Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim ve Din | KHAS 122 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Terence Joseph Holden |
Dersin Amacı: | Bilimsel ve dinsel dünya görüşleri arasındaki ilişki sık sık gerilim olmuştur, ancak ikisi arasındaki muhalefet kaçınılmaz mıdır? Bilim ve din arasındaki ilişkiyi çevreleyen pek çok tartışma, bilim tarihi ve felsefesi ve bunun din ile ilişkisi hakkında yeterince bilgilendirilmemiş bir bakış açısı içinde gerçekleşmiştir. Bu nedenle bu dersin amacı, disiplinler arası bir yaklaşımla, bilimsel, felsefi ve tarihsel perspektifleri kucaklayarak bu ilişkinin daha incelikli bir anlayışına ulaşmak olacaktır. Din ve bilim arasındaki ilişkinin felsefi olarak nasıl kavramsallaştırıldığını ele alırken, aynı zamanda felsefenin dışından gelen katkıları bütünleştirerek ve dini ve bilimsel düşünce arasındaki değişen ilişkinin tarihini takip ederek tartışmayı genişleteceğiz. Bu ilişkinin çatışma, ölçülemezlik veya ortak yaşam açısından anlaşılıp anlaşılmayacağı sorusunu ele alırken, bilimsel keşiflerin dini doktrinler üzerindeki etkisi ve din ve bilimin kullandığı farklı gerekçelendirme ve doğrulama yöntemleri gibi konuları inceleyeceğiz. |
Dersin İçeriği: | Kurs, bilim ve din arasındaki diyaloğundan oluşan bazı önemli tarihsel ve çağdaş tartışmalar hakkında öğrencilerin farkındalığını artırmak için tasarlanmış modüllerden oluşur. Ayrıca, öğrencileri bu diyaloğun karmaşıklıklarını anlamak ve ona kendi katkılarını yapmak için gerekli kavramsal araç ve becerilerle donatmak için tasarlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Okumalar ve podcast'ler ile desteklenen kısa dersler ve sunumlar; araştırma alıştırmaları, yazma alıştırmaları ve sınıf içi tartışma forumları. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Dinde Akıl Yürütme Biçimleri | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
2 | Tarihsel Tartışmalar: Kopernik, Galileo ve Newton | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
3 | Tarihsel Tartışmalar: Kopernik, Galileo ve Newton | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
4 | Geçmişten Günümüze: Darwin ve Evrimsel Biyoloji | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
5 | Geçmişten Günümüze: Darwin ve Evrimsel Biyoloji | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
6 | Çağdaş Bilimsel Dünya Görüşü (Kuantum Teorisi vb.) Ve Din | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
7 | Çağdaş Bilimsel Dünya Görüşü (Kuantum Teorisi vb.) Ve Din | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
8 | Bilim ve Din Arasındaki Diyalogda Çağdaş Sesler | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
9 | Bilim ve Din Arasındaki Diyalogda Çağdaş Sesler | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
10 | Evrimsel Psikoloji ve Bilişsel Din Bilimi | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
11 | Evrimsel Psikoloji ve Bilişsel Din Bilimi | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
12 | Karşılaştırmalı Din ve Bilimsel Dünya Görüşü | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
13 | Karşılaştırmalı Din ve Bilimsel Dünya Görüşü | Seçilmiş Okumalar ve Podcast'ler |
14 | Sınav Haftası |
Meister, Chad (ed). 2008. Philosophy of Religion Reader. London: Routledge (pp 397-439) Behe, Michael J. 1996. Darwin’s Black Box. New York: Free Press. Dawkins, Richard. 1988. The Blind Watchmaker. London: Penguin Books. Drees, Willem B. 1996. Religion, Science and Naturalism. Cambridge, England: Cambridge University Press. Hedley Brooke, John. 2014. Science and Religion: Some Historical Perspectives. Cambridge: Cambridge University Press. Gould, Stephen Jay. 2001. “Two Separate Domains.” In Philosophy of Religion: Selected Readings, 2nd edition, ed. Michael Peterson, William Hasker, Bruce Reichenbach, and David Basinger, 499–509. New York: Oxford University Press. McGrath, Alister. 2010. Science and Religion: A New Introduction. Sussex: Wiley Blackwell. Murphy, Nancey. 1990. Theology in the Age of Scientific Reasoning. Ithaca, N.Y.: Cornell University Press. Ruse, Michael. 2003. Darwin and Design: Does Evolution have a Purpose? Cambridge: Harvard University Press. |
Kısa filmler, gazete makaleleri, podcast'ler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 13 | 10 |
Ödev | 2 | 70 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | 20 |
Total: | 16 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 33 | 66 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 |