Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Felsefe | KHAS 128 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Joseph Robert Graham |
Dersin Amacı: | Seçmeli bir ders olan Sanat Hakkında Fikirler dersinin amacı, sanat ve felsefe arasındaki bağlantıya ışık tutarak, alanlar arasındaki ilişkilendirme yöntemini öğretmektir. Sanatla ilgili bir dizi felsefi konular tartışılarak, eleştirel bir çalışma alanı olan sanat genel hatlarıyla ifade edilecektir. Temel amaç, sanata dair sadece sergilemeye yönelik nesneler üretmek yerine, öğrencilerin çağdaş dünya algısını etkileyebilecek konular hakkında eleştirel düşünmeyi öğrenme fikrini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders yapı itibariyle her biri sanatla ilgili felsefi temalı bir konuyu kapsayacak şekilde toplamda altı üniteye ayrılmaktadır. Her bir konu, ilgili düşünürlerin fikirleri ele alınarak incelenecektir. İlk ünite, Immanuel Kant ve William Pietz'ın eserlerini ele alarak estetik ve sanata odaklanacaktır. İkinci ünite, Martin Heidegger ve Maurice Merleau-Ponty'nin incelemesiyle Fenomenoloji ve Sanat üzerine odaklanacaktır. Üçüncü birim, Mieke Bal ve Roland Barthes'ın çalışmaları aracılığıyla Yazarlık ve Sanatı ele alacaktır. Dördüncü ünite, Michel Foucault ve Rosalind Krauss aracılığıyla Anlam ve Sanat üzerine olacaktır. Beşinci ünite, Hito Steyerl ve Marcus Steinweg'in çalışmaları aracılığıyla Çağdaş Sanat ve Felsefeyi konu alacaktır. Son ünite ise Graham Harman'ın çalışması aracılığıyla, Nesne Yönelimli Ontoloji ve Sanatın son fenomenine odaklanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | -Dersler ve Tartışmalar: Haftalık bir saatlik dersler ve ardından birer saatlik seminer/ tartışma şeklinde ilerleyecektir. Ayrıca tamamlayıcı kısa okumalar ve özet açıklamalar da içerecektir. -Okuma: Her ders öncesi belirlenen haftalık okumalar. -Yazma: Ders için bir inceleme/araştırma yazısı gönderimi. -Sunum: Haftalık kısa sunumlar/tartışmalar ve inceleme/araştırma fikirleri üzerine bir final sunumu. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | - |
2 | Estetik ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
3 | Estetik ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
4 | Fenomenoloji ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
5 | Fenomenoloji ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
6 | Yazarlık ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
7 | Yazarlık ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
8 | Anlam ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
9 | Anlam ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
10 | Çağdaş Sanat ve Felsefe | Tavsiye edilen okumalar |
11 | Çağdaş Sanat ve Felsefe | Tavsiye edilen okumalar |
12 | Nesne Tabanlı Ontoloji ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
13 | Nesne Tabanlı Ontoloji ve Sanat | Tavsiye edilen okumalar |
14 | Açık Oturum | Deneme konusu fikirlerinin hazırlanması |
Bal, Mieke. 'Dispersing the Gaze: Focalization'. In Looking In: The Art of Viewing, pp. 41-63. London: Routledge, 2001. Barthes, Roland. 'Death of the Author'. In Image Music Text, pp. 142-148. New York: Hill and Wang, 1978 Foucault, Michel. This Is Not A Pipe. Berkeley: University of California Press, 1983, pp. 15-31. Preziosi, Donald. ed. Art of Art History: A Critical Anthology. Oxford: OUP, 2009. (multiple texts specified in weekly schedule) Harman, Graham. Art and Objects. Cambridge and Malden: Polity, 2019, pp. 12-31, 166-179. Krauss, Rosalind. ‘Grids’, October 9, (Summer 1979): 50-64. Merleau Ponty, Maurice. ‘Cézanne’s Doubt’. In The Merleau-Ponty Aesthetics Reader: Philosophy and Painting, edited by Galen A Johnson, pp. 59-75. Evanston: Northwestern University Press, 1993. Raymond, Yasmil. ‘Marcus Steinweg’. Bomb, no. 141 (Fall 2017): 89–96. https://bombmagazine.org/articles/marcus-steinweg. Steyerl, Hito. ‘In Defense of The Poor Image’. e-flux, November 2009. https://www.e-flux.com/journal/10/61362/in-defense-of-the-poor-image. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 55 |
Total: | 16 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 19 | 19 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |