Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Morfoloji | ARCH 506 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Sabri GÖKMEN |
Dersi Veren(ler): | Sabri GÖKMEN |
Dersin Amacı: | Bu seminer, tarihsel / teorik okumaları çağdaş hesaplamalı iş akışlarıyla birleştirerek mimari morfolojideki bazı temel soruları ele alacaktır. Derste tartışılan araştırma problemleri, mimari morfoloji, mimari mirasta form ve simetri ilişkisi, matematiksel ilkelerin mimari formun geometrik çalışmasına uygulanması, dijital modelleme ve binaların analizinde büyüme ve üretim kurallarının tartışılması gibi çeşitli konuları kapsayacaktır . |
Dersin İçeriği: | Ders teorik ve analitik seminerlerle yapılandırılacaktır. Teorik oturumlarda, mimarlık ve doğa bilimleri arasındaki ilişki, biçim gramerlerine, daha önceki morfolojik araştırmalara ve çağdaş çalışmalara ve örneklere bakan okumalar ve çalışmalar yoluyla araştırılacaktır. Analitik bölümde öğrenciler, hesaplama kullanarak form ve simetri ilişkisini incelerken, çeşitli bina tipolojileri ve tarihi yapıların geometrik çalışmalarını geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Slaytlarla desteklenen dersler; okumalar; tartışmalar; öğreticiler; atölye çalışmaları, sunumlar / öğrenciler tarafından araştırma; |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | - |
2 | Şekil Gramerler | Okuma I |
3 | Simetri Hesaplaması | Atölye I |
4 | Mimari Tipolojiler I: Palladian Villaları | Okuma II |
5 | Öğrenci Araştırması | Sunum I |
6 | Uzay Sözdizimi | Okuma III |
7 | Planlar ve Büyüme | Atölye II |
8 | Mimari Tipolojiler II: Gotik Planlar | Okuma IV |
9 | Öğrenci Araştırması | Sunum II |
10 | Mimari Morfoloji | Okuma V |
11 | Üretim Çalışmaları | Atölye III |
12 | Mimari Tipolojiler III: Ofisler, Cezaevleri, Okullar | Okuma VI |
13 | Öğrenci Araştırması | Sunum III |
14 | Öğrenci Araştırması | Sunum III |
-Gardner, M (1990) The New Ambidextrous Universe: Symmetry and Asymmetry from Mirror Reflections to Superstrings. New York: W.H. Freeman. - Grasl, T, Economou, T (2013) From topologies to shapes: Parametric shape grammars implemented by graphs. Environment and Planning B: Planning and Design 40(5): 905–922. - Hensel, M, Menges, A, Weinstock, M (2006) Emergence: Morphogenetic Design Strategies. Chichester: Wiley. - Hillier, B (1996) Space is the Machine. Cambridge: Cambridge University Press. - Lynn, G, Reiser, J, Umemoto, N (1995) Computer animisms (two designs for the Cardiff Bay opera house). Assemblage 26: 8–37. - Lynn, G. (1999) Animate Form - March, L (2010) The Architecture of Form. Cambridge: Cambridge University Press. - March, L, Earl, CF (1977) On counting architectural plans. Environment and Planning B: Planning and Design 4(1): 57–80. - March, L, Steadman, P (1974) The Geometry of the Environment: An Introduction to Spatial Organization in Design. Cambridge: MIT Press. - Steadman, P (1983) Architectural Morphology: An Introduction to the Geometry of Building Plans. London: Pion. - Steadman, P (2014) Building Types and Built Forms. Kibworth Beauchamp, Leicestershire, UK: Matador. - Steadman, P (2006) Why are most buildings rectangular? Architectural Research Quarterly 10(2): 119–130. - Stiny, G (1980) Introduction to shape and shape grammars. Environment and Planning B: Planning and Design 7(3): 343–351. - Wely, H (2005) Symmetry. Princeton: Princeton University Press. - Stiny, G, Mitchell, WJ (1978) The palladian grammar. Environment and Planning B: Planning and Design 5(1): 5–18. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 8 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 30 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 45.5 | 45.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 |