Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Finans Teorileri | ECON 328 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ekonomi Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere uluslararası sermaye hareketlerinin doğası, belirleyicileri ve ekonomik etkilerini anlamaları için tasarlanmıştır. Uluslararası sermaye akışlarını etkileyen faktörleri açıkladıktan sonra, ekonomiler arasındaki finansal etkileşimin küresel düzeyde makroekonomik aktiviteyi nasıl etkilediği öğretilecektir. Dönemin sonunda, öğrenciler dünya tasarrufları ile üretken sermaye stokunun büyümesi arasındaki ilişkiyi, ticaret dengesizliklerinin ülkeler arasındaki servet dağılımı üzerindeki rolünü, ulusal makroekonomik politikalar arasındaki birbirine bağlılığı ve döviz kurları, faiz oranları ve fiyat seviyelerindeki istikrarı etkileyen faktörleri anlamış olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | -Milli Gelir Hesapları -Ödemeler Dengesi Hesapları -Döviz Kuru Piyasası -Toplam Para Talebi -Para Arzı ve Döviz Kuru -Enflasyon ve Döviz Kuru Dinamikleri -Tek Fiyat Yasası ve Satın Alma Gücü Paritesi -Uzun Vadeli Döviz Kuru Modeli -Uluslararası Faiz Oranı Farkları ve Reel Döviz Kuru -Reel Faiz Paritesi -Toplam Talebi Belirleyen Faktörler -Kısa Vadeli Piyasa Dengesi -Kısa Vadeli Varlık Piyasası Dengesi -Açık Ekonomi İçin Kısa Vadeli Denge -Enflasyon Sapması -Makroekonomik Politikalar ve Dış Ticaret Dengesi -Likidite Tuzağı -Merkez Bankası Müdahalesi ve Para Arzı -Ödeme Dengesi Krizleri ve Sermaye Kaçışı -Rezerv Para -Altın Standardı -Açık Ekonomide Makroekonomik Politika Hedefleri -Para Sistemlerinin Sınıflandırılması -Finansal Küreselleşme -Uluslararası Bankacılığın Düzenlenmesi -Optimum Para Alanları -Gelişmekte Olan Ülkelerin Borçlanması ve Borçlar -Gelişmekte Olan Ülke Krizlerinden Alınan Dersler -Dünya Finans Mimarisinin Reformu |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Sınıf içi dersler ve uygulamalar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Milli Gelir Hesapları ve Ödemeler Dengesi | Milli Gelir Hesapları ve Ödemeler Dengesi Hesapları |
2 | Döviz Kurları ve Döviz Kuru Piyasası | Yabancı Para Varlıklarına Talep |
3 | Para, Faiz Oranları ve Döviz Kurları | Döviz Kuru Piyasasında Denge |
4 | Uzun Vadeli Fiyat Düzeyleri ve Döviz Kuru | Faiz Oranları ve Beklentiler |
5 | Uzun Vadeli Fiyat Düzeyleri ve Döviz Kuru | Toplam Para Talebi |
6 | Kısa Vadeli Çıktı ve Döviz Kurları | Para Arzı ve Döviz Kuru |
7 | Kısa Vadeli Çıktı ve Döviz Kurları | Enflasyon ve Döviz Kuru Dinamikleri |
8 | Uluslararası Para Sistemi: Tarihsel Bir Bakış | Tek Fiyat Yasası ve Satın Alma Gücü Paritesi |
9 | Uluslararası Para Sistemi | Uzun Vadeli Döviz Kuru Modeli |
10 | Finansal Küreselleşme | Satın Alma Gücü Paritesi ile İlgili Sorunlar |
11 | Finansal Küreselleşme | Uluslararası Faiz Oranı Farkları ve Reel Döviz Kuru |
12 | Optimum Para Alanları | Reel Faiz Paritesi |
13 | Gelişmekte Olan Ülkeler: Büyüme, Kriz ve Reform | Toplam Talebi Belirleyen Faktörler |
14 | Gelişmekte Olan Ülkeler: Büyüme, Kriz ve Reform | Kısa Vadeli Çıktı Piyasa Dengelemesi |
Paul Krugman and Maurice Obstfeld, ‘International Economics: Theory and Policy’, 10th edition |
Paul Krugman, ‘Pop Internationalism’ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 30 |
Uygulama | 5 | 25 |
Ödev | 10 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 5 | 15 |
Total: | 34 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Ödev | 10 | 5 | 50 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 127 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
OC2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
OC3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
OC4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
OC5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
OC6 | ||||||||||
OC7 |