DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medya Estetiği CS 626 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersi Veren(ler): Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• teorik argümanı medya olayları analizi ile birleştirmesi,
• estetik uygulamalar ve medya teknolojileri arasındaki karmaşık alışverişleri incelemesi,
• İletişimin algısal ölçeğimiz ve sosyo-kültürel ve politik anlayışımız üzerindeki etkilerini araştırması,
• Medya teknolojilerinin sosyal uygulamalarını ve deneyimlerini değerlendirmek için medyadan ziyade medyanın arabuluculuğunu sorgulaması,
hedeflenir.
Dersin İçeriği: Bu ders; estetiği kültürel ifadeler, duyu teknolojileri ve günlük yaşam iletişim deneyimleri üzerine eleştirel bir yansıma olarak ele alır. Ders boyunca, çeşitli medya ifadelerine baktığımızda ne tür sosyal, kültürel, medyatik ve teknolojik deneyimlerin varsayıldığı eleştirel olarak incelenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bu dersin sonunda öğrenciler: Medya teknolojileri ve estetiği ile ilgili temel kavramları ve gelişmeleri araştırması
  • 2- İletişimin algısal ölçeğimiz ve sosyo-kültürel ve politik anlayışımız üzerindeki etkilerini çözümlemesi
  • 3- Filmlerde, televizyonda, video oyunlarında, internette ve çeşitli medya görüntüleme ekranlarında görsel ve işitsel sunuma dair çözümlemeyi derinleştirmek ve bu görsel-işitsel sunumun etkilerinin anlaşılmasını genişletmek
  • 4- Medya teknolojilerinin sosyal uygulamalarını ve deneyimlerini anlamak için medyadan ziyade arabuluculuğu araştırılması
  • 5- İzleyicinin görsel-işitsel sunuma dair dikkatini ve anlayışını etkileyen unsurların, çevre ve sosyal-kültürel alan izlenimleri ile olan ilişkiselliğini sorgulaması
  • 6- İngilizce projeleri profesyonel olarak sunabilmeleri hedeflenmiştir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 modülden oluşur ve algı medya, kültür ve sanatla birlikte tematik bir bakış açısı ile ele alınır. Bunlar:
1. Medya Arabuluculuğu ve Arayüz Estetiği: Bu bölümde deneyimin dijitalleşmesinin günlük yaşamı nasıl etkilediğine vurgu yapmaktadır.
2. Enformasyonel Estetik: Bu modülde, büyük ölçekli data sistemi ve bunun meşruluğunun, toplumsal olarak bilginin ne olduğunu anlamamızdaki rolünü estetik bir yaklaşımla incelenir.
3. Yapay Zeka ve Yaratıcılık: Bu modül, hesaplama sistemlerinin tasarımda ve sanatta kullanımını araştırır, yaratım imgesini tanımlamamızdaki etkilerini çözümler.
4. Sanal Gerçeklik: Bu modülde, çağdaş Sanal Gerçeklik (VR) estetiğinin özellikleri, çok kullanıcılı dijital alanlar ve arttırılmış sanal gerçeklik oyunları, rol yapma oyunları (RPG) gibi oluşumlar üzerine sanal toplumsal deneyim çalışmaları aracılığyla işlenecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası
2 Module (I): Medya Arabuluculuğu ve Arayüz Estetiği J. Macgregor Wise, Hille Koskela. (2012). New Visualities, New Technologies: The New Ecstasy of Communication
3 Module (I): Medya Arabuluculuğu ve Arayüz Estetiği Sarab L. Gibbons. (1994). Kant’s Theory of Imagination: Bridging Gaps in Judgement and Experience
4 Module (I): Medya Arabuluculuğu ve Arayüz Estetiği Garde-Hansen, J. (2011). Media and memory. Edinburgh, Scotland: University of Edinburgh Press.
5 Module (II): Enformasyonel Estetik White , M.(1999) Vısual Pleasure In Textual Places Gazing in multi-user object-oriented worlds, Information, Communication & Society, 2:4, 496-520
6 Module (II): Enformasyonel Estetik Colebrook, C. (2012). Blake, Deleuzian Aesthetics, and the Digital. Continuum.
7 Module (II): Enformasyonel Estetik Cartwright, L. (1995) Screening the Body: Tracing Medicine’s Visual Culture, Minneapolis: University of Minnesota Press.
8 Module (III): Yapay Zeka ve Yaratıcılık Michele D. Dickey. (2015). Aesthetics and Design for Game-based Learning
9 Module (III): Yapay Zeka ve Yaratıcılık Munster, A. (2006) Materializing New Media: Embodiment in Information Aesthetics. Interfaces: Studies in Visual Culture. Datmouth
10 Module (III): Yapay Zeka ve Yaratıcılık Kwastek, K. (2013). Aesthetics of interaction in digital art. MIT Press
11 Module (IV): Sanal Gerçeklik Bazzichelli, T. (2008) Networking: the net as artwork. Digital Aesthetics Research Center
12 Module (IV): Sanal Gerçeklik Vesna, V. (2007) Database Aesthetics: Art in the Age of Information Overflow. Univ Of Minnesota Press
13 Module (IV): Sanal Gerçeklik Bolter, J. D., & Grusin, R. (1999). Remediation: Understanding New Media. Cambridge, MA.
Fenty, S. (2008). Why old school is ‘‘cool’’: A brief analysis of classic video game nostalgia. In L. N. Taylor & Z. Whalen (Eds.), Playing the past: History and Nostalgia in video games (pp. 19–31). Nashville, TN: Vanderbilt University Press.
Ma¨yra¨, F. (2008). An introduction to game studies. London, England: Sage.
14 Genel Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

