DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Spor Psikolojisi |
PSYC 343 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
ARDA ÇOSKUN |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, 1) Spor Psikolojisi’nin tanımı ve özelliklerini öğrenmek, 2)Spor biliminin psikolojik boyutlarının anlaşılmasını sağlamak, 3)Psikolojinin birçok boyutunun spor bilimine uygulanmasındaki temel belirleyicileri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriğinde; Spor Psikolojisinin temel konularını, kavramlarını ve alt alanlarını tanımlama ve spor ile psikoloji konularında araştırmaların nasıl yapılabileceğini öğrenme yer almaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrenciler, psikoloji kuramlarını sporla ilgili konulara uygulayabilirler.
- 2- Öğrenciler, psikolojik kavramları ve araştırma bulgularını sporcuların performanslarını artırmak için uygulayabilirler.
- 3- Öğrenciler, sporcular için performans artırmaya yönelik psikolojik eğitim programları hazırlayabilirler.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Spor Psikolojisine Giriş |
|
2 |
Kişilik ve Spor |
|
3 |
Motivasyon |
|
4 |
Sporda Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı |
|
5 |
Grup ve Takım Dinamikleri |
|
6 |
Liderlik |
|
7 |
Sporda İletişim |
|
8 |
Zihinde Canlandırma |
|
9 |
Performans Profili Uygulaması |
|
10 |
Sporda Hedef Belirleme |
|
11 |
Sporda Sakatlanma, Tedavi ve Spora Dönüş Sürecinde Psikolojik Destek |
|
12 |
Sporda Şiddet |
|
13 |
Sporda Şiddet |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Cox, R. (2011). Sport psychology: Concepts and applications. Mcgraw-Hill Education |
DİĞER KAYNAKLAR
Weinberg, R. S. & Gould, D. (2015) Foundations of Sport and Exercise Psychology (6th Ed). Champaign, IL : Human Kinetics. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Derse Özgü Staj | 4 | 5 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 4 | 3.5 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek