DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Demiryolu / Otoyol Tasarımı CIV 432 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar CIV332
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Salih Tileylioğlu
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere demiryolu sistemlerinin tasarımına kapsamlı bir giriş sağlayacaktır.
Bu dersin amacı öğrencilere ulaştırma mühendisliği prensiplerini uygulayarak demiryolu sistemleri tasarımını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders demiryolu tasarımının temel bileşenlerini kapsar. Proje altı faza ayrılmıştır:

Faz 1: Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için trafik verileri

Faz 2: Ön geometrik hesaplamalar ve çizimler

Faz 3: Konum araştırmasının değerlendirilmesi

Faz 4: Yer araştırmasını bitirme

Faz 5: Toprak işleri

Faz 6: Maliyet analizi ve proje dosyası
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilecektir
  • 2- Analiz yapmak için ekiplerde etkin ve saygılı çalışabilmeyi kavrayacaklar
  • 3- Konum analizi ve geometrik tasarım, hafriyat gibi çeşitli analiz ve hesaplamaları yapabilecekler ve bir demiryolu projesinin tasarım standartlarını kullanabilecekler
  • 4- Talep tahmini yapabilecek ve demiryolu araçları ile trenlerini seçebilecek
  • 5- Raylı sistem projeleri için ekonomik analiz ve maliyet hesaplama yöntemleri hakkında temel bilgi ve beceri kazanacaktır
  • 6- Demiryolu tasarım projesinin teknik çizimlerini yapabilecektir
  • 7- Hesaplamaları hazırlayabilme ve sunabilme becerisini öğrenecek ve geliştirecek
  • 8- Bir demiryolu projesinin aşamalarını planlayabilecektir ve proje dosyası hazırlayabilecekler
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders altı aşamaya bölünmüş bir projeden oluşmaktadır. Aşamalar laboratuvar çalışması, laboratuvar sonuçlarının yorumlanması, literatür taraması, veri analizleri, hesaplamalar ve sunumlardan oluşur. Öğrenciler bu ders için bir final raporu ve beş sunum (her bir aşama için bir adet) hazırlayacaklardır. Aşamalar ortalama iki hafta sürecektir. Her aşama kısa bir giriş ve ardından sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Aşamalara ilişkin uygulamalar (deneyler, gözlemler, hesaplamalar) bu tartışmaları takip eder. Öğrenciler, her bir aşama sonunda ilerlemelerinin değerlendirilebilmesi için bir sunum hazırlamaları beklenmektedir. Öğrencilerden kendilerine verilen makaleleri / kitap bölümlerini okumaları ve ek sınıf tartışmalarına hazır olmaları beklenmektedir. Proje sunumlarının ve raporun ders değerlendirmesinde ağırlığı% 65, final sınavı% 25, derse aktif katılım% 5 ve kalan% 5 sunumların akran değerlendirmesine dayanmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş + Proje Özeti -
2 Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için Trafik verileri hakkında kısa bilgi (Faz 1) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
3 Geometrik standartların tasarımı ve seçimi için trafik verileri ve konum analizine giriş ve temel çizimler (Faz 2) Sunum dahil projenin 1. aşamasının hazırlanması
4 Konum analizi ve temel çizimler (Faz 2 devamı) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
5 Konum analizi ve temel çizimler (Faz 2) ve Hafriyat ve Drenaj (3. Aşama) Sunum dahil projenin 2. aşamasının hazırlanması
6 Hafriyat ve Drenaj (Faz 3) (devam) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
7 Hafriyat ve Drenaj (Faz 3) (devam) + Tren işletimi ve sinyalizasyon (Faz 4) Sunum dahil projenin 3. aşamasının hazırlanması
8 Fazların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi -
9 Tren işletimi ve sinyalizasyon (Faz 4) (devam) Sunum dahil projenin 4. aşamasının hazırlanması
10 Tren Yolu Tasarımı (Faz 5) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
11 Tren Yolu Tasarımı (Faz 5) + Maliyet Analizi ve proje dosyası (Faz 6) Sunum dahil projenin 5. aşamasının hazırlanması
12 Maliyet Analizi ve proje dosyası (Faz 6) (devam) Projenin 6. aşamasının hazırlanması
13 Nihai Rapor Sunumları Nihai rapor teslimi ve sunumu
14 Ders konularının tekrarı -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Sirong Yi , Principles of Railway Location and Design, 2018, ISBN 9780128134870
• Prof.Dr. İnal Seçkin, Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2003
• Prof.Dr. Güngör Evren, Demiryolu, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 5
Final Sınavı 1 30
Proje Raporları 1 35
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 6 25
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 6 5
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı11717
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar6212
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar5630
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar61060
Proje Raporlarının Sunumu616
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               2          
OC2   1         2            
OC3   2 3   2 2         1 1 2
OC4   3   3               1  
OC5     2 2                  
OC6         2                
OC7                          
OC8                     2