DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikodilbilime Giriş KHAS 140 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Stacey Anne Johnson
Dersin Amacı: Bu seçmeli ders, öğrencilerin psikodilbilimine giriş yapmaları için tasarlanmıştır. Psikodilbilim, insanların dil edinimini, dil edinimine dair süreci ve dili nasıl ürettiğini tartışır. Bu derste öğrenciler dil ile beynin ve zihnin süreçlerinin arasındaki ilişkiye dair temel bir anlayış geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği: KHAS 140 Psikodilbilime Giriş dersi öğrencilere psikodilbilime dair temaları ve temel kavramları tanıtır. Dönem boyunca, kelimelerin görsel ve işitsel olarak tanınması, cümlenin kavranması ve üretimi, çift dillilik (ve ötesi), dil edinimi ve dilin düzensizliği gibi konularda yoğun bir ders anlatımı yapacağız. Bu ders, insanların nasıl dil öğrendiğine dair merakı olan ve psikodilbilim alanına dair çalışmalar okuma yapmaya ve tartışmaya ilgili olan öğrenciler için idealdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnsan dilinin temellerini ve dilbilimin tarihini anlamak
  • 2- İnsanların dili nasıl anladığını ve ürettiğini kavramak
  • 3- Dil edinimine, kavrayışa ve üretimine dair temel teorileri tanımalmak
  • 4- Psikodilbilimsel sorunları ve bağlantılarını analiz etmek
  • 5- Amprik kanıtlar dahilinde dil teorilerini eleştirel olarak değerlendirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, ders içi konu tartışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Psikodilbilimine Giriş
2 Dil nedir? Sedivy 2. Bölüm
3 Dil Edinimi: Sesler, kelimeler ve sözdizimi
SINAV
Sedivy 4., 5., ve 6. Bölüm
4 Dili Anlama 1: Konuşma Algısı Sedivy 4. Bölüm, Traxler and Gernsbacher, 7. Bölüm
5 Dili Anlama 2: Kelime tanıma Sedivy 8. Bölüm, Traxler and Gernsbacher, 8. Bölüm
6 Dili Anlama 3: Cümlenin sıralanması
SINAV
Sedivy 9. Bölüm
7 Dil üretimi: Kelimeler Sedivy 10. Bölüm
8 SPRING BREAK
9 Dil üretimi: Cümleler Sedivy 10. Bölüm
10 Kullanımbilim
SINAV
Sedivy 12. Bölüm
11 Çift dillilik Traxler and Gernsbacher, 25. Bölüm
12 Dilin Düzensizliği Traxler and Gernsbacher, 30. Bölüm
13 Güncel araştırmalar – tartışma / Poster sunumları
14 Güncel araştırmalar – tartışmanın tekrarı/ özet haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Sedivy, J. (2014). Language in mind: An introduction to psycholinguistics. Second Edition. Oxford University Press.
Traxler, M., & Gernsbacher, M. (2006). Handbook of Psycholinguistics (2nd ed.). Academic Press.


DİĞER KAYNAKLAR

Altmann, G. (1997). The Ascent of Babel: an exploration of language, mind, and understanding. Oxford.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 25
Proje 2 50
Final Sınavı 1 25
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev9218
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13565
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5