Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Küçük Bir Hidroelektrik Santral ve Su Alma Ağzı Tasarımı | CIV 442 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu bir seçmeli tasarım dersidir. |
Dersin İçeriği: | Aşağıdaki ana konular ayrıntılı olarak ele alınmaktadır: Hidrolojik ve Saha Verilerinin Toplanması Çevresel Etkilerin Değerlendirilmesi Güç potansiyeli hesaplamasında ön fizibilite Bileşenler üzerinde tasarım (saptırma savak ve kanal / basınç tüneli, kafa göleti ve cebri boru, türbin dahil jeneratör, jeneratör, taslak boru, kuyruk suyu kanalı / tünel Maliyet analizi Retscreen yazılımı kullanarak projeksiyon yapın |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Laboratuar çalışması, laboratuvar sonuçlarının yorumlanması, literatür tarama hesapları, sunumlar ve raporların yazılmasını içeren toplam 1 proje |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidrolojik ve Saha Verilerinin Toplanması | Ders saatleri ve uygulamaları |
2 | Hidrolojik ve Saha Verileri uygulamalarının toplanması | Uygulamalar |
3 | Hidrolojik ve Saha Verileri Proje sunumlarının toplanması | Sunumlar ve raporların sunulması |
4 | Çevresel Etkilerin Değerlendirilmesi | Ders saatleri ve uygulamaları |
5 | Çevresel Etkilerin Değerlendirilmesi | Sunumlar ve raporların sunulması |
6 | Çevresel Etkilerin Değerlendirilmesi | Sunumlar ve raporların sunulması |
7 | İnceleme ve değerlendirmeler | - |
8 | Güç potansiyeli hesaplamasında ön fizibilite | Ders Saatleri |
9 | Bileşenler üzerinde tasarım (saptırma savak ve kanal / basınç tüneli, kafa göleti ve cebri boru, türbin dahil jeneratör, jeneratör, taslak boru, kuyruk suyu kanalı / tünel) | Ders Saatleri |
10 | Bileşenler üzerinde tasarım (saptırma savak ve kanal / basınç tüneli, kafa göleti ve cebri boru, türbin dahil jeneratör, jeneratör, taslak boru, kuyruk suyu kanalı / tünel) | Ders saatleri ve uygulamaları |
11 | Bileşenler üzerinde tasarım (saptırma savak ve kanal / basınç tüneli, kafa göleti ve cebri boru, türbin dahil jeneratör, jeneratör, taslak boru, kuyruk suyu kanalı / tünel) | Uygulamalar |
12 | Bileşenler üzerinde tasarım | Sunumlar ve raporların sunulması |
13 | Maliyet analizi | Uygulamalar |
14 | Retscreen yazılımı | Uygulamalar |
• Munson, Okiishi, Young, Fundamentals of Fluid Mechanics, Wiley. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Yazılı sunumlar (raporlar) | 4 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Proje Raporları | 4 | 10 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 4 | 10 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 4 | 10 |
Total: | 32 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 17 | 17 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 5 | 2 | 10 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 5 | 6 | 30 |
Proje Raporlarının Sunumu | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |