebilir; 5. Oyun teorisi içeren akademik makaleleri okuma becerisi geliştirir ve bu makalelerin teknik kısımlarını tartışabilir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste oyun teorisi birbirine bağlı karar verme durumlarındaki stratejik davranış ve teşvik çalışmalarında kullanılır. Bu ders oyun teorisindeki temel teorik sonuçların ve ispatlarının daha iyi anlaşılmasını sağlar. Teori ve uygulamalara dengeli zaman ayrılacaktır. Ekonomik modeller, ihale teorisi v.b. uygulama konuları işlenecektir. Katılımcılar kendi ilgi alanlarında ör. iş, politika, ekonomi v.d. tabi ki oyun teorisi içeren konularda çalışmaya cesaretlendirilir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Sınıf içi ders |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım, Neden Oyun Teorisi çalışılmalı? Kısa tarih, Oyun teorisinin varsayımlar, Oyunları sınıflandırma |
Ek okumalar |
2 | Tam Bilgili Durağan Oyunlar: Temel teorisi ve Nash Dengesi | Bölüm 1 |
3 | Tam Bilgili Durağan Oyunlar: Uygulamalar ve karma stratejileri | Bölüm 1 |
4 | Tam Bilgili Durağan Oyunlar: Karma stratejiler ve Nash dengesinin varlığı | Bölüm 1 |
5 | Tam Bilgili Dinamik Oyunlar: Tam ve kusursuz bilgi ve tam ve kusurlu bilgili iki-aşamalı oyunlar | Bölüm 2 |
6 | Tam Bilgili Dinamik Oyunlar: Tekrarlı oyunlar | Bölüm 2 |
7 | Kısıtlı zamanlı ya da sınıfta Ara Sınav | |
8 | Tam Bilgili Dinamik Oyunlar: Tam fakat kusurlu bilgili dinamik oyunlar | Bölüm 2 |
9 | Noksan Bilgili Statik Oyunlar: Bayezyen oyunlar | Bölüm 3 |
10 | Noksan Bilgili Statik Oyunlar: Bayezyen Nash dengesi | Bölüm 3 |
11 | Noksan Bilgili Statik Oyunlar: Karma stratejiler ve bir ihale | Bölüm 3 |
12 | Noksan Bilgili Dinamik Oyunlar: Kusursuz Bayezyen denge ve sinyalli oyunlar | Bölüm 4 |
13 | Vaka Çalışması;-Finans, Muhasebe, İşlemler Yönetimi ve Bilişim Sistemleri | Sunumlar |
14 | Vaka Çalışması: Franchise kararları, Kooperatif oyunlar ve iş stratejileri, pazarlığın pratiği | Sunumlar |
Ders kitabı: Gibbons, Robert, “Game Theory for Applied Economists”, Princeton University Press, 1992. Osborne, Martin J., and Rubinstein, Ariel, “A Course in Game Theory”, MIT Press, 1994. Chatterjee, K., Samuelson, W. F., “Game Theory and Business Applications”, Kluwer Academic Publishers, 2002. Geçkil, Ilhan Kubilay, and Anderson, Patrick L., “Applied Game Theory and Strategic Behavior”, CRC Press, 2010. Fudenberg, Drew, and Tirole, Jean, “Game Theory”, 5th Edition, MIT Press, 1996. |
Öğretim üyesi tarafından sağlanan ders notları ile Oyun teorisi ve mühendislik üzerine olan dergilerdeki makalelerle sınıf içi ders sunumları ve son yayınlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 4 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 8 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 5.5 | 11 |
Final Sınavı | 1 | 25.5 | 25.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 2 | 2 | |||||||
OC2 | 2 | ||||||||
OC3 | 2 | ||||||||
OC4 | 2 | ||||||||
OC5 | 2 | 2 | 2 | ||||||
OC6 | 2 | 2 | 3 | 2 |