Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanatla Düşünmek | KHAS 126 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Ders, sanatı ve görsel kültürü analiz etmek ve bağlamsallaştırmak için kullanılacak bir dizi yorumlayıcı çerçeve ve teorilere giriş yoluyla öğrencilerin eleştirel düşünme ve analitik düşünme ve estetik duyarlıklarını ve farklı bakış açıları ve becerilerini geliştirmeyi ve bireysel gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | -Öğrencilerin yaratıcı düşünme ve dünyayı yorumlama ve kendini ifade becerilerini ve özgün bir sanat anlayışı geliştirebilmeleri teorik ve deneysel yaklaşım ve algılama yetilerinin gelişmesi, yaratıcı düşünme metodlarını farklı disiplinlere uygulamayı sağlanacaktır. -Öğrenciler, sanata ve görsel kültür ve görsel dil analizini kapsayan bir dizi konuya estetik ve yaratıcı yaklaşım biçimleri bireysel, sosyal ve toplumsal bağlamda değerlendirme yetisi ve eleştirel düşünceyi uygulamayı öğreneceklerdir. -Farklı deneysel medya olanaklarını kullanarak yaratıcı pratikler geliştirmeleri ve çevrelerinden edindikleri form bilgisi ile dijital olanaklar içinde yaratıcı uygulamalar beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür 2. Yaratıcı pratikler, araştırma ve sunum 3. Proje, sunum Değerlendirme teknikleri: Proje raporları: 20% Proje sunumu: 10% Sanat eleştirisi: 20% Final projesi: 50% |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Modül (I): Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür -Sanatı anlamak |
Seçili metin okuması |
3 | Modül (I): Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür -Sanatta yaratıcı ve estetik düşünce |
Video ve sunum |
4 | Modül (I): Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür -Görsel kültür ve form dili |
Seçili metin okuması |
5 | Modül (I): Sanat, yaratıcı düşünce ve görsel kültür -Eleştirel düşünce, toplum ve birey |
Seçili metin okuması |
6 | Modül (II): Yaratıcı pratikler ve araştırma -Gözlem ve tanımlama |
Video, ppt sunum ve okuma |
7 | Modül (II): Yaratıcı pratikler ve araştırma -Sanat eseri inceleme ve analiz |
Video, ppt sunum ve okuma |
8 | Modül (II): Yaratıcı pratikler ve araştırma -Sanal müze ziyaretleri ve sanat eleştirisi |
Sanal müze ziyareti ve sınıf içi grup etkinliği |
9 | Modül (II): Yaratıcı pratikler ve araştırma -Sanal müze ziyaretleri ve sanat eleştirisi |
Sanal müze ziyareti ve sınıf içi grup etkinliği |
10 | Modül (III): Proje -Sanat eseri inceleme yazısı |
|
11 | Modül (III): Proje -Fotoğraf, çizim, resim, üç boyutlu tasarımı içeren farklı tekniklerde deneysel yaratıcı çalışmalar |
Video, ppt sunum ve okuma |
12 | Modül (III): Proje -Final projesi hazırlık: Bir alan, akım ya da bir sanatçıya odaklı tematik proje |
Video, ppt sunum ve okuma |
13 | Modül (III): Proje -Tematik final projesi devam |
|
14 | Modül (III): Proje -Tematik final projesi devam |
Kitaplar: • Living with Art, 11th or 10th edition. Author: Mark Getlein. ISBN-13 978-0073379319 • The art of understanding art: A new perspective. Moss, Hugh,Stuart, Peter, 2015,e-kitap • The aesthetic function of art. Gary Iseminger, 2018, e-kitap • Aesthetics and Art Theory: A Historical Introduction. Osborne, Harold (1970). New York: E.P.Dutton • Aesthetics, arts, and politics in a global World, Daniel Herwitz, 2017, e-kitap • Sanatın Öyküsü, Gombrich, E. H. (2016), Remzi Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 4 | 40 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 12 | 3 | 36 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 12 | 3 | 36 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 4 | 6 | 24 |
Proje Raporlarının Sunumu | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |