Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Oturma Sorunu | CIV 471 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | CIV372 |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Salih Tileylioğlu |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere jeoloji zemin mekaniği ve temel mühendisliği prensiplerini zeminin yük altında aşırı oturmaya yatkın olduğu bir yerde temel tasarlamayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu proje 5 asamadan oluşmaktadır: Aşama 1: İdealize edilmiş zemin profili Aşama 2: Sahadaki zemin için laboratuvar test sonuçlarının yorumlanması Aşama 3: Uygun temel ve zemin iyileştirme tekniğinin seçimi Aşama 4: Taşıma kapasitesi ve toplam oturma miktarının hesaplanması (veya eksenel kapasite ve oturmanın hesaplanması) Aşama 5: Temel boyutlarının kesinleştirilmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu ders beş aşamaya bölünmüş bir projeden oluşmaktadır. Her aşamanın sonuçları / bulguları bir sonraki aşamanın girdisi olacaktır. Aşamalar anket oluşturma, anketlerin yorumlanması, saha çalışması, literatür taraması, veri analizleri, hesaplamalar ve sunumların bir kombinasyonundan oluşur. Öğrenciler bu ders için bir final raporu ve beş sunum (her bir aşama için bir adet) hazırlayacaklardır. Aşamalar ortalama iki hafta sürecektir. Her aşama kısa bir giriş ve ardından sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Aşamalara ilişkin uygulamalar (deneyler, gözlemler, hesaplamalar) bu tartışmaları takip eder. Öğrenciler, her bir aşama sonunda ilerlemelerinin değerlendirilebilmesi için bir sunum hazırlamaları beklenmektedir. Öğrencilerden kendilerine verilen makaleleri / kitap bölümlerini okumaları ve ek sınıf tartışmalarına hazır olmaları beklenmektedir. Proje sunumlarının ve raporun ders değerlendirmesinde ağırlığı% 65, final sınavı% 25, derse aktif katılım% 5 ve kalan% 5 sunumların akran değerlendirmesine dayanmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş + proje tanıtımı | - |
2 | Aşama 1: İdealize Zemin Profili | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
3 | Aşama 1: İdealize Zemin Profili (devam) | Aşama 1 sunum hazırlanması |
4 | Aşama 2: Laboratuvar Sonuçlarının Yorumlanması | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
5 | Aşama 2: Laboratuvar Sonuçlarının Yorumlanması (devam) | - |
6 | Aşama 2: Laboratuvar Sonuçlarının Yorumlanması (devam) | Aşama 2 sunum hazırlanması |
7 | Aşama 3: Uygun temel ve zemin iyileştirmenin seçilmesi | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
8 | Projenin Aşamalarının Gözden Geçirilmesi ve Değerlendirilmesi | - |
9 | Aşama 3: Uygun temel ve zemin iyileştirmenin seçilmesi (devam) | Aşama 3 sunum hazırlanması |
10 | Aşama 4: Taşıma kapasitesinin ve oturmanın hesaplanması | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
11 | Aşama 4: Taşıma kapasitesinin ve oturmanın hesaplanması (devam) | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
12 | Aşama 4: Taşıma kapasitesinin ve oturmanın hesaplanması (devam) ve Aşama 5: Temel boyutlarının kesinleştirilmesi | Aşama 4 sunum hazırlanması |
13 | Aşama 5: Temel boyutlarının kesinleştirilmesi | Aşama 5 sunum ve final raporun hazırlanması |
14 | Dersi tamamlama | - |
• D. P. Coduto (2000) 2nd edition. Foundation Design: Principle’s and Practices. ISBN10: 0135897068 • US Army Corps of Engineers: Engineering and Design “Geotechnical Investigations” EM 1110-1-1804 January 2001 • Foundation Engineering Handbook Robert W. Day ISBN: 978-0-07-174010-4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Proje Raporları | 1 | 35 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 5 | 30 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 5 | 5 |
Total: | 24 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 5 | 2.5 | 12.5 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 5 | 7 | 35 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 5 | 12 | 60 |
Proje Raporlarının Sunumu | 5 | 1.5 | 7.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |