DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Otoyol Tasarımı CIV 431 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Salih Tileylioğlu
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere ulaştırma mühendisliği prensiplerini uygulayarak bir otoyol tasarlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders otoyol tasarımının temel bileşenlerini kapsar. Ders bir Projeden oluşmaktadır ve proje altı faza ayrılmıştır:

Aşama 1: Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için trafik verileri

Aşama 2: Ön geometrik hesaplamalar ve çizimler

Aşama 3: Geçki araştırması

Aşama 4: Yer araştırmasını bitirme

Aşama 5: Toprak işleri

Aşama 6: Maliyet analizi ve proje dosyası
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilecektir
  • 2- Analiz yapmak için takımlarda etkin ve saygılı çalışabilme özelliğini kazanacaktır
  • 3- Geometrik hesaplar yapabilecek ve konum araştırmasını değerlendirebilecektir
  • 4- Otoyolların hizalanmasına yönelik mühendislik bilgi ve becerileri kazanır. Karayolu altyapısının ve kaldırımın tasarımına yönelik mühendislik bilgi ve becerileri kazanacaktır
  • 5- Otoyol güzergâhlarının maliyet hesaplamalarına ve ekonomik analizlerini yapabilecektir
  • 6- Karayolu tasarım projesinin teknik çizimlerini yapabilecektir
  • 7- Bir otoyol projesinin aşamalarını planlayabilecektir ve proje dosyası hazırlayabilecekler
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders altı aşamaya bölünmüş bir projeden oluşmaktadır. Aşamalar laboratuvar çalışması, laboratuvar sonuçlarının yorumlanması, literatür taraması, veri analizleri, hesaplamalar ve sunumlardan oluşur. Öğrenciler bu ders için bir final raporu ve beş sunum (her bir aşama için bir adet) hazırlayacaklardır. Aşamalar ortalama iki hafta sürecektir. Her aşama kısa bir giriş ve ardından sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Aşamalara ilişkin uygulamalar (deneyler, gözlemler, hesaplamalar) bu tartışmaları takip eder. Öğrenciler, her bir aşama sonunda ilerlemelerinin değerlendirilebilmesi için bir sunum hazırlamaları beklenmektedir. Öğrencilerden kendilerine verilen makaleleri / kitap bölümlerini okumaları ve ek sınıf tartışmalarına hazır olmaları beklenmektedir. Proje sunumlarının ve raporun ders değerlendirmesinde ağırlığı% 65, final sınavı% 25, derse aktif katılım% 5 ve kalan% 5 sunumların akran değerlendirmesine dayanmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş + Proje Özeti -
2 Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için Trafik verileri hakkında kısa bilgi (Aşama 1) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
3 Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için trafik verileri (Aşama 1) ve ön geometrik hesaplamalar ve çizimlere giriş (Aşama 2) Sunum dahil projenin 1. aşamasının hazırlanması
4 Ön geometrik hesaplamalar ve çizimler (Aşama 3) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
5 Ön geometrik hesaplamalar ve çizimler (devam) ve Güzergah araştırması (Aşama 3) Sunum dahil projenin 2. aşamasının hazırlanması
6 Güzergah araştırması (Aşama 3) (devam) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
7 Güzergah araştırması (Aşama 3) + Güzergah çalışmasının tamamlanması (Aşama 4) Sunum dahil projenin 3. aşamasının hazırlanması
8 Fazların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi -
9 Güzergah çalışmasının tamamlanması (Aşama 4) ve Hafriyat isleri (Aşama 5) Sunum dahil projenin 4. aşamasının hazırlanması
10 Hafriyat isleri (Aşama 5) (devam) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
11 Hafriyat isleri (Aşama 5)+ Maliyet Analizi ve proje dosyası (Aşama 6) Sunum dahil projenin 5. aşamasının hazırlanması
12 Maliyet Analizi ve proje dosyası (Aşama 6) (devam) Projenin 6. aşamasının hazırlanması
13 Projenin tamamlanması Nihai rapor teslimi ve sunumu
14 Ders konularının tekrarı -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Fundamentals of road design. Wolfgang Kühn, WIT Press, 2013.
• A Policy on Geometric Design of Highways and Streets. The Green Book, The American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO), 7th Edition, 2018.
• Fundamentals of Transportation Engineering, A Multimodal Systems Approach. Jon D. Fricker and Robert K. Whitford, Pearson Education, Inc., 2004.
• Karayolu Mühendisliği. Nadir Yayla, Birsen Yayınevi, 2002.
• Toprak İşleri. Güngör Evren ve Selim Dündar, Birsen Yayınevi, 2016.
• Karayolu Mühendisliği ve Tasarımı. Baha Vural Kök, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 5
Final Sınavı 1 30
Proje Raporları 1 35
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 6 25
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 6 5
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı11111
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar6212
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar6636
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar61060
Proje Raporlarının Sunumu616
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               2          
OC2   1         2            
OC3   1 3     2         1 1 2
OC4     3 2 2                
OC5     2 2                  
OC6         2                
OC7                     2