DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanatla Düşünmek KHAS 126 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nur Balkır
Dersin Amacı: Ders, sanatı ve görsel kültürü analiz etmek ve bağlamsallaştırmak için kullanılacak bir dizi yorumlayıcı çerçeve ve teorilere giriş yoluyla öğrencilerin eleştirel düşünme ve analitik düşünme ve estetik duyarlıklarını ve farklı bakış açıları ve becerilerini geliştirmeyi ve bireysel gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: -Öğrencilerin yaratıcı düşünme ve dünyayı yorumlama ve kendini ifade becerilerini ve özgün bir sanat anlayışı geliştirebilmeleri teorik ve deneysel yaklaşım ve algılama yetilerinin gelişmesi, yaratıcı düşünme metodlarını farklı disiplinlere uygulamayı sağlanacaktır.

-Öğrenciler, sanata ve görsel kültür ve görsel dil analizini kapsayan bir dizi konuya estetik ve yaratıcı yaklaşım biçimleri bireysel, sosyal ve toplumsal bağlamda değerlendirme yetisi ve eleştirel düşünceyi uygulamayı öğreneceklerdir.

-Farklı deneysel medya olanaklarını kullanarak yaratıcı pratikler geliştirmeleri ve çevrelerinden edindikleri form bilgisi ile dijital olanaklar içinde yaratıcı uygulamalar beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrencilerin form bilgisi ve estetik duyarlık ve analitik modlarla uyumlu olarak kendi yaratıcı ve özgün düşünme becerilerini geliştirebilmeleri
  • 2- Görsel dünyamızın keşfi ve yorumunu yapabilmeleri
  • 3- Eleştirel düşünme – öğrencilerin bilgi edinip, analiz ederek, bilgiyi sentezleyip, değerlendirebilmesi ve uygulaması
  • 4- Öğrencilerin sanatı ve görsel kültürü bağlamsallaştırmak ve analiz etmek için kullanılabilecek çeşitli teoriler ve yorumlayıcı çerçeveler hakkında bir anlayış geliştirebilmeleri
  • 5- Öğrencilerin sanat terminolojisi içinde kendilerini yazılı ve sözlü ve sanatsal pratiklerle ifade etme becerilerini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar:
1. Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür
2. Yaratıcı pratikler, araştırma ve sunum
3. Proje, sunum

Değerlendirme teknikleri:
Proje raporları: 20%
Proje sunumu: 10%
Sanat eleştirisi: 20%
Final projesi: 50%


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Modül (I): Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür
-Sanatı anlamak
Seçili metin okuması
3 Modül (I): Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür
-Sanatta yaratıcı ve estetik düşünce
Video ve sunum
4 Modül (I): Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür
-Görsel kültür ve form dili
Seçili metin okuması
5 Modül (I): Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür
-Eleştirel düşünce, toplum ve birey
Seçili metin okuması
6 Modül (II): Yaratıcı pratikler ve araştırma
-Gözlem ve tanımlama
Video, ppt sunum ve okuma
7 Modül (II): Yaratıcı pratikler ve araştırma
-Sanat eseri inceleme ve analiz
Video, ppt sunum ve okuma
8 Modül (II): Yaratıcı pratikler ve araştırma
-Sanal müze ziyaretleri ve sanat eleştirisi
Sanal müze ziyareti ve sınıf içi grup etkinliği
9 Modül (II): Yaratıcı pratikler ve araştırma
-Sanal müze ziyaretleri ve sanat eleştirisi
Sanal müze ziyareti ve sınıf içi grup etkinliği
10 Modül (III): Proje
-Sanat eseri inceleme yazısı
11 Modül (III): Proje
-Fotoğraf, çizim, resim, üç boyutlu tasarımı içeren farklı tekniklerde deneysel yaratıcı çalışmalar
Video, ppt sunum ve okuma
12 Modül (III): Proje
-Final projesi hazırlık: Bir alan, akım ya da bir sanatçıya odaklı tematik proje
Video, ppt sunum ve okuma
13 Modül (III): Proje
-Tematik final projesi devam
14 Modül (III): Proje
-Tematik final projesi devam


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kitaplar:
• Living with Art, 11th or 10th edition. Author: Mark Getlein. ISBN-13 978-0073379319
• The art of understanding art: A new perspective. Moss, Hugh,Stuart, Peter, 2015,e-kitap
• The aesthetic function of art. Gary Iseminger, 2018, e-kitap
• Aesthetics and Art Theory: A Historical Introduction. Osborne, Harold (1970). New York: E.P.Dutton
• Aesthetics, arts, and politics in a global World, Daniel Herwitz, 2017, e-kitap
• Sanatın Öyküsü, Gombrich, E. H. (2016), Remzi Kitabevi


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Final Sınavı 1 30
Ara Sınavlar 1 20
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 40
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı11212
Ara Sınavlar155
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar12336
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar12336
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar4624
Proje Raporlarının Sunumu4312
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1   2      
OC2 2        
OC3     2    
OC4       2  
OC5         2