DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Derin Kazılar ve İstinat Yapıları CIV 472 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar CIV372
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Salih Tileylioğlu
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere jeoloji, zemin mekaniği ve temel mühendisliği prensiplerini uygulayarak istinat yapılarını derinlemesine tasarlamayı öğretmektir
Dersin İçeriği: Bu proje 5 asamadan oluşmaktadır:

Aşama 1: İdealize edilmiş zemin profili

Aşama 2: Sahadaki zeminin laboratuvar test sonuçlarının yorumlanması

Aşama 3: Kazı için uygun istinat yapısının seçimi

Aşama 4: Yanal toprak basınçlarının hesaplanması ve ön tasarımın gerçekleştirilmesi

Aşama 5: İstinat yapısının tasarımının tamamlanması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurabilecek
  • 2- Analiz yapmak ve kararlara ulaşmak için ekiplerde etkin ve saygılı bir şekilde çalışabilecek
  • 3- Veri toplayabilecek, uygun laboratuvar ve saha testlerini tayin edebilecek ve bu testlerin sonuçlarını yorumlayabilecek
  • 4- Mühendislik hesaplamaları yapabilecek ve temel tipine karar verebilecek
  • 5- Yanal toprak basıncı hesaplamaları yapabilecek
  • 6- Proje ile ilgili toplanan tüm verileri değerlendirerek istinat yapısını tasarlar
  • 7- Proje dosyası hazırlayabilecekler
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders beş aşamaya bölünmüş bir projeden oluşmaktadır. Her aşamanın sonuçları / bulguları bir sonraki aşamanın girdisi olacaktır. Aşamalar anket oluşturma, anketlerin yorumlanması, saha çalışması, literatür taraması, veri analizleri, hesaplamalar ve sunumların bir kombinasyonundan oluşur. Öğrenciler bu ders için bir final raporu ve beş sunum (her bir aşama için bir adet) hazırlayacaklardır. Aşamalar ortalama iki hafta sürecektir. Her aşama kısa bir giriş ve ardından sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Aşamalara ilişkin uygulamalar (test sonuçlarının yorumlanması, hesaplamalar) bu tartışmaları takip eder. Öğrenciler, her bir aşama sonunda ilerlemelerinin değerlendirilebilmesi için bir sunum hazırlamaları beklenmektedir. Öğrencilerden kendilerine verilen makaleleri / kitap bölümlerini okumaları ve ek sınıf tartışmalarına hazır olmaları beklenmektedir. Proje sunumlarının ve raporun ders değerlendirmesinde ağırlığı% 65, final sınavı% 25, derse aktif katılım% 5 ve kalan% 5 sunumların akran değerlendirmesine dayanmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş -
2 Aşama 1: İdealize Zemin Profili Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
3 Aşama 1: İdealize Zemin Profili (devam) Aşama 1 sunum hazırlanması
4 Aşama 2: Laboratuvar Sonuçlarının Yorumlanması Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
5 Aşama 2: Laboratuvar Sonuçlarının Yorumlanması (devam) -
6 Aşama 2: Laboratuvar Sonuçlarının Yorumlanması (devam) Aşama 2 sunum hazırlanması
7 Aşama 3: Kazı için uygun istinat yapısının seçimi Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
8 Projenin Aşamalarının Gözden Geçirilmesi ve Değerlendirilmesi -
9 Aşama 3: Kazı için uygun istinat yapısının seçimi (devam) Aşama 3 sunum hazırlanması
10 Aşama 4: Yanal toprak basınçlarının hesaplanması ve ön tasarımın gerçekleştirilmesi Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
11 Aşama 4: Yanal toprak basınçlarının hesaplanması ve ön tasarımın gerçekleştirilmesi (devam) Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
12 Aşama 4 (devam) ve Aşama 5: İstinat yapısının tasarımının tamamlanması Aşama 4 sunum hazırlanması
13 Aşama 5: İstinat yapısının tasarımının tamamlanması (devam) Aşama 5 sunum ve final raporun hazırlanması
14 Dersi tamamlama -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• US Army Corps of Engineers: Engineering and Design “Geotechnical Investigations” EM 1110-1-1804 January 2001.
• FHWA-SA-96-038 Geotechnical Engineering Circular No.2 ‘‘Earth Retaining Systems’’
• Foundation Engineering Handbook Robert W. Day ISBN: 978-0-07-174010-4



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 5
Final Sınavı 1 25
Proje Raporları 1 35
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 5 30
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 5 5
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı11010
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar52.512.5
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar5735
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar51260
Proje Raporlarının Sunumu51.57.5
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               2          
OC2             2            
OC3 2 2 2 2   2              
OC4   3 3 2 2 2             1
OC5   1 2 3 2         1      
OC6       3 2             2  
OC7                     2