Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya Estetiği | CS 626 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Doktora |
Dersin Koordinatörü: | Balca Arda |
Dersi Veren(ler): | Balca Arda |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • teorik argümanı medya olayları analizi ile birleştirmesi, • estetik uygulamalar ve medya teknolojileri arasındaki karmaşık alışverişleri incelemesi, • İletişimin algısal ölçeğimiz ve sosyo-kültürel ve politik anlayışımız üzerindeki etkilerini araştırması, • Medya teknolojilerinin sosyal uygulamalarını ve deneyimlerini değerlendirmek için medyadan ziyade medyanın arabuluculuğunu sorgulaması, hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; estetiği kültürel ifadeler, duyu teknolojileri ve günlük yaşam iletişim deneyimleri üzerine eleştirel bir yansıma olarak ele alır. Ders boyunca, çeşitli medya ifadelerine baktığımızda ne tür sosyal, kültürel, medyatik ve teknolojik deneyimlerin varsayıldığı eleştirel olarak incelenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 4 modülden oluşur ve algı medya, kültür ve sanatla birlikte tematik bir bakış açısı ile ele alınır. Bunlar: 1. Medya Arabuluculuğu ve Arayüz Estetiği: Bu bölümde deneyimin dijitalleşmesinin günlük yaşamı nasıl etkilediğine vurgu yapmaktadır. 2. Enformasyonel Estetik: Bu modülde, büyük ölçekli data sistemi ve bunun meşruluğunun, toplumsal olarak bilginin ne olduğunu anlamamızdaki rolünü estetik bir yaklaşımla incelenir. 3. Yapay Zeka ve Yaratıcılık: Bu modül, hesaplama sistemlerinin tasarımda ve sanatta kullanımını araştırır, yaratım imgesini tanımlamamızdaki etkilerini çözümler. 4. Sanal Gerçeklik: Bu modülde, çağdaş Sanal Gerçeklik (VR) estetiğinin özellikleri, çok kullanıcılı dijital alanlar ve arttırılmış sanal gerçeklik oyunları, rol yapma oyunları (RPG) gibi oluşumlar üzerine sanal toplumsal deneyim çalışmaları aracılığyla işlenecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası | |
2 | Module (I): Medya Arabuluculuğu ve Arayüz Estetiği | J. Macgregor Wise, Hille Koskela. (2012). New Visualities, New Technologies: The New Ecstasy of Communication |
3 | Module (I): Medya Arabuluculuğu ve Arayüz Estetiği | Sarab L. Gibbons. (1994). Kant’s Theory of Imagination: Bridging Gaps in Judgement and Experience |
4 | Module (I): Medya Arabuluculuğu ve Arayüz Estetiği | Garde-Hansen, J. (2011). Media and memory. Edinburgh, Scotland: University of Edinburgh Press. |
5 | Module (II): Enformasyonel Estetik | White , M.(1999) Vısual Pleasure In Textual Places Gazing in multi-user object-oriented worlds, Information, Communication & Society, 2:4, 496-520 |
6 | Module (II): Enformasyonel Estetik | Colebrook, C. (2012). Blake, Deleuzian Aesthetics, and the Digital. Continuum. |
7 | Module (II): Enformasyonel Estetik | Cartwright, L. (1995) Screening the Body: Tracing Medicine’s Visual Culture, Minneapolis: University of Minnesota Press. |
8 | Module (III): Yapay Zeka ve Yaratıcılık | Michele D. Dickey. (2015). Aesthetics and Design for Game-based Learning |
9 | Module (III): Yapay Zeka ve Yaratıcılık | Munster, A. (2006) Materializing New Media: Embodiment in Information Aesthetics. Interfaces: Studies in Visual Culture. Datmouth |
10 | Module (III): Yapay Zeka ve Yaratıcılık | Kwastek, K. (2013). Aesthetics of interaction in digital art. MIT Press |
11 | Module (IV): Sanal Gerçeklik | Bazzichelli, T. (2008) Networking: the net as artwork. Digital Aesthetics Research Center |
12 | Module (IV): Sanal Gerçeklik | Vesna, V. (2007) Database Aesthetics: Art in the Age of Information Overflow. Univ Of Minnesota Press |
13 | Module (IV): Sanal Gerçeklik | Bolter, J. D., & Grusin, R. (1999). Remediation: Understanding New Media. Cambridge, MA. Fenty, S. (2008). Why old school is ‘‘cool’’: A brief analysis of classic video game nostalgia. In L. N. Taylor & Z. Whalen (Eds.), Playing the past: History and Nostalgia in video games (pp. 19–31). Nashville, TN: Vanderbilt University Press. Ma¨yra¨, F. (2008). An introduction to game studies. London, England: Sage. |
14 | Genel Değerlendirme |
J. Macgregor Wise, Hille Koskela. (2012). New Visualities, New Technologies: The New Ecstasy of Communication. Sarab L. Gibbons. (1994). Kant’s Theory of Imagination: Bridging Gaps in Judgement and Experience. Garde-Hansen, J. (2011). Media and memory. Edinburgh, Scotland: University of Edinburgh Press. White , M.(1999) Vısual Pleasure In Textual Places Gazing in multi-user object-oriented worlds, Information, Communication & Society, 2:4, 496-520. Colebrook, C. (2012). Blake, Deleuzian Aesthetics, and the Digital. Continuum. Cartwright, L. (1995) Screening the Body: Tracing Medicine’s Visual Culture, Minneapolis: University of Minnesota Press. Michele D. Dickey. (2015). Aesthetics and Design for Game-based Learning. Munster, A. (2006) Materializing New Media: Embodiment in Information Aesthetics. Interfaces: Studies in Visual Culture. Datmouth. Kwastek, K. (2013). Aesthetics of interaction in digital art. MIT Press. Bazzichelli, T. (2008) Networking: the net as artwork. Digital Aesthetics Research Center. Vesna, V. (2007) Database Aesthetics: Art in the Age of Information Overflow. Univ Of Minnesota Press. Bolter, J. D., & Grusin, R. (1999). Remediation: Understanding New Media. Cambridge, MA. Fenty, S. (2008). Why old school is ‘‘cool’’: A brief analysis of classic video game nostalgia. In L. N. Taylor & Z. Whalen (Eds.), Playing the past: History and Nostalgia in video games (pp. 19–31). Nashville, TN: Vanderbilt University Press. Ma¨yra¨, F. (2008). An introduction to game studies. London, England: Sage. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 2 | 60 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Derslere bireysel katılım/ ilgililk /odaklanma | 14 | 20 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Ödev | 2 | 10.5 | 21 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 3 | 39 |
Sunum hazırlıkları (ders dışı) | 13 | 4 | 52 |
Sunum | 2 | 5 | 10 |
Geridönüş Sınıf içi tartışmalar | 13 | 2 | 26 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 1 | 0.5 | 0.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |