DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikolojide Uygulamalar I PSYC 490 Güz-Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Aslı ÇARKOĞLU
Dersin Amacı: 1. Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanabilmeyi öğretmek 2.İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek 3. Görgül bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeyi öğretmek 4.Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilmeyive bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlayabilmeyi öğretmek 5.Psikolojik olguları ölçmek için gerekli araçlar (anket, ölçek gibi) üretip, kullanabilmeyi öğretmek 6.Grup projelerinde bireysel veya grup olarak verimli çalışmak için gerekli bilgi, beceri ve deneyime sahip olmayı öğretmek 7.Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak ulusal ve uluslararası ortamlarda açık ve öz iletişim kurabilmeyi öğretmek 8. Psikoloji alanına yönelik profesyonel etik kuralları ve bu kararlara uygun karar verme süreçlerini öğretmek 9.Sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklar hakkında farkındalık yaratmak ve bu farklılıkların nasıl çalıştığını öğretmek 10.Evrensel değerler, insan ve hayvan hakları konusunda yüksek farkındalık yaratmak
Dersin İçeriği: Bu uygulama dersi kapsamında öğrencilerden gözlem yapmaları ve bu gözlemleri rapor haline getirmeleri istenecektir. Uygulama derslerinin herbiri sosyal psikoloji, deneysel psikoloji, sağlık psikolojisi, klinik psikoloji, endüstri/örgüt psikolojisi veya gelişim psikolojisi gibi psikolojinin farklı alt alanları ile ilgili olacaktır. Bu amaçla farklı kamu ve özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği içine girilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanabilir.
  • 2- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilir.
  • 3- Görgül bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • 4- Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilir ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlayabilir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş 
2 Konuşmanın Önemi
3 Bağlantı ve Bağlantının Kesilmesi
4 Dinleme
5 Temel Görüşme Becerileri
6 Kelime haznesi ve Evrensel Duygu İfadesi
7 Odaklanma
8 Karışık Mesajlar
9 Ara Sınav
10 Etkili Soru Sorma
11 Etkili Soru Sorma
12 Değişim konuşmasını kolaylaştırmak
13 Değişim konuşmasını kolaylaştırmak
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bor R, Watts M (2000) The Trainee Handbook: A guide for counselling and psychotherapy trainees. Sage Publications Limited: London


DİĞER KAYNAKLAR

Bor R, Watts M (2000) The Trainee Handbook: A guide for counselling and psychotherapy trainees. Sage Publications Limited: London


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4