J. Macgregor Wise, Hille Koskela. (2012). New Visualities, New Technologies: The New Ecstasy of Communication.

Sarab L. Gibbons. (1994). Kant’s Theory of Imagination: Bridging Gaps in Judgement and Experience.

Garde-Hansen, J. (2011). Media and memory. Edinburgh, Scotland: University of Edinburgh Press.

White , M.(1999) Vısual Pleasure In Textual Places Gazing in multi-user object-oriented worlds, Information, Communication & Society, 2:4, 496-520.

Colebrook, C. (2012). Blake, Deleuzian Aesthetics, and the Digital. Continuum.

Cartwright, L. (1995) Screening the Body: Tracing Medicine’s Visual Culture, Minneapolis: University of Minnesota Press.

Michele D. Dickey. (2015). Aesthetics and Design for Game-based Learning.

Munster, A. (2006) Materializing New Media: Embodiment in Information Aesthetics. Interfaces: Studies in Visual Culture. Datmouth.

Kwastek, K. (2013). Aesthetics of interaction in digital art. MIT Press.

Bazzichelli, T. (2008) Networking: the net as artwork. Digital Aesthetics Research Center.
Vesna, V. (2007) Database Aesthetics: Art in the Age of Information Overflow. Univ Of Minnesota Press.

Bolter, J. D., & Grusin, R. (1999). Remediation: Understanding New Media. Cambridge, MA.
Fenty, S. (2008). Why old school is ‘‘cool’’: A brief analysis of classic video game nostalgia. In L.
N. Taylor & Z. Whalen (Eds.), Playing the past: History and Nostalgia in video games (pp. 19–31). Nashville, TN: Vanderbilt University Press.

Ma¨yra¨, F. (2008). An introduction to game studies. London, England: Sage.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 2 60
Sunum/Jüri 2 20
Derslere bireysel katılım/ ilgililk /odaklanma 14 20
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati13339
Ödev210.521
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13339
Sunum hazırlıkları (ders dışı)13452
Sunum2510
Geridönüş Sınıf içi tartışmalar13226
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar10.50.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3   2   1 3      
OC2     3     1      
OC3 3 3 3   1 1      
OC4           1      
OC5                  
OC6