Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Otoyol Tasarımı | CIV 431 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Salih Tileylioğlu |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere ulaştırma mühendisliği prensiplerini uygulayarak bir otoyol tasarlamayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders otoyol tasarımının temel bileşenlerini kapsar. Ders bir Projeden oluşmaktadır ve proje altı faza ayrılmıştır: Aşama 1: Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için trafik verileri Aşama 2: Ön geometrik hesaplamalar ve çizimler Aşama 3: Geçki araştırması Aşama 4: Yer araştırmasını bitirme Aşama 5: Toprak işleri Aşama 6: Maliyet analizi ve proje dosyası |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu ders altı aşamaya bölünmüş bir projeden oluşmaktadır. Aşamalar laboratuvar çalışması, laboratuvar sonuçlarının yorumlanması, literatür taraması, veri analizleri, hesaplamalar ve sunumlardan oluşur. Öğrenciler bu ders için bir final raporu ve beş sunum (her bir aşama için bir adet) hazırlayacaklardır. Aşamalar ortalama iki hafta sürecektir. Her aşama kısa bir giriş ve ardından sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Aşamalara ilişkin uygulamalar (deneyler, gözlemler, hesaplamalar) bu tartışmaları takip eder. Öğrenciler, her bir aşama sonunda ilerlemelerinin değerlendirilebilmesi için bir sunum hazırlamaları beklenmektedir. Öğrencilerden kendilerine verilen makaleleri / kitap bölümlerini okumaları ve ek sınıf tartışmalarına hazır olmaları beklenmektedir. Proje sunumlarının ve raporun ders değerlendirmesinde ağırlığı% 65, final sınavı% 25, derse aktif katılım% 5 ve kalan% 5 sunumların akran değerlendirmesine dayanmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş + Proje Özeti | - |
2 | Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için Trafik verileri hakkında kısa bilgi (Aşama 1) | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
3 | Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için trafik verileri (Aşama 1) ve ön geometrik hesaplamalar ve çizimlere giriş (Aşama 2) | Sunum dahil projenin 1. aşamasının hazırlanması |
4 | Ön geometrik hesaplamalar ve çizimler (Aşama 3) | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
5 | Ön geometrik hesaplamalar ve çizimler (devam) ve Güzergah araştırması (Aşama 3) | Sunum dahil projenin 2. aşamasının hazırlanması |
6 | Güzergah araştırması (Aşama 3) (devam) | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
7 | Güzergah araştırması (Aşama 3) + Güzergah çalışmasının tamamlanması (Aşama 4) | Sunum dahil projenin 3. aşamasının hazırlanması |
8 | Fazların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi | - |
9 | Güzergah çalışmasının tamamlanması (Aşama 4) ve Hafriyat isleri (Aşama 5) | Sunum dahil projenin 4. aşamasının hazırlanması |
10 | Hafriyat isleri (Aşama 5) (devam) | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
11 | Hafriyat isleri (Aşama 5)+ Maliyet Analizi ve proje dosyası (Aşama 6) | Sunum dahil projenin 5. aşamasının hazırlanması |
12 | Maliyet Analizi ve proje dosyası (Aşama 6) (devam) | Projenin 6. aşamasının hazırlanması |
13 | Projenin tamamlanması | Nihai rapor teslimi ve sunumu |
14 | Ders konularının tekrarı | - |
• Fundamentals of road design. Wolfgang Kühn, WIT Press, 2013. • A Policy on Geometric Design of Highways and Streets. The Green Book, The American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO), 7th Edition, 2018. • Fundamentals of Transportation Engineering, A Multimodal Systems Approach. Jon D. Fricker and Robert K. Whitford, Pearson Education, Inc., 2004. • Karayolu Mühendisliği. Nadir Yayla, Birsen Yayınevi, 2002. • Toprak İşleri. Güngör Evren ve Selim Dündar, Birsen Yayınevi, 2016. • Karayolu Mühendisliği ve Tasarımı. Baha Vural Kök, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Proje Raporları | 1 | 35 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 6 | 25 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 6 | 5 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 6 | 2 | 12 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 6 | 6 | 36 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 6 | 10 | 60 |
Proje Raporlarının Sunumu | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | |||||||||||||
OC5 | |||||||||||||
OC6 | |||||||||||||
OC7 